OSLO KALLER

Da var vi på vei hjem igjen. Det er ganske trist å dra fra fint vær til dårlig vær, men sånn er det bare. Oslo kaller!

Jeg har mye på planen i hovedstaden denne uken, så det skal bli godt å komme i gang med alle gjøremålene i tillegg til alle de hyggelige avtalene. Dagene i Måløy har gått kjempefort. Jeg håper virkelig ikke at det blir lenge til neste gang. Enn så lenge får vi kose oss med minnene fra denne gang <3

Over til noe annet.. Husker dere at jeg tok blodprøver i forrige uke? Det er flere som har spurt meg om disse prøvene. Jeg har fått svar på noen av prøvene i dag, men det er endel som ikke er ferdig analysert enda.

Det jeg har svar på, er jernlagret mitt, som er veldig fint. Ferritin ligger på 67, og det er akkurat der det skal ligge. Ikke overraskende da jeg har slitt med for høyt nivå tidligere på grunn av min hudsykdom (PCT), som jeg har fortalt dere om før. Ikke verst at sykdommen min “kommer til nytte”. Hehe! Jeg har i hvert fall hørt at veldig mange kvinner sliter med det motsatte, nemlig for lavt nivå.

Videre har jeg fått svar på D-vitamin og den er også helt der den skal være. Litt gøy å vite i og med at jeg er så nøye med å få i meg alle de vitaminene jeg skal ha.

Hormonprøvene pleier å ta litt lengre tid, da disse må analyserer på et annet laboratorium. Jeg kommer tilbake til dere med disse svarene også. Uansett hva de viser. Jeg regner med at resten av svarene kommer i løpet av uken..

Nå er det bare en uke igjen til vår første time på fertillitetsklinikken i Trondheim. Jeg er som dere skjønner veldig spent. Nå kan mye skje på kort tid og det er utrolig motiverende.

14 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Jeg kjenner deg ikke, men kjenner at jeg blir utrolig stolt av deg og åpenheten din.
      Ønsker dere all hell og lykke <3

    2. Hei, er ganske ny leser og første gang jeg kommenterer. Spennende å følge med på prøvingen. Krysser fingrene for dere! Hvor gamle er foresten du og Ulrik? Klem Maja

    3. Hei!
      Spennende, kan jeg spørre hvorfor dere gjennomgår undersøkelsene i Trondheim og ikke i Oslo? Har Trondheim bedre tilbud?

    4. Jeg må desverre si meg enig med en del andre.
      Du tjener mye på bloggen din, men man kan desverre ikke si at det er like fortjent som de andre toppbloggerene.
      Gjennomsnittlig har du vel ca 1 innlegg om dagen.
      Det å skrive et innlegg som dette kan umulig ta mer enn 30 min med bildetakning.
      Kanskje fortjener du toppbloggerstatus da du er veldig åpen, men du kan hvertfall ikle si at du jobber hardt eller legger ned mye tid med bloggen.

    5. Hei Julianne!
      Jeg har fulgt med litt på bloggen din i det siste, og berømmer deg for åpenhet i forbindelse med prøveperioder og alle følelsene det bringer med seg. Jeg var som deg for noen år siden. Da vi bestemte oss for å bli gravide ville jeg helst det skulle ha skjedd i går. Månedene gikk, og testen var negativ. Jeg var sikker på at det var noe i veien med oss, og jeg tryglet legen min om blodprøveutredning og resept på eggløsningsstimulerende tabletter. Jeg ventet på neste menstruasjon for å starte behanling – og den kom ikke. Skuldrene mine var senket og jeg var gravid. Med nummer to var vi innstilt på at det kom til å ta litt tid, og da ble vi gravid på første forsøk. Poenget mitt her, som jeg vet du har hørt før, er at stress kan ha en motstridende effekt. Jeg har i etterkant selv blitt lege og kan veldig godt skjønne at min egen lege ville vente med utredning til det iallefall hadde gått ett år med prøving. Det føles uendelig lenge, men man skylder kroppen sin det, spør du meg. Jeg forstår at du vil i gang med undersøkelser jo før jo heller, men hvis ikke det kommer frem noen åpenbar grunn til at dere ikke har blitt gravide på 7-8(?) mnd,prøv å slå dere til ro med dette en periode før dere setter i gang med allverdens innblanding utenfra. Bare et lite råd på veien. De beste ønsker sendes dere!

    6. Alle som skriver at “bare slapp av så ordner det seg”. Vet det er godt ment, men for noen som sliter så er det den mest irriterende kommentaren man kan få. Slappe av? dette er kanskje det man ønsker mest her i livet også får man negative prøver måned etter måned… det skal litt til å ikke stresse litt da. JEg og samboeren min forsøkte også “kun” i 8 mnd før vi tok kontakt med fertilitetklinikk. Det viste seg da at mannen min hadde dårlig sædkvalitet og vi fikk begynne med behandling med en gang. Det var såååå utrolig lettende å få svar og kunne begynne med behandling. Det var tungt å få høre at det var en feil hos oss, men det var lettende å få hjelp såpass tidlig sånn at vi kunne sette i gang med IVF. I en prøvers verden er 8 måneder lenge! Masse lykke til Julianne 🙂 Jeg er overbevist om at det vil klaffe for dere ganske kjapt 🙂

    7. Jeg er for så vidt enig med Maia over, men samtidig har jeg forståelse for behovet for å vite om alt er i orden. Blodprøver, ultralyd og sædprøve som viser at alt er normalt er kanskje det som skal til? Det gjentatte rådet om å “slappe av” blir i denne sammenhengen like meningsløst som å fortelle en person at at h*n må senke blodtrykket sitt her og nå. Jeg har selv vært gjennom ivf etter flere år med prøving uten at de fant noen årsak til barnløsheten. Ble gravid på første forsøk og vi er idag overlykkelige foreldre til tvillinger. (en av hver) Ønsker dere all mulig lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg