KOSER MEG I RUGETIDEN

Hei, dere! I dag har timene bare flydd avgårde.. Dagen startet litt sent med et møte hos regnskapsføreren min. Etter det så har jeg bare tatt det helt med ro. Jeg har liksom holdt på med småting hele tiden, handlet, vært på posten, og gått noen tur med Stella, men ikke noe veldig krevende. Jeg prøver å kose meg nå i “rugetiden” og stresse minst mulig.

Nå i disse to ukene frem til testing så går jeg på noe som heter “Lutinus”. Det er vaginaltabletter som skal gjøre “miljøet” der nede best mulig, for å si det pent. Det er en del av behandlingsprogrammet for assistert befruktning. Disste tablettene tar jeg 3 ganger daglig, om morgenen, midt på dagen og om kvelden ved leggetid. Det er ikke noe problem å ta de, men jeg har allerede opplevd flere bivirkninger som magevondt, kvalme, ømme bryster og så videre. Jeg klager ikke, men det påvirker meg jo i forhold til hva jeg orker og ikke orker i løpet av en dag. Jeg drikker blant annet biola til den store gullmedalje her hjemme med knuste linfrø i hver dag for at “systemet” i det hele tatt skal fungere. Dessuten merker jeg at det hjelper positivt å bevege meg. Derfor er alle små og lengre lufteturer med Stella min oppgave for tiden.. Hehe!


Den nye parkassen min er forresten fra Kouture. Jeg er skikkelig fornøyd med den, spesielt fargen og ikke minst hvor varm den er nå som det begynner å bli skikkelig kaldt ute. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en så god og samtidig fin jakke å gå vinteren i møte med. Det er utrolig mange som har spurt meg om jakken på Snapchat og det er forståelig. Modellen heter “Cedrico coyan dunparkass”, så da vet dere det. Nei, nå får vi snart middagsgjester, derfor jeg må bare hive meg rundt. Red curry står på menyen.. Vi blogges mer i morgen!

18 kommentarer
    1. Hei, jeg kan gjerne ta helt feil her, men jeg ville ikke ha knust linfrøene hvis du ønsker bedre fordøyelse om jeg var deg. Frøene får nemlig en “glatt hinne” når de blir fuktige i magen, og da får de ting “på gli” om du skjønner hva jeg mener 😉 Men jeg har ikke andre kilder enn min mor som alltid maste om hvor viktig det er med linfrø, så jeg(hun) kan godt ta feil!
      Bare et tips fra meg! Ha en fin dag 🙂

    2. Føler med deg. Lutinus gav meg akkurat de samme plagene som du nevner. Ble så forvirret fordi jeg følte meg skikkelig gravid fra dag 1 jeg gikk på de! Men jammen festet egget seg og nå er jeg snart 15 uker på vei:) Forbered deg på Biola og linfrø frem til du er i uke 12 😅
      Masse lykke til! Har en god følelse på at det skal lykkes for dere <3

    3. Bivirkningene blir litt av det samme som du kan få når du blir gravid da 🙂 Biola er veldig lurt. Jeg er gravid, snart 4 mnd, og magen er så treg til tider. Går heldigvis litt opp og ned. Men biola er det bare å fortsette med når spiren sitter i allefall 🙂 Krysser fingrene.

    4. Du er så utrolig flott, Julianne. Du er et godt forbilde, så ærlig og åpen som du er. Kjekt å se at du har komt så langt opp på topplista på blogg.no 🙂 Du har nok mange trofaste lesere som tar til seg det du skriver, noe som er interessant og det er sikkert mange som kjenner seg igjen. Stå på og masse lykke til i denne perioden!

    5. Hei! Spennende å følge med her på bloggen din , jeg er i gang med rugetiden jeg også. Hadde innsetting av egg samme dag som deg 😊

    6. Spennende!! Jeg krysser fingene for deg 🙂
      Et tips ang linfrø er å legge dem i et glass vann i kjøleskapet over natten.
      Da blir de lettere å drikke hvis du vil ha dem i biolaen din, eller i havregrøten.
      Det gir god effekt av linfrøene.

    7. Krysser fingrene! Ønskemamma skriver også en veldig bra blogg om noe av det samme☺️ Håper det blir baby på begge to!!❤️❤️

    8. Var en periode jeg hadde mye linfrø i smoothie. Kom da over denne artikkelen:
      http://www.kk.no/livsstil/spis-maks-2-spiseskjeer-med-linfrø-dag-31233
      Etter dette sluttet jeg å knuse linfrøene. Hadde de heller i tilslutt slik at de var hele 🙂 Dersom det kan redusere frigjøringen av toksiner så gjør jeg heller det. Bare ett tips 😀 Som du ser så må det jo større mengder til, men ble overrasket da jeg trodde linfrø var bare sunt!
      Lykke til videre i rugeperioden. Er så spent på deres vegne! 🙂

    9. Ååå, håper virkelig at det går deres vei og at det er en positiv graviditetstest som møter dere om to uker!! Skikkelig spennende å få være med på den ferden her <3 Masse lykke til fremover.

    10. Hei! LES DENNE! Håper virkelig du leser denne kommentaren, for du må IKKE spise knuste linfrø. Det svenske Mattilsynet advarte mot det for kort tid siden fordi det er farlig og inneholder blåsyre, og det selges ikke lenger i Sverige. Det norske Mattilsynet sier det samme: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23867775.ab
      Ville bare informere deg slik at du ikke gjør noe farlig (i alle fall ikke nå som du minst bør gjøre det). Masse lykke til videre med prøvingen! 🙂

    11. Jeg må ærlig si jeg ikke hadde sansen for deg i starten. Men du har vunnet meg som en fast leser nå;)Masse lykke til med ferden videre. Håper spiren sitter!

    12. Jeg følger spent med på bloggen din 😊 Jeg fant bloggen din via bloggen til Sara Lossius 😊 Håper du tester positivt etter denne runden!
      Linfrø inneholder blåsyre så du bør spise små mengder. Fett til alle måltider er også bra for å unngå å bli obstipert. Da jeg var gravid var fordøyelsen like bra som før, så noe gjorde jeg rett.
      Ønsker deg lykke til i rugetiden, dere kommer til å bli flotte foreldre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg