DET ER ENKELT Å TESTE FERTILITETEN HJEMME!

Annonse

Nylig begynte jeg på nytt med tellingen i denne prøveperioden. Jeg har slettet alt av apper som har med fruktbarhet, eggløsning, menstruasjon og graviditet å gjøre på telefonen min. I og med at eggløsning har vært forsinket eller uteblitt de siste to månedene, så har jeg rett og slett mistet oversikten. Men i dag har jeg eggløsning! Dere aner ikke hvor glad jeg ble da jeg tok denne testen fra Make Sure tidligere i dag. Heldigvis var Ulrik fortsatt hjemme, slik at vi fikk gitt prøvingen et ordentlig forsøk nå som testen endelig er positiv. Ulrik begynte nemlig på jobb i dag igjen og blir borte i 4 dager. Derfor krysser vi fingre og tær for at spiren satt i dag eller kanskje allerede i går.. Hehe!

For noen uker siden tok Ulrik SwimCount sperm quality test. Testen var enkel å gjennomføre og resultatet ble heldigvis “normal high”, som vil si at Ulrik er innenfor det normale nivået i følge World Health Organisation (WHO). Da skal han kunne gjøre en kvinne gravid innen 12 måneder, med mindre det er noe galt med meg da. Det var en lettelse for både Ulrik og meg å få dette resultatet ettersom at vi ble anbefalt akkurat denne testen av flere lesere sist gang vi prøvde ut en hjemmetest for han. Det fordi at denne testen måler hvor mange sædceller som faktisk kan svømme, som er den viktigste faktoren når man vil ha barn. Ikke bare om sædkvaliteten er bra eller dårlig.. Jeg vil derfor takke dere som tipset oss om SwimCount i kommentarfeltet ♥


Ellers vil jeg få tipse dere om en nyttig side for prøvere som oss –> jegvilhabarn.no

Her har vi hentet mye god informasjon om eggløsning og sædkvalitet blant annet. I tillegg er det masse interessant lesning om alt man gjerne lurer på i denne perioden som Ulrik og jeg er i akkurat nå. Jeg har lenge savnet en nettside som dette. Derfor er jeg veldig glad for at jeg kom over jegvilhabarn.no. Det ser jeg at Ulrik er også. Han har vært mye inne på kategorien “spørsmål og svar” i det siste.

Under ser dere mitt nye lager med både eggløsningstester og graviditetstester fremover. Forhåpentligvis vil jeg se to streker på en av disse graviditetstestene om ikke lenge. Det er godt at det er mange tester i pakkene, spesielt for meg som liker å teste ofte. Liker du også å teste deg ofte? Da anbefaler jeg graviditetstestene fra Make Sure!

Produktene fra Make Sure er troverdige. Du trenger ikke dyre digital-tester når svaret blir det samme. Vær smart og kjøp alt av tester til både kvinner og menn på fertil.no 

19 kommentarer
    1. Er du sikker på at du har eggløsning i dag? Skal ikke streken bli like tydelig som den andre? Er slik på mine tester hvertfall. Begynner med lys rødfarge å blir mørkere jo nærere eggløsning. På eggløsnings dagen er streken like rød som den andre streken om ikke sterkere. Lykke til med innsatsen! Vi prøver iherdig på det samme. Denne gang med en dobbel pergotime hormonkur :p

    2. Hei! Du, den testen er ikke positiv i det hele tatt… teststreken må være minst like sterk som kontrollstreken.. gjerne kraftigere (den blir SKIKKELIG mørkerød..) så du dessverre misforstått disse testene (forøvrig helt like som de vanlige og billigere billigtestene man bestiller på nettet) …
      Den streken du har fått opp kan du få opp hele perioden når du ikke har el. Den er betydelig svakere.

    3. Hei. Er det testen du tok idag? Den streken til høyre for på bildet skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Så jeg vil si at den testen ikke er positiv ☺

    4. Håper det blir to streker snart for deres del 🙂 Ellers må jeg bare si at du er så fin med den sveisen! Tenker nesten over det hver gang jeg ser nye bilder av deg. Ha en fin kveld 🙂

    5. Kjære Julianne, dere er skikkelig søte og jeg unner dere kun det aller beste. Tvi tvi, jeg heier skikkelig på dere. Dere kommer til å få verdens søteste ‘småtroll’.
      God oktoberklem fra Elisabeth ;-)))

    6. var det Ulrik som tok det bildet av deg på toalettet, det var søtt da <3 hehe, dere har ekte kjærlighet da

    7. Hei! Jeg må bare dobbeltsjekke at du vet det: Hvis eggløsningstesten er positiv i dag, har du IKKE eggløsning i dag! Den har du om 1-2 døgn! Det tar 30-44 timer fra LH utskilles til selve eggløsningen finner sted! Så det ideelle tidspunktet å ha sex på er i morgen og fredag 😀

    8. Hva er poenget med alt dette, tenker ifht at dere skal på klinikken i Trondheim, da får dere vel svar på alt dere lurer på. Blir litt teit at du “utnytter” din manglende graviditet til være med å selge slike “hjemmeprodukter ” 🙂

    9. Kjære vene, det dobildet kunne du spart oss for. Mangler bare et bilde av piloten, det hadde vært flott gitt, står han eller sitter han. Madre…..

    10. Mari;
      Det gjør da ingenting;) Hun drømmer jo om å få en jente;-) Da sies det at det er lurt å prøve noen dager før og noen dager etter:-P

    11. En eggløsningstest er ikke positivt før begge strekene er like sterke, eller teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Hvis dagens test er den du viser på bildet, så ser ikke den positiv ut 🙁 Mulig den teststreken er sterkere i virkeligheten.
      Eggløsningen kommer jo noen dager etter positiv test, men heldigvis så kan sperm leve i noen døgn (om jeg ikke tar feil), så mulig dere treffer eggløsning nå, selvom han er dratt på jobb.
      Sånn i forhold til disse eggløsningsstrimlene – det jeg gjorde før vi måtte i gang med ivf var å teste med strimlene frem til jeg mente de var positiv, og så tok jeg en digital test fra clear blue. Den kan man ikke ta feil av, mtp resultatet.
      Kanskje det kan være et tips til dere?

    12. Så spennende:) går selv å venter på mens om noen dager. Håper den ikke kommer, men vanskeli å være positiv etter lang tid m prøving (1,5 år) Vil bare tipse om billigetester.no. Du vet sikkert om de. De er litt billigere enn fertil.no ser jeg. Masse lykke til:) Håper d går bra denne gangen. Hadde vært fint om du etterhvert kan fortelle hvilken klinikk i tr.heim dere er på. Og enda mer om hvordan prossessn forgår. Så flott at du deler. Hvis d ikke skjer noe før jul her, så vurderer vi å oppsøke hjelp:) synes det er unødvendig at folk sier stygge ting til deg. Situasjonen er sårbar! Viktig å aksepter at alle er forskjellig:)

    13. Dette var et flott innlegg som jeg er helt sikker på at mange vil ha bruk for. Jeg trålte side opp og side ned om alt ifra A til Å da jeg selv var i denne situasjonen, så jeg savnet litt det med å ha alt på et sted, som det virker som denne nettsiden lever opp til 🙂 Krysser igjen fingre og tær for dere, dette må gå veien <3

    14. Herrgud nå begynner dette virkelig å gå vel langt synes jeg. Det er kjempeflott at du er så åpen på bloggen, men bilder av at du skal ta pisseprøve og Ulrik som poserer med sædtest er virkelig langt utenfor normale menneskers interesse… Alvorlig talt:p lykke til videre, håper bare dette ikke blir enda mer galskap! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg