VIKERSUND-OSLO-HALDEN-OSLO

Nå er vi snaaart hjemme igjen. Det skal bli helt fantastisk å legge seg i sengen. Dagen startet med brunsj i Vikersund, biltur til Oslo for å ta farvel med foreldrene til Ulrik for denne gang, biltur videre til Halden for årets juleselskap hos farmor & bestefar, og tilbake til Oslo. Puh! Akkurat nå er jeg så sliten og trøtt i øynene at jeg sikkert ikke får sove en gang. Skikkelig overtrøtt, mett og fornøyd. Hehe!

Vi var rett og slett for optimistiske da vi la opp timeplanen for julen 2016. Men det er det ikke noe å gjøre med det nå. Det viktigste er tross alt at vi har sett og vært noe sammen med all familie på begge sider i løpet av denne høytiden. Sove og slappe av kan vi gjøre når vi blir gamle.. Eller hva? Neida. Så ille er det ikke. I morgen skal vi sove ut og roe helt ned.

Det var forresten ikke meningen at julegaveinnlegget skulle bli oppfattet som skryt eller noe i den duren. Det gjør meg trist at mange alltid tolker meg som person og det jeg skriver negativt. Jeg er nemlig utrolig takknemlig for det livet jeg lever og for hvor godt Ulrik og jeg har det økonomisk. Dessuten tar jeg ingenting forgitt her i livet, jobber og står på. Jeg føler meg kjempeheldig som fikk så mye fint til jul i år av familie og venner, og ikke minst at jeg hadde mulighet til å kjøpe fine gaver til alle rundt meg. Det er leit å høre om familier som sliter og har dårlig råd, spesielt i julen. Likevel synes jeg det er stygt å kalle meg kvalm fordi jeg har det bra. Det er veldig mange som har det bra her i Norge. Jeg er bare heldig som er en av de og det vet jeg å sette pris på.

17 kommentarer
    1. Hei Julianne. Tror at grunnen til at folk reagerer er at 90% av bloggen din handler om matrealisme. Klær, negler og hår og når det blir foreslått eller spurt etter om dine tanker om f.ex krigen i Aleppo så fnyser du det vekk med at folk som vil lese om de tingene kan lese det andre steder. Du har jo utvalgt deg selv som talerør for de barnløse og går gladelig i media for det eller for å forsvare ditt syn på toppløse på stranda. Hvorfor ikke ta for deg problematikken om at det finnes mennesker som lever under fattigdoms grensen i Norge.

    2. Kjære Julianne! <3 Så utrolig mye pes du får, uansett hva det er.. Jeg blir så oppgitt, men bare hev deg over det. Du er en nydelig dame! Jeg heier på deg!

    3. Så hyggelig. Vi får da alle gaver til jul 😊Er da ikke noe og Være misunnelig for det.Ha ri riktig trivelig romjul.☺Klem Gunn ine

    4. Det er noe som heter ydmykhet, julianne og dette vet ikke du hva er. Man må ikke alltid fortelle alt, vet du. Hva med “jeg fikk alt jeg ønsket meg og mer til!” Du har jo lagt ut lista di tidligere…..du fremstår som lite takknemlig og ydmyk (hjelper ikke bare å si det!)
      Jeg håper når dere får barn at du lærer å kjenne på den følelsen.

    5. Å hjelpes,tålmodige deg!! det er lov nyte sitt eget liv selv om andre ikke har det så bra.Så mye sjalusi der ute..trist at de lirer av seg så mye negativt på andres blogger.Stå på du,jeg synes du alltid har en fin varm undertone i alt du deler!
      Alle gode ønsker for 2017!

    6. Hei Julianne.
      Det du må huske på er at vi ikke kjenner deg. Det er vanskelig å kjenne noen man aldri har snakket med, og vi lesere vet faktisk ikke hva slags person du er. Det er du som gir oss et inntrykk av deg selv via bloggen. Du bestemmer hva som skal legges ut og hvordan du selv skal bli fremstilt. Leserne får et inntrykk av deg ved å lese, og du er selv ansvarlig for hvordan du fremstår.
      Syns du at leserne er urettferdige mot deg når de kaller deg materialistisk og anklager deg for å skryte av det du har fått til jul? Da kan det hende at innlegget ditt fremstår som skryt, enten du selv vil eller ikke. Det er én ting å skrive et lite avsnitt om at du setter pris på alt du har fått i livet, men til daglig fremstår ikke bloggen din på en måte som gjenspeiler dette. Av den grunn vil leserne gjøre seg opp en mening om deg som person, og det er faktisk kun du som har kontroll på hvordan du fremstår på bloggen.

    7. Om man ikke liker en blogg, ja så er det bare å la være å lese. Det skjer mye vondt i verden, men verden blir ikke bedre av at vi bare snakker om/skriver om hvor ille alt er. Det må handling til. Visst kan det virke overfladisk å skrive om klær, sminke og julegaver, men det er OGSÅ en del av livet. Når noen kritiserer deg så tror jeg at det ofte ligger misunnelse bak. Det sies at det er i motgang du ser hvem som er dine venner. En god venn er også en som gleder seg over andres medgang og som tåler å se at andre lykkes uten å bli dønn misunnelig (Og dermed ta ut misunnelsen i form av sure, ondskapsfulle oppgulp!)

    8. Men, kjæregud måtte du virkelig forklare deg ang julegavene?! At noen kan gi og få dyrere gaver enn andre, er da ikke så mye å stusse over. Forventa meg jo nesten at du fikk noe sånn jeg da😀 Du og Ulrik tjener da mere enn meg, så selvfølgelig skal dere da også få forvalte pengene deres slik dere vil😀 God jul til deg og Ulrik😀

    9. Tror du kan gjøre dette litt bedre for deg selv ved å ordlegge deg andreledes, ved å skrive foreksempel deksel til dataen, deksel til mobilen, håndklær osv, i stedet for å skrive merker og å understreke hva slags type data eller mobil du har, det samme gjelder om merkene på tingene du får. Tror du lett virker materialistisk når du utrykket deg på den måten som du gjør.

    10. Hei. La meg innlede med; jeg er ikke sjalu, men har derimot alt jeg kan ønske meg.
      I mitt tilfellet innebærer det samboer, snart 2 barn(termin om 2 uker med nr. 2), egen bolig, fast jobb osv. Poengterer det KUN fordi jeg ikke gidder å få tilslengt kommentarer om at alt som ikke er ros, bunner i sjalusi.
      Saken; du er sikkert en flott, generøs og takknemlig person.
      Det som også er sikkert er at du, antagelig bevisst, ikke får dette spesielt godt frem via tekst. Du vét jo, at det blir “ståhei” av slike innlegg.
      Forstår dog at du er opptatt av lesertall og klikk, og det er en forståelig og ærlig sak.
      Tenker imidlertid at dersom du er opptatt av hvordan du fremstår burde du tenke deg om før du legger ut slike innlegg. Når jeg som leser, uten bloggerfaring, på forhånd ser at der blir kritikk i forbindelse med slike innlegg, antar jeg at du som erfaren blogger er oppmerksom på det samme. Ikke tror jeg du er dum heller;-) Nettopp derfor tror jeg heller ikke at det er nødvendig for meg å forklare deg hvorfor folk reagerer. Fortsatt god jul:-)

    11. Jeg er helt enig i at du må få lov til å si hva du både har fått og kjøpt til jul! Det er jo en del av det som er bloggen din, livet ditt og det som det er naturlig for deg å dele. La meg bare få si dette: jeg leser en del blogger her og der, og det som virker for meg som et gjennomgangstema flere steder er hvordan dere stadig vekk understreker hvor utrolig godt dere har det økonomisk. Det i seg selv er etter min mening både unødvendig og kjedelig at dere føler dere må få frem. For meg virker det som en naturlig ting nå som blogging har blitt en ny type yrke som nyter mer og mer anerkjennelse. Det fremgår også av livsstilen din på bloggen mm. Det er virkelig ikke nødvendig å understreke det noe ytterligere! Si hva du har fått til jul, vær stolt av det og stå med strak rygg! Men ikke skap en slags “ovenfra og ned holdning” ved å skape skiller mellom de stakkarene som ikke har det godt økonomisk, stakkars dem, takk og lov for at jeg har det bra, og penger til å klare meg og vel så det. Det er nemlig litt sånn det fremstår for meg som leser etter å h lest innlegget ditt ovenfor. Skriv heller hva du har fått i julegaver i ett innlegg, hev deg over de negative kommentarene, og skriv heller i et annet innlegg hvordan man feks kan hjelpe dem som ikke har det så godt i julen. Men hold sammenligninger med deg selv helt utenfor! Ha en fortsatt god jul, Julianne:)

    12. Går man virkelig inn og leser blogger for å se hvordan det er i Aleppo? Eller for å lese om hvor jævlig andre har det? Ikke jeg i hvert fall. Eneste jeg skulle ønske, er at du slutter å bruke pels.

    13. Blogger leser man for å få inspirasjon til nettopp “ting” … merker osv. Ikke for å lese om all verdens elendighet. Bloggere skal leve “drømmelivet” for at andre skal ha noe å drømme om ved å lese bloggen. Er jo ikke feil det!! Er jo lov å drømme litt oppi all elendigheten i verden. Man trenger ikke å fokusere kun på negative ting dere 😉 Da har dere feilet litt kan man vel si. En blogger må jo skrive om ting folk vil høre om. Og siden Julianne ligger så høyt på blogglisten så må det jo være fordi hun skriver om det folk ønsker å lese om. Det ville jo vært veldig dumt å skrive om det folk ikke ønsker å lese, feks all elendighet i verden. Da hadde det vel ikke gått så bra med bloggen etterhvert. Det hadde vel ikke vært så økonomisk smart akkurat. 😉 Det er jo dette Julianne lever av.

    14. Kjære Julianne. Tror ikke det er mange gangene jeg har kommentert, men nå klarer jeg ikke å tie.
      Kjære deg, jeg blir faktisk skamfull av å være et menneske når jeg ser så mange stygge kommentarer som du har fått for å skrive hva du fikk til jul. Hadde du ikke skrevet hva du fikk så hadde du helt sikker fått høre det også.
      Kjære deg, jeg vil bare få lov til å si, kos deg med gavene du fikk, nyt det å være så heldig på det området, du skriver du setter pris på at du har det som du har og det er helt greit, det syntes jeg du skal. Men nå må folk ta seg en bolle og slappe av litt.
      Hvis de hadde vært medmennesker så hadde de unnet det dette og mer til. Du går igjennom en kjempe tøff kamp hver dag sammen med di kjære, jeg tenker det jeg at du helt sikkert mye heller ville ha hatt en liten spire i magen i stedenfor.
      Folk må virkelig tenke seg om før de begynner å snakke dritt om andre, det er så lite de faktisk vet.
      Ha en riktig god jul og så håper jeg virkelig for dere at det blir en liten spire på dere til neste år ❤

    15. Det er mange i Norge som har det bra økonomisk, og det er noen som ikke har det så bra. Livet kan være urettferdig.
      Et tips til de som har god økonomi og lyst til å hjelpe noen i en vanskelig situasjon: gå inn på Finn.no – Foreldre og barn- Ønskes kjøpt- Annet. Der ligger det flere annonser fra enslige arbeidsledige eller uføre mødre som ikke har råd til julemat eller julegaver. En av dem ber om kun 5,- fra hver av oss, til julemat.
      3 år på rad har jeg sendt litt penger og noen julegaver til flere av de familiene som har publisert slike annonser på finn.no. En blir ikke fattigere av det en gir bort, faktisk.
      Jeg tror og håper at Julianne gir en liten del av inntekten sin til veldedighetsorganisasjoner, men ønsker ikke å snakke (skryte) høyt om dette 😉

    16. Folk har for lite å gjøre!! Kanskje folk bør komme seg mer ute og gjøre litt mer ut av sitt eget liv enn å rakke ned på andre. Merker jeg blir irritert av å lese disse kommentarene!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg