HARRYHANDEL

Ulrik og jeg har vært på harryhandel i dag. Selv etter 8 timer i bil i går fristet det med en sverigetur allerede i dag. Hehe! Snakk om å være fornøyde med ny bil. Vi elsker å cruise rundt i den nye bilen og siden Ulrik ikke begynner på jobb igjen før i morgen så passet det bra å ta en skikkelig handlerunde sammen.

Vi har handlet inn sirka ALT jeg har lært at man sparer på i Sverige. Herlighet, for en full bil! Det blir herlig å fylle opp både kjøleskap, frysere og vinskap når vi kommer hjem. Ingenting er hyggeligere enn å ha fullt opp av alt i skuffer og skap nå som vi går vinteren i møte. Jeg skulle ønske at vi var flinkere til å dra på storhandel som dette litt oftere. Vanligvis er jeg innom matvarebutikken 1-2 ganger om dagen og det er jo helt idiotisk, både i forhold til sløsing av tid og penger. Nei, fremover skal jeg bli flinkere til å legge inn slike sverigeturer i kalenderen. I hvert fall annenhver måned.. Dessuten er det jo skikkelig hyggelig. Tommel opp for harryhandel! Hilsen familien Nygård, som prøver å bli mer økonomiske. Årets første nyttårsforsett? 😉

11 kommentarer
    1. Ååh, harryhandel i Sverige😍 Så gøy! Du kler foressten den korte sveisen helt perfekt, du er dødspen👸🏼

    2. Så lurt! Vi har sjeldent tid til å kjøre til og fra Sverige for å handle, men vi har startet å bestille mat fra kolonial en gang i uken, og det har vært så bra for oss! Vi sparer så mye på å planlegge hele ukens måltider, fordi vi sparer alle de “små-kjøpene”, og setter sammen måltidene så det ikke blir masse rester. Vi har halvvert matbudsjettet vårt! I tillegg har vi fått inn mye mer sunn mat (har tidligere hatt så mange dager hvor vi har vært slitene når vi har handlet, og det har blitt alt for mye taco, lasagne og pizza). Det er mitt beste sparetips 🙂

    3. så lite du har snakket om prøvingen og graviditet i det siste… savner når du delte mer slik info med oss, og ikke bare når dere er på butikken/besøk til venner/ ute å spiser..

    4. Det høres gøy ut! Jeg kunne hatt lyst til det, men jeg bekymrer meg for om kjøtt- og fuglproduktene er økologiske eller om det er sånn marerittproduksjon som gjør at prisene er lave. Så du noe om økologiske egg, kjøtt, fisk, fugl?

    5. Jeg stemmer for et “ja takk” til innlegg om hva man bør unne seg i Sverige, altså 🙂 Nå må jo vi reise ganske langt for en “harryhandel”, men neste gang blir fryseboksa med 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg