TO STOLTE BILEIERE

Dette har vært den beste dagen på lenge. Sol, fredag OG ny bil! Kan ikke klage da? Både Ulrik og jeg er sååå fornøyde med vår splitter nye BMW X5 Hybrid. Herlighet, så gøy det var å kjøre den ut av butikken og hjem i garasjen. Vi tok alle omveier vi klarte på vei hjem fra Bavaria til Vinderen med store glis og sangen “Alive” av Madden på full guffe. Fantastisk sang! Ulrik kjørte og jeg snappet, som vanlig..

Jeg har alltid ønsket meg en stor SUV i sort med lyst interiør og nå har jeg fått det. Endelig! Det blir litt nytt å vende seg til i forhold til størrelsen på bilen, men det skal jeg klare. Dessuten får man ekstra god oversikt av å sitte såpass høyt over veien. Det føles i hvert fall sånn. Så nå skjønner dere sikkert at jeg gleder meg til å cruise rundt i denne fremover!


Noen vil nok kommentere at lyst skinn ikke er det mest praktiske i forhold til at vi ønsker oss barn, men det var det vi ville ha. Punktum. Jeg er vel ikke akkurat kjent for å ønske meg de mest praktiske tingene her på jorden. Det synes jeg ikke at Ulrik kan skryte på seg heller. Bare vent til dere får se barnevognen vi sikler på. Hehe! Dette blir uansett familiebilen vår i mange år fremover. Det viktigste er jo at det er en trygg bil med god plass ♥


I bagasjerommet er det plass til drømmebarnevognen og en masse bagasje. Første langtur blir til Måløy om et par uker.. Det blir stas! Hva synes dere forresten om de sorte felgene? Jeg DIGGER de! I utgangspuntet er jeg lite interesert i utstyr til biler sånn generelt, men etter at jeg så “The Kardashians” kjøre rundt med sorte felger, så ble jeg helt frelst. Heldigvis synes Ulrik det var like kult som meg. Jeg får litt “superstar vibber” av det. Rett og slett. Og den sorte grillen da. Black and beautiful.


God helg fra to stolte bileiere! Ps. Det er lov å være stolt over noe man har jobbet for og spart til lenge. Dette er det største felles kjøpet Ulrik og jeg har gjort sammen etter huset og vi kunne som dere ser ikke vært mer fornøyde 🙂 🙂

42 kommentarer
    1. Gratulerer. Med en slik bil, så er kun en Silver Cross verdig 😀
      Hatt denne vognen til alle barna mine og aldri om jeg selger den.

    2. Gratulerer med ny bilen. Jeg vet dere kommer til å bli digg fornøyd. Leide en BMW X5 i England.
      Den var hvit og rå lekker med alt av
      ekstra utstyr. Rå lekker lekkerbisk av en bil.

    3. Det er lov å være stolt, for en lekker bil!! Gratulerer!! Den kler dere😊 Håper den lever opp til forventningen og at dere snart får testet den ut med både barnesete og vogn! 🙏Ha en fin helg!😊

    4. Kjære BMW-eiere, gratulerer! Dette er en flott bil. Godt valg når det gjelder både sikkerhet og kjørekomfort. Dvs, kvalitet. Bilen kler dere, og det er litt av et kompliment :-)))) (for bilen)
      Riktig god helg, flotte bilder. Dere stråler!
      God klem fra Elisabeth <3

    5. Wow! For en stilig bil. Gratulerer! Vi kjører selv BMW, men en myyyye billigere variant. Haha. Mannen min kunne nok døddd for den der 😉

    6. Har lik bil, men angrer stort på de hvite setene😔. Barn fra barnehage og hvite seter er dårlig kombinasjon, mørke jeans kan sette farge osv. Plassen i bagasjen er akkurat stor nok til vogn og LITE bagasje, ellers fornøyd med bilen 😊

    7. Selv om det er en stor å sikker bil, bør du likevel bruke sikkerhetsselen riktig. Husk at du et et forbilde! Skjerpings asså!

    8. Gratulerer! Den bilen er perfekt! Vi har hatt vår i et par måneder:) Plass til alt, hundebur, vogn, barn og bagasje. Heldige dere som skal på langtur, den er jo en fryd å kjøre:D

    9. Sjøl om kvit farge ikkje alltid er heilt bra med små kids så forstår eg dokke for det er stilig 😊 Dessuten er skinn veldig praktisk om en søler drikke eller noko for då er det berre å vaske vekk, om en har stoff blir den sure lukta av sjokomjølka som blei sølt ned hengande i all evighet. I tillegg er det null stress og kjøpe eit anna trekk og ha utapå dette om en er redd for fargen/slitasje. Tippa det er en grunn til at en får kjøpt trekk til seta og sparkebeskyttelse for ryggen til framsetet på Biltema 😉 så ikkje tenk på at trekka blir eit problem. Det går fint ann og ordne. Eine venninna mi har forøvrig 5 barn (mine/dine barn) og ho har heilt kvit sofa i stoff (!) Eg var lettare sjokkskadd når ho fortalte det – men ho seie at det har aldri vært noko problem 🙂

    10. Hei Julianne og Ulrik, gratulerer såå mye med en kjempe fin bil! Krysser fingrene for at babydrømmen deres snart går i oppfyllelse<3
      Jeg har et lite spørsmål til deg som fast leser. Jeg er ei jente på 20 år som for 2 dager siden fant ut at jeg er gravid ca 5 uker på vei. Jeg føler meg utrolig "slem" som tenker som jeg gjør, men har desverre ikke økonomi til å ta vare på et barn. Min eneste mulighet er abort noe jeg innerst inne syntes er veldig trist, men noen ganger er livet sånn:/
      Hva er dine tanker om abort? Hadde satt pris på svar:)
      Mange klemmer fra Jennie

    11. Jeg og samboeren var som dere. Vi hadde prøvd å bli gravid en liten stund. Vi kjøpte oss SUV bil sammen og vipps samme mnd ble jeg gravid gitt. Haha. Krysser fingrene for deg også 🙂

    12. Hei!
      Enig med Karoline over, bagasjerommet er irriterende lite når man skal ha med barnevogn. Kjøpte selv en slik bil for noen mnd siden. I tillegg er det håpløst å få inn tre barneseter bak, så den ene ungen må sitte forran. Og da er det ikke plass til mannen, hehe… Men funker flott for meg og barna da. Digg bil å kjøre, vil absolutt ikke bytte ❤, men vil ikke kalle det en optimal familiebil. 😄

    13. Å si at bagasjerommet er stort er vel en overdrivelse?:) Et vennepar har samme bil,kjøpt i forrige uke.Når de har et dobbelt Herkules hundebur inni er det ikke plass til resten av bagasjen!Bilen er ellers fin 🙂

    14. Så fin bil😍😍 Jennie- snakk med Amathea, de kan hjelpe. Det finnes setebeskytter og takboks, perfekt bil det der 🙂

    15. Kjempefin bil, liker at den har sorte felger! Tror ikke det blir noe problem med de lyse setene heller, så lenge det er skinn er det jo bare å tørke av, og når de fremtidige barna kommer i skitne parkdresser fra barnehagen er det jo ikke verre enn å legge et håndkle i setet 🙂 Gratulerer med bilkjøp!

    16. Gratulerer med ny bil! SUV er fantastisk å kjøre i trafikken, så godt med bedre oversikt 🙂 Men, for deres egen sikkerhet, og ikke minst for fremtidige barn bør dere få på plass nett mellom bagasjerom og baksete. Bagasjen kommer frem i sinnsyk fart ved bråstopp eller krasj, og de mest utrolige ting kan skade en. Bare et tips 🙂
      Og angående lyse seter og barn går det da helt fint an å ha setetrekk under barnet i de mest grisete årene 😉

    17. Gratulerer så mye med fin bil! Jeg synes det er helt sprøtt å bruke så mye penger på bil, har veldig mange andre interesser jeg heller hadde brukt penger på haha. Hver sin interesse! Håper dere snart lykkes med prøvingen også. Fortsatt god helg 🙂

    18. Gratulerer med bilen, har selv sort SUV, blir gal av alt støvet som syns hele tiden. Og alle ripene jeg har fått i parkeringshus.

    19. Skjønner at du ikke godkjenner kommentarer som sårer og hetser, men hvorfor godkjenner du ikke kommentarer som er konstruktiv kritikk?

    20. Vi har samme bil og det er IKKE plass til barnevogn og masse bagasje i den. Vi har heldigvis en annen bil i tillegg med bedre plass, for vi hadde ikke klart oss med bare BMWen. Når vi har barnevogna baki, er det egentlig ikke plass til så mye mer.

    21. Hei! Vil bare komme med ett lite tips om en barnevogn. Jeg har en liten en på 6 mnd og jeg har heller ikke den mest praktiske smaken for en småbarnsmor:p Glamstil i hjemmet og mye lyst osv.. Jeg lette evinnelig etter den rette barnevognen og emmaljunga var uaktuelt siden 60& av alle gravide har den og hvis ikke bugaboo virker det som:p Søk etter Mima Xari. Jeg har den i snow white med gold chassis. Helt fantastisk fin og ikke minst god barnevogn og jeg har tilgode og se en med lik vogn som meg 😉

    22. Vi har hvit skinn og barn. Det ordner seg. Det er lettere å holde skinn rent enn stoff seter uansett. Et tips er en pakke med våtservietter liggende i bilen. Lett å tørke bort det meste. Gratulerer med ny bil 🙂

    23. Sandra: Hei, Sandra. Hehe! Godt å høre at det er flere enn meg som ikke har den mest praktiske stilen. Jeg googlet Mima Xari nå. Kjempefine vogner! Og “snow white” er jo bare helt nydelig da og veldig stas at det ikke er mange av den. Takk for tipset 🙂

    24. Vi har også ny x5, bare at jeg elsker mørkt interiør og sorte ruter. Det som er rått på slike store biler er sotede lykter hele veien og ruter, da får du kjendisfølelse da 👌🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg