SAMMEN ER VI STERKE

Endelig fredag og helg! Men først vil jeg takke for alle de fine kommentarene på innlegget mitt i går. Ulrik og jeg er så heldige som får all denne støtten av dere lesere. Jeg hadde aldri trodd at dialogen vi nå har skulle bety så mye for meg, for Ulrik og ikke minst for dere. I starten tenkte jeg ikke så mye over hva dere skrev til meg. Ikke misforstå. Det er alltid hyggelig med tips og råd og mye av det dere har foreslått er testet og vurdert, men i går hjalp det virkelig å ha dere i ryggen. Jeg ble rett og slett i bedre humør av å lese alle de varme ordene deres og det så jeg at Ulrik gjorde også, så TUSEN TAKK. Sammen er vi sterke <3

Det siste nye nå er at vi har bestemt oss for å oppsøke en fertilitetsklinikk. Jeg skal fortelle dere mer om dette når vi har funnet den rette klinikken for oss.

Men nå er det nok prøvesnakk. Jeg skal som sagt legge dette litt vekk i helgen. I kveld blir det derfor middag og bobler med jentene på Bar Vulkan og i morgen blir det utgang med Ulrik og noen venner. Men først skal jeg ta av meg tanteungen min i noen timer. Ulrik dro akkurat avgårde på jobb, så det blir bare lillegutt og meg. En liten øvelse på hva fremtiden forhåpentligvis bringer..

Fortsatt god fredag og helg til deg som leser!

42 kommentarer
    1. Jeg synes det et så spennende å følge med dere i denne perioden. Jeg og min samboer har nå i ett år prøvd, men uten lykke. Vi søkte hjelp hos en gynekolog som er spesielisert innen ufrivillig barnløshet. Fikk hjelp og har nå fått mensen idag, å lykken har aldri vært større (på ett år), da dette betyr at jeg kan prøve igjen om 14 dager med hjelp av hormoner.
      Masse lykke til Julianne! Kanskje er vi gravide om noen måneder! ❤️

    2. Heisann!
      Du vet at for gjennomsnittet kan det ta opp i mot 4 år til unnfangelse? Og dette er for de som ikke har noe problemer med sperm eller egg. Kroppen trenger tid til å tilvenne seg hverdagen uten p-piller – som i seg selv kan ta alt fra 4-12 mnd om ikke mer. Deretter skal svømmerne klare å finne frem i løpet av de tre dagene eggløsning foregår.
      Jeg forstår det sterke ønsket om å bli gravid, jeg og min kjære er der selv. Men å oppsøke en klinikk så tidlig i prøveperioden syns jeg er litt drastisk, spesielt med tanke på at du ikke har vært uten p-piller så alt for lenge. Gi det tid, vær tålmodig, det vil komme når man minst venter det. Og jo mindre energi og tanke man bruker på det, jo lettere vil det skje – kroppen er mindre stresset og ting vil gå sin naturlige gang.
      Selv sluttet jeg på p-piller i fjor og enda har ikke noe skjedd. Vi stresser ikke før det vi begynner å bikke 2år. Alle (de fleste) går igjennom denne perioden. Ta heller og nyt livet sammen dere to og legg fra dere tanken om barn (så mye det går an), så kommer det en dag der du er et par uker på vei og overlykkelig.

    3. Hei Julianne
      Må først og fremt si at du er utrolig flink til å svare leserne dine i kommentarfeltet, blir like overrasket hver gang jeg går inn på kommentarene og ser du svarer så og si alle sammen, fantastisk! 😀
      Må og takke deg for hvor åpen du er om dette, vi har selv prøvd i litt over to år. Noen tider mer enn andre, da alt ble bare “stess”. Legg det vekk og slapp av er det så mange som sier, vel det er lettere sagt enn gjort. Når det eneste man ønsker hver gang er at det sitter en liten spire. Nei, jeg skjønner godt hva du går igjennom. Har selv hatt normal sykelus en god stund og sist mnd var mensen forsinket og jeg trodde virkelig den satt den gangen, men neida, da bestemte kroppen seg for at mensen skulle være en uke forsinket. Man blir aldri klok på dette og skuffelsen er stor.
      Kos deg masse i helgen, det fortjener du <3

    4. Wow Såå skjønne deg og Ulrik er sammen . 💞 Kos dere masse begge to og ønsker dere en god helg .have fun . 🎶💃🏻👠💫Og lykke til på klinikken dere skal til . Det var koselig å høre . Det ordner seg alt for dere vakre fine Julianne . Kos deg med fine tantungen din 😊

    5. Innom bloggen til rett som det er, og fulgt prøveperioden deres noe. Åpenhet om ufrivillig barnløshet er noe vi trenger, men ufrivillig barnløshet er noe man “blir” først etter ett års prøving uten hell… Jeg vet at prøveperioden suger, nå prøvd 4 år selv, også med flere IVF forsøk bak meg. Derfor er det litt “provoserende” å lese om deres prøving om opp og nedturer. Det er kun 9 mnd sider du kastet pillene dine, og de fleste må bruke opp mot et år, det er normalen! Etter 4 år med prøving, håp og tro, utallige brett med medesiner, hormonkurer, sprøyter, uttak osv kan vi snakke om opp og nedturer.. Jeg skjønner du er frustrert, misforstå meg rett, men dere har akkurat begynt. Heier på dere og alle andre som også drømmer om det å bli mor og far.

    6. Høres ut som en fin helg 🙂 Kos deg masse. Og takk for at du deler denne perioden med oss. Synes det er flott at du er så åpen, om et ganske følsomt tema.

    7. Kanskje du blir gravid om Ulrik kommer inni deg, istedenfor over alt ellers:) har hørt at det pleier funke. God helg:)

    8. Medicus i trondheim er så flinke! De hjalp oss som prøvde i 4 år, klaffet på to pp med deres opplegg 😀

    9. Tar vel piffen fra deg også at du ikke er inkludert sammen med de populære bloggere, som igår på Bridgets Jones filmpremiere.

    10. Ble veldig lei meg når jeg leste at mensen var kommet, det slaget i magen er aldri noe godt, i hvertfall ikke når man føler at man er gravid 🙁
      Synes det høres lurt ut å ta kontakt med en klinikk, men hvis dere går for det offentlige, må dere henvises fra gynekolog/lege.. Slik var det i hvertfall for oss.
      Håper helgen blir en deilig “friperiode” for deg/dere 🙂
      Jeg er ikke en av de som sier “slapp av, så skjer det”, for jeg er en av de som opplevde at avslapping faktisk ikke hadde noen verdens ting å si..
      Men, å ta pause fra alt innimellom, er nok ikke dumt 🙂

    11. Tusen takk for at du deler, og ikke minst for at du er så ærlig! Jeg heier sånn på dere 🙂 vi er i samme situasjon, og har prøvd i flere måneder. Det er så utmattende og spennende på samme tid. NYT helga og kos deg, det fortjener du! En dag blir vi gravide, jeg heier på oss begge 🙂 gleder meg veldig til å følge deg videre. Igjen tusen, tusen takk for at du deler!! Klem fra meg

    12. Kristin: hvor i alle dager har du det fra at for gjennomsnittet tar det opptil 4 år å bli gravid?! De aller fleste blir gravid innen et år.
      Skjønner godt frustrasjonen og jeg ville selv også gått til fertilitetsklinikk hvis det drøya sånn. Man MÅÅ ikke vente et år før man oppsøker hjelp, så lenge man er villig til/ har mulighet til å betale for det.
      Var selv livredd for at jeg ikke kunne bli gravid. Heldigvis satt spira på andre forsøk og termin er om 5 uker. Har ikke noe tro på at stress hindrer graviditet! Jeg stressa som bare f..! Derimot tror jeg mensen kan bli utsatt/komme tidligere ved stress. Men det er jo bare kjedelig/irriterende og har ikke noe med fertilitet å gjøre..

    13. Perfect plans👍 for a perfect couple 😇
      Nice flight to Ulrik ✈️👮 Fasten your seatbelt 😊
      Enjoy a lovely weekend, sweetest Julianne🍾👠💄
      All the best from
      Elizabeth ❤️

    14. Du får ikke heller begynt på pergo? er ikke sikkert du har eggløsning selvom du har mensen 🙂 Har selv prøvd i 1 år nå, får ikke hjelp heller før det har gått et år.. Venter fortsatt på mensen

    15. Hei 🙂
      Jeg har et spørsmål, syns du ikke det er vanskelig å håndtere at du prøver å bli gravid, men møter motgang?
      Angrer du på at du valgte å dele prøveperioden? Syns du ikke at du kanskje legger for mye press på deg selv? Kanskje ønsket om å bli gravid, og presset, gir deg uønsket stress som igjen kan virke uhensiktsmessig i prøveperioden ?
      Det er ikke meningen og være pessimistisk, men jeg bare lurer på om du har overveiet ovenstående?
      Ønsker deg uansett all hell og lykke <3 🙂

    16. Det er kjempe kjekt å lese kos det går me dokke og prøvingen å bli gravid. Det tok meg 6 månder etter å slutta på p-pillene til å bli gravid. Men det beste var et gammal kjæringråd med testa at du har eggløsning å ta fingrane inn i kjeden å se om du har blankt slim. Du tar det mellom to fingra og vis du klare å strekka det til 4 cm eller mer så er du klar til å bli befrokta;).Klare du ikke å strekka den er det over og du ikke kan bli befrokta. De blanke slimet skal hjelpa spermen å komme fram te egget;) stå på det skal gå bra!👍🏼

    17. Hei. Vet ikke om du har fått det med deg, men en jente i Bærum er savnet siden torsdag morgen. Tenker at du som har en så stor blogg kanskje ville være til hjelp om du fikk formidlet det videre til alle leserne dine. Det ligger artikler om det på nett. Bilde av Matilde som er savnet kan også postes, det henges iherdig opp plakater av henne overalt og blir delt på facebook.

    18. Tenk godt igjennom om du vil begynne å tukle med hormoner allerede nå. Du vet kanskje ikke at å ta Pergotime kur øker sjansen for kreft i eggstokkene? En sånn hormonkur er ikke noe å spøke med i det hele tatt, men bør være et hjelpemiddel etter minimum et år med prøving. Det er best for kroppen din om du blir gravid av deg selv, og kanskje blir du det allerede neste måned? 🙂 Krysser fingrene for dere!

    19. Porsgrunn fertilitetsklinikk har vi brukt, er så utrolig fornøyd. Holder til på sykehuset i Telemark. Helt fantastiske mennesker der.

    20. Syntes det er fantastisk att du er så åpen om dette:) ser noen kommentere att man ikke må stresse før det har gått 1 år. Men det betyr ikke att man ikke blir utålmodig og lei seg. Kjente på den selv. Syntes det høres ut som en super ide å oppsøke en klinikk, om det skulle være noe er det jo myyye bede å finne det ut nå enn å vente 1-2 år. En annen ting jeg blir så provosert av å lese om i kommentar feltet ditt er alke som sier slapp av så skjer det eller att man ikke blir gravid om man tenker mye på det. Dette er en MYTE!!!! http://no.clearblue.com/planlegger-du-a-fa-barn/myter-og-fakta-om-fertilitet
      Ikke la deg stresse av disse kommentarene, er ikke noe galt i noe du gjør!
      Lykke til videre håper det klaffer snart, heier på dere

    21. Hei. Fertilitetsklinikken i porsgrunn skal være blant de beste. Har venner som har vært på riksen uten bra resultat. Masse lykke til 💖

    22. Jeg har vært igjennom 9 prøverørsforsøk tilsammen! 3 forsøk på Haukeland i Bergen og 6 forsøk på Klinikk Hausken i Haugesund som er ein privatklinikk. De er kjent for og være den beste klinikken i landet og har best resultat! Anbefaler denne klinikken på det sterkeste! De har tilogmed folk fra Danmark, Russland, Belgia, Tyskland og England osv. for de er så populære. Jeg var helt gitt opp av legene på Haukeland fordi jeg hadde så dårlig eggkvalitet og eggstokkene og alt var helt oppspist av Endometriose. Jeg ble anbefalt og reise til Danmark for og kjøpe egg så de kunne bruke istedenfor mine egne. Dette nektet jeg og ville prøve Klinikk Hausken. Beste valget jeg har gjort i mitt liv. Fekk barn på 4 og 9 forsøk, så jeg er så heldig og ha fått 2 små mirakler. MEN det spørst om de vil gjøre noe enno med deg siden det ikke har gått 1 år engang. Det tviler jeg litt på. Men jeg ville ha sjekket eggledere og om alt er som det skal hos en privatklinikk, så er dere jo igang. Og det første de gjør etter at de ikke har funnet noe galt til da er hormonkur. Mulig de setter deg på det før det har gått 1 år. Men mulig du må vente med dette til dere har prøvd 1 år først. Masse lykke til, gleder meg til og lese om framgangen deres og er sikker på dette vil ordne seg tilslutt! For oss tok det nemlig 8 år før positiv test inntraff og det er jeg sikker på dere slipper og vente så lenge….

    23. Kjære vakre deg…. Selv om baby og et nytt kapittel i livet er spennende og fristende, må dere slutte å stresse så fælt. Jeg vet dere prøver, men husk dette med å bli gravid har en psykologisk effekt også. Som vil si, hvor mere du prøver hvor vanskeligere blir det. Nå må du legge fra deg dette en god stund, hvor mere du prøver hvor dypere gravere dere dere ned i den onde sirkelen. Dere ønsker ikke å være det paret som er deprimert om 1 års tid, som nesten gir opp fordi det har blitt alt for mye “prøving”, negative tanker og tårer ut av det.
      Det strømmer sikkert inn tips her og der, men nå burde dere ta dere tid til å lytte til noen som har erfart. Legg bort ALT baby-snakk. Tenk på noe annet. Ikke ha sex for å prøve. Slutt med å “ville ha”. Lev livet normalt. Om noe skjer, så skjer det. Sørg for å gjøre det romantisk og koselig når dere har tid. Fører det til sex, er det er godt tegn.
      Har dere dyp, lidenskapelig sex og orgasme hos begge partnere, flere dager på rad når sjansen er best, da trenger du ikke “prøve” å stresse.
      Slutt å blogg om det. Slutt å gråt. Vær glad. Forestill deg at du allerede har det du ønsker. Vis takknemlighet. Smil. Hold dagene opptatt med noe. Gjør noe nytt med kjæresten.
      Ikke la negative tanker eksistere rundt dette igjen. Du vil ikke ende opp deprimert og uten noe resultat.
      Noen måneder fra dette og mirakelet vil skje innen et halvt års tid <3

    24. Håper dere får den hjelpen dere trenger til å bli en litt større familie, unner dere kun det beste.
      Jeg har vært konstant kvalmen siden onsdag og klaget MYE, men så kommer jeg på deg og de andre som ville gitt hva som helst for å være i min situasjon… Da er det ikke så gale likevel.
      Jeg heier på dere!:D

    25. Er du fryktelig bortskjemt og vant til å få viljen din med en gang? Å lage barn tar tid!! Du skrøt jo så fælt av at dere begge var friske og raske og hadde ggod produksjon av egg og sæd…..jeg foreslår at du begynner å leve et vanlig liv og ha sex når man vil, ikke fordi man må… du er jo rene pregzilla før su har blitt gravid jo.. pust med magen heller!!

    26. Hei:) takk igjen for at dere er så åpne. D hjelper meg, itilegg hjelper d å lese om alle de andre i samme situasjon:) har selv prøvd lenge, jeg har blitt gravid, men mistet to ganger. Håper d går bra neste gang:) synes d er veldig unødvendig at folk sier så styggge ting. Og de som sier at du skulle tenkt på dette for flerr år siden nr du tok abort, det stemmer ikke. Du har like go sjanse for æ bli gravid fordi. Snakker av erfaring selv, når jeg har mistet sa legene at det ikke har noen ting med at jeg tok abort for mange år siden. Så ikke bli bekymret for d. Ikke bry deg om stygge kommentarer. Stå på, hold motet oppe:) en dag skjer det:) takk igjen for at du deler:)

    27. Jeg setter pris på at dere deler om denne prøveperioden, det er veldig interessant å lese og det hjelper nok også andre i samme situasjon som dere. Selv er jeg fortsatt student og vil vente noen år med å prøve, men denne bloggen blir fin å se tilbake på om jeg skulle havne i samme situasjon. Fint å vite at man ikke er alene. Jeg håper du blir gravid om ikke så altfor lenge. Det er sant som de sier at det tar litt tid fra man slutter på p-produkter til man blir gravid. Ikke få hetta enda, det er fortsatt tidlig i prøveperioden og du har god tid på deg ennå. Ingen grunn til bekymring. Nå vet ikke jeg hva du tar av tilskudd men sørg for at du starter på folsyre så fort som mulig hvis ikke du allerede går på det. Det er viktig for utvikling av barnets nervesystem og det skal man helst begynne på før unnfangelse 🙂 Ønsker dere masse lykke til! Er veldig glad for at dere deler! Klem

    28. Jeg leste av en eller annen grunn kommentarene i din forrige post, og så det var en og annen ubetenksom kommentar der. Når det gjelder abort og sjansen for å bli gravid etterpå er det ingen forskning som har konkludert med en link der,så det skal ikke du gå rundt å bekymre deg for.
      Det du heller trenger å vite er at det er helt innenfor normalen at det går opp mot et år, og for noen lengre før de blir gravid. Det er ingenting galt av den grunn. Det er spekulert i om stress reduserer antall eggløsninger, og at det av den grunn kan være vanskelig å bli gravid. Så selv om det er kjempe enkelt for meg å si at hvis du prøver å legge ønskene litt i bakhodet å bare se hva som skjer er ofte det løsningen. Jeg håper og tror dere snart får ønskene ders om et barn i oppfyllelse,du er ung og for de aller fleste går det kjempefint. Ønsker deg lykke til videre 🙂

    29. Hvordan går det med porfyrien din? Bruker du fortsatt klorokin? Reagerer du på sol også? Har fått samme sykdommen☹️ Hvor lang tid tok der før klorokin fikk effekt?

    30. Kjenner jeg blir litt lei meg og provosert over at dere har prøvd kun 9 mnd og hauser det opp til at det høres helt forferdelig ut. Vi har prøvd utroooooolig mye lengre enn dere. Det er jo HELT VANLIG at det kan ta iallfall ett år før man trenger å begynne å tenke på å bli bekymret en gang … Blir bare mer og mer lei meg på mine egne vegne, som ikke før nå har blitt sykt stressa, etter å ha lest om hvor “ille” og trist og fælt det er for deg. Du kommer nok til å bli gravid veldig snart tenker jeg. Dere har ikke prøvd lenge …

    31. Hei.
      Ang. valg av fertilitetsklinikk så ligger MEdicus ganske langt forann de andre når det kommer til forskning osv. Og akkuratt det er ett stooort pluss. For dessverre så ligger norge litt etter i forhold til forskning på uforklarig barnløshet. Nå er jeg ganske så sikker på at dere vil få det til selv snart, men om dere ikke skulle få det til vil jeg anbefale å lese denne artikkelen:
      http://www.tv2.no/a/8141900/
      En enkel antibiotiakkur er ofte alt som skal til, men legene i Norge er ikke helt med enda. Det har hjulpet ganske mange nå, Oss inkludert. Takket være dette paret som valgte å være åpne. Er evig takknemlig for det. Åpenhet kan hjelpe så utrolig mange 🙂 Masse lykke til! Vet akkuratt hva du går igjennom av frustrasjoner og skuffelser. Vi er mange. Stor klem

    32. Kunne dere levd et liv uten barn?Jeg spør ikke for å være slem/stygg.Det er jo ikke alle som får egne barn,eller ønsker å adoptere.

    33. Anbefaler virkelig Fertilitetssenteret på Pilestredet hvis dere ønsker utredning og evt videre hjelp. Vi fikk hjelp derifra. Vi klarte å bli gravide selv etter noen mislykkede forsøk, og ingen var så glade som legen og sykepleier der (bortsett fra oss da!) fikk masse klemmer da ul bekreftet graviditeten. Anbefaler den klinikken, er jo i Oslo også 🙂
      Kan være greit å ta en sjekk nå, men regner med dette løser seg selv før evt annen hjelp blir aktuell! Du blir mamma skal du se. Og tro meg, vi prøvde i nesten 3 år, det er verdt all den ventetiden! 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg