FRUKTBARE DAGER

Hei, dere! Jeg ser at det er flere som etterspør en oppdatering i forhold til hvor jeg er i syklusen min, så det skal jeg gi dere. I følge appen som jeg har fulgt og eggløsningstestene jeg har tatt de siste månedene med prøving, så har jeg eggløsning på mandag. Jeg er altså inne i mine mest fruktbare dager akkurat nå og da passer det jo bra at Ulrik har fri noen dager fra i dag. Hehe!

Vi har heldigvis hatt flaks til nå i forhold til hvordan Ulrik har jobbet. Som mange vet jobber han en turnus med 5 dager på og 4 dager av. I starten så jeg for meg at dette kunne bli et problem ettersom at han sover mye borte og det kan det jo fortsatt bli, men jeg krysser fingrene for at vi har LYKKEn med oss videre. Hvis ikke får jeg bare pakke kofferten og bli med på noen overnattinger fremover. Det er ikke så ofte jeg blir med han ut og flyr, men det er heldigvis helt uproblematisk om jeg vil og har mulighet. Derfor er det ingenting som skal hindre oss i å være sammen rundt eggløsning ♥

Resten av helgen skal jeg derfor tilbringe med beina i været. Hehe! Neida, joda.. Fra spøk til alvor. Nå er vi er klare for å gi denne babydrømmen en siste sjanse helt på egenhånd, før vi setter i gang med undersøkelser hos den fertilitetsklinikken vi har vært i kontakt med. Jeg skal selvfølgelig fortelle mer om klinikken og prosessen videre dersom det ikke går vår vei denne gang heller. Men først må vi jo håpe og krysse fingrene for dette forsøket. Det er viktig å tenke positivt og ikke minst prøve å ta en dag av gangen, sier jeg som drømmer meg bort i fremtiden hele tiden. Hehe! Forhåpningene mine skyter jo i været hver gang på denne tiden av måneden. Men det er vel egentlig bare bra? Det betyr jo at jeg forstatt har stor tro på at dette skal gå fint og at det ikke er noe galt med verken Ulrik eller meg..

Kryss fingrene for oss disse dagene, da dere! Tvi tvi!

24 kommentarer
    1. Lykke til! Håper du/dere får drømmen om en liten spire oppfylt denne gangen 🙂 Veldig søte bilder. God helg Julianne.

    2. Nå kan det godt hende at jeg jeg har misforstått, men om du har eggløsning på mandag. Så vil det da si at du venter mensen 9 october. Det blir ensyklusen på bare er på 25 dager ( ut ifra blogg fikk forrige mensen 15 september). Får ikke helt dette til å stemme. Da har du i såfall veldige uregelmessige sykluser. 25 den ene mnd og godt over 30 neste. Sikker på at du regner riktig?

    3. Krysser fingrene for dere 🙂 Det kan bli en sommerbaby på dere <3 Spennende tider er det i hvert fall. Lykke til <3

    4. Du stresser for mye med det og prøver for hardt. Kan love deg, da skjer det ikke. Ro ned, ikke tenk på det

    5. Masse lykke til! En gang klaffer det for dere også, så hvorfor ikke denne måneden?:) kanskje dere slapper mer av nå når dere vet dere får hjelp snart. Krysser alt jeg har for at dere klarer det selv denne syklusen 🙂

    6. Prøv wild yam fra eggløsning til ikm. Ble gravid den mnd jeg forsøkte. Kan hjelpe egget å feste seg.
      Lykke til 🙂

    7. Du vet at det står “Lycke* på den vesken øverst på siden din, på sånn reklame:) Gjorde det når jeg gikk inn på bloggen din nå iallfall 🙂

    8. Har du prøvd eggløsningstest?
      I følge disse appene skulle eggløsningen startet i helgen men fikk positiv eggløsningstest på torsdag.
      Er flott å lese om flere som prøver! Er i sammen situasjon som dere.

    9. Hei. Vi prøvde i flere år før vi fikk bli foreldre. Jeg husker den først tiden som den værste. Da var jo fallhøyden så stor: fra superoptimistisk til såååå skuffet… Også følte jeg meg naiv og dum, som hadde trodd det skulle gå så greit å bli gravid… Så: tusen takk for at du deler! Du gjør noe viktig! Du er tøff!
      Lykke til!
      Mari

    10. Spent! masse lykke til! 🙂 om det ikke går denne gangen, så får dere uansett hjelp og finner ut av det 🙂 kanskje det letter på stresset. Ha en superfin dag videre

    11. Lykke til, Julianne og Ulrik 🙂 Jeg er selv i dpo-land og har prøvd en mnd lenger enn dere. 4 dager til IKM og bare blendahvite tester. Samboeren min reiser også en del, så vi har misset hvertfall 4 eggløsninger :/ Håper det klaffer denne gangen,for både dere og oss. Begynner å bli redd for at vi ikke kan få barn, da vi hele tiden hører om folk som blir gravide av one night stands og spirer som sitter på første forsøk.. Til og med folk som i mine øyne ikke er egnet til å få barn(narkomane osv) blir gravide, og jeg syns det er urettferdig. Ingen tvil om at dere kommer til å bli supre foreldre, hvertfall!

    12. Går du på do etter sex? Man bør jo gjøre det til vanlig for blandt annet å unngå urinveisinfeksjon, men la være å gjøre det disse dagene her. Det, i kombinasjon med å ligge med bena høyt hjalp for meg😃

    13. Jeg vil anbefale deg å benytte eggløsningstest/temperaturmåling hver måned. Selv har jeg hatt eggløsning på forskjellige dager, alt fra syklusdag 13-18. Uten el test kan man aldri være 100% sikker! Jeg forholdt meg også kun til apper og regnestykker først, men det var da jeg brukte tester eller målte temperaturen hver syklus at jeg ble gravid😊

    14. Hei:)
      Hvis du har eggløsning på mandag så burde dere ha startet med sex for allerede noen dager siden. Sædceller kan leve noen dager inni kvinnen og det beste er om de kan få ligge og vente på at egget slipper. Egget lever bare i 24 timer ca, så mange har sex for sent slik at egget dør før det rekker å bli befruktet. Dere burde bare starte å ha sex fire dager før eggløsning og til og med dagen etter for eksempel. Da har dere sikret dere alle dagene:) selv ble jeg gravid med sex fire dager før eggløsning. Bare et tips, du vet det kanskje fra før og kanskje dere også har pleid å ha sex flere dager i forveien, men tilfelle dere ikke har det og tror at det kun er eggløsningsdagen som gjelder så ville jeg bare si det:) lykke til og håper virkelig det klaffer for dere denne gangen

    15. Hei:)
      Hvis du har eggløsning på mandag så burde dere ha startet med sex for allerede noen dager siden. Sædceller kan leve noen dager inni kvinnen og det beste er om de kan få ligge og vente på at egget slipper. Egget lever bare i 24 timer ca, så mange har sex for sent slik at egget dør før det rekker å bli befruktet. Dere burde bare starte å ha sex fire dager før eggløsning og til og med dagen etter for eksempel. Da har dere sikret dere alle dagene:) selv ble jeg gravid med sex fire dager før eggløsning. Bare et tips, du vet det kanskje fra før og kanskje dere også har pleid å ha sex flere dager i forveien, men tilfelle dere ikke har det og tror at det kun er eggløsningsdagen som gjelder så ville jeg bare si det:) lykke til og håper virkelig det klaffer for dere denne gangen<3

    16. Hei!
      Det gikk tre år fra vi begynte å prøve til jeg ble gravid. Det ble et velykket prøverørsbarn. Den tiden vi holdt på å prøve var bare så vanskelig, trist og tung. Hver gang jeg fikk negativ test og mensen, brøt jeg sammen.
      Den dagen jeg fikk positiv test var den nest beste. Den aller beste var dagen jeg fødte. Helt ubeskrivelig. Alle foreldre er nok glad i sine barn. Men jeg føler at jeg setter så uendelig pris på min sønn, hver dag. Hvis man har opplevd mye motgang med prøving, verdsetter man barnet så utrolig høyt.
      Jeg er sikker på det ordner seg for dere. Hvis du klarer, gi f i alle disse teite kommentarene om gjør ditt og gjør datt.. Du kjenner kroppen din best, og du vet best hva som er bra for deg. Selv om prøvetiden kan virkelig være forvirrende. Lytt til hjertet, og masse masse masse lykke til :-*

    17. “. Fra spøk til alvor. Nå er vi er klare for å gi denne babydrømmen en siste sjanse helt på egenhånd, før vi setter i gang med undersøkelser hos den fertilitetsklinikken vi har vært i kontakt me”
      allerede? Dere begynte prøvingen i februar? Det er HELT vanlig at det kan ta opp til 1 år, og med en mann som iblandt er borte vil det ta lenger tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg