FØR JEG TAR HELG

Inneholder annonselenker

Fredag og snart helg! Det er det beste følelsen i verden. Selv om det forsåvidt ikke spiller noen rolle for meg om det er hverdag eller helg, så får jeg likevel helgefølelsen fredag ettermiddag og den er digg. Jeg tror den digge følelsen kommer av stemningen på radioen, i butikken, på treningssenteret og bare ved å gå en tur med Stella i nabolaget. Alle menneskene som jeg møter er så blide og fornøyde. Dessuten er det jo en fordel at venninnene mine har fri og tid til å finne på noe. Det er vel den største forskjellen når helgen kommer for meg. Hehe! Det er jo heller ikke gitt at Ulrik har fri i helgene siden han jobber turnus. Denne helgen har han fri fra i morgen. Men det kryr ikke av lørdager som vi to tilbringer sammen, derfor er de ekstra hellige ♥

Jeg har heldigvis avsluttet uken bedre enn den startet. Planen var å trene hver dag og spise sunt, lik planen for de fleste andre uker. Jeg er jo ganske opptimistisk når det kommer til denne kroppen min. Men som dere vet har jeg vært litt nedfor de siste dagene. Det går fint med meg altså, men motivasjonen for trening har ikke vært der. Likevel har jeg trent to økter på Sats (med denne i dag) og gått 3 lange power walks med Stella. Det er ikke det at jeg absolutt MÅ trene hver dag, men jeg som har så god tid i hverdagen er ikke fornøyd med to økter. Spesielt ikke nå med tanke på denne prøveperioden. Jeg vet hvor mye positivt trening gjør med meg psykisk og hvor lite som skal til for at jeg føler meg bedre. Derfor har jeg bestemt meg for at det blir minst en økt til denne uken og kanskje to hvis jeg får med meg Ulrik..

Sports bh: her / Trenings tights: her / Drikkeflaske: her

På morgen i dag var jeg derfor og hentet en stor eske med motivasjon på posten. Alt ble bestilt tildig denne uken da jeg skjønte at noe måtte gjøres. Esken inneholdt treningstøyet jeg har på meg i dag og alle disse “matvarene” under. Her er det en blanding av ting jeg liker veldig godt, som disse proteinbarene med banansjokolade, macadamianøtter, paranøtter, gojibær med sjokolade og kokoschips. I tillegg til nye ting jeg har bltt anbefalt. Jeg er veldig spent på fitness choko crisps blant annet. Enten er det helt konge eller så tapte jeg 13 kroner.. Hehe! Det overlever jeg. Jeg synes bare det er så gøy å finne sunnere varianter til godteri og snacks, som disse sure greiene med fruktsmak foreksempel. De er supergode! Jeg liker ikke de med cola og lime like godt, men anbefaler virkelig de med fruktsmak!

Nei, nå er det nok proteinsnakk. I kveld er jeg nemlig bedt på middag sammen med noen venninner og jeg skal selvfølgelig kose meg med hva enn som blir disket opp. I tillegg blir det noen glass vin sammen med jentene. Men først en siste power walk med Stella i regnet før jeg tar ordentlig helg. Det frister ikke, men hun har godt av det og jeg har godt av det 🙂



God helg, alle sammen!

27 kommentarer
    1. God helg!
      Ser du har bestilt en sjokoladesaus uten kalorier. Hvordan bruker du den? Kjenner jeg må ha noe godt å erstatte ordentlig sjokolade med…

    2. Såå flink Du er 👏🏼💪🏼 du er Vakker . Fint både av deg 😊 Kos deg med venninnene dine 👠🎶💃🏻💋og tur med Stella 😊

    3. *fint bilde av deg 😊Det er et bra tips fra Kristina over her. Sukker er ikke bra ! Sukker bryter ned de gode vitaminer i kroppen som du får i deg fra alt det sunne gode du spiser . Kos deg med venninnene dine 😊

    4. Hei Julianne. Det er så inspirerende å lese om prøveperioden deres, spesielt siden jeg gikk av p-pillene samtidig som deg. Vi har vært prøvere siden mai i år, og endelig satt spiren. Jeg håper det klaffer for dere også 🙂 Ikke gi opp og stå på så skal du se at du får de to strekene du også ganske snart 🙂

    5. Choco crisp er kjempegodt! Smaken minner om de sjokoladekulene fra frokostblanding bare at disse er dekket med sjokolade… Fantastisk at noe ”sunnere” kan smake så usunt 😉

    6. Kjære fine du, ikkje stress så mykje med trening og mat. Veldig fint og kutte ned på sukkeret då det gjerne stjel vitaminer frå kroppen. Men ellers er de viktig og passe på at du faktisk får nok kalorier igjennom kosten. Om du får i deg for lite går kroppen i litt krisestemning og vil iallfall ikkje dele det lille du får i deg med nokon andre. Så prøv å pass på at du får i deg nok. Du er ei slank og fin jente, so kos deg med god samvittighet 😊 Koser kroppen seg samtidig som du slapper av blir det gjerne lettere og bli gravid også, men samtidig viktig og trene og holde seg i form før en graviditet for en graviditet er en styrkeprøve for kroppen. Har du snakka med ernæringsfysiolog om gode matvaner og tips til vitamintilskudd i en prøveperiode ? Det kan jo være inspirerende 😊

    7. Hei, Jeg tror det er første gang jeg hat tatt med tid til å lese en blogg. Men siden jeg har vært i samme situasjon som deg, synes jeg det var interessant å lese hva du skriver om. Som jeg forstår har dere prøvd å bli gravide en stund, men slikk tAr litt tid. Virker som om du stresser mye med å bli gravid ?og du har søkt hjelp. Erfaringsmessig synes jeg at du bør slappe litt mer av og ikke fokusere så mye på å bli gravid. Kort om min erfaring : vi prøvde å bli gravid i 5 år,i de siste to årene prøvde vi mye uten hell, jeg var stresset og var ofte lei meg , i tillegg har jeg endometrioser på begge eggstokkene. Har hatt mye smerter. gikk gjennom to operasjoner derfor sjansen å bli gravid spontan var litte, derfor søkte legen min oss inn på fertilitetsklinikken. Vi skulle få behandling i januar 15. jeg hadde kjøpt meg en fertilitets monitor og testet eggløsning imellom tiden mens vi ventet på behandling , så skjedde det en mirakel, jeg ble spontan gravid etter at jeg brukte monitoret bare en gang . I dag er stolt mamma til en herlig gutt på et år.
      Du har kanskje prøvd det meste, men anbefaler deg å kjøpe deg en monitor og nytt tiden din og jeg har troa på at det kommer når man minst tenker og ikke anstrenger seg.
      Ønsker deg lykke til.

    8. Kan du ikke vise bilder fra Hugo Boss åpningsfest og lansering av de parfymene? Gøy for oss lesere å få bli med på sånt gjennom bloggen!

    9. Skulle ønske du skreiv litt mere om status nå. Hvor lenge det er til EL osv. Følger bloggen din siden jeg selv er prøver, og synes egentlig det er litt få innlegg og flere uinteressante. God helg!😊

    10. Linn: Vi droppet begge deler fordi Ulrik ble forsinket hjem fra jobb. Jeg pleier ikke å så mange bilder til bloggen på eventer og lignende. Dersom du synes det er gøy å følge med på så bør du følge meg på Snapchat de gangene jeg nevner at jeg skal noe slik 🙂

      Jeg heter “pilotfrue” på Snapchat 🙂

    11. Guri: Det kommer mer om alt dette. Noen vil ha mer andre vil ha mindre. Vanskelig det her.. Hehe!

      Det er umulig for meg å lage innegg som interesserer alle. Derfor prøver jeg å variere 🙂

      God helg til deg også!

    12. Jane: God helg til deg også, Jane!

      Jeg har aldri smakt på denne sjokoladesausen før, men planen er å bruke den til lett isen jeg pleier å kjøpe på Rema 1000 (den uten sukker). Eller over en fruktskål sammen med litt vaniljekesam 🙂

    13. Kathrine: Takk for det! Jeg prøver som sagt å spise sunt og bergrense sukkerinntaket, men å kutte det HELT ut kommer jeg nok aldri til å gjøre.

      Ønsker deg en fin helg 🙂

    14. Yil: Hei. Så stas at min blogg er den første du leser! Håper du vil fortsette å følge meg og denne drømmen 🙂

      Det virker nok som om jeg stresser mer enn jeg gjør. Ja, jeg har søkt hjelp og det føles veldig bra.

      Takk for at du deler din erfaring. Det hjelper å lese om “historier” som dette 🙂

      Ønsker deg og familien er flott helg!

    15. Hei,er godt mulig du er klar over dette. Men proteintilskudd er ikke gunstig for fosteret. Og for mye protein tidlig i ett svangerskap kan øke sjangrene for abort 🙂

    16. Anonym: Takk. Nå fikk du meg til å føle meg skikkelig bra. Tror du ikke jeg vet at jeg har mange føflekker? Og tror du jeg synes det er spesielt pent? Heldigvis fokuserer jeg mest på at de ikke er farlige enn hvor stygge de er. Jeg har nemlig fjernet en føflekk før fordi det var kreft i den. Derfor er jeg i dag overlykkelig over at de føflekkene jeg har ikke er farlige.

    17. Det var virkelig ikke meningen å såre deg! Bra at du har sjekket dem. Og dessuten så er du vakker!👍😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg