BARNEROMMET

Hei, dere! I dag har jeg hygget meg sammen med min gode venninne, Kaja. Det var så koselig å henge med henne at jeg glemte bort både tid og sted. Jeg bare elsker venninner som jobber turnus og har tid til trening, smoothie dater og skravling i flere timer midt på dagen på en onsdag. Hehe! Vi har kost oss på Sats og ute i solen her hjemme. Jeg kjente at jeg hadde et stort behov for litt jentetid og jentesnakk. Selv om det hjelper mye å dele frustrasjonene mine rundt prøveperioden her på bloggen, så er det enkelte ting jeg bare deler med venninner også. I hvert fall sånn i første omgang..

Mellom all skravlingen fikk Kaja og jeg gjennomført en skikkelig god treningsøkt, med løping til oppvarming og styrkeøvelser på hele kroppen. Jeg tipper at vi kommer til å være greit støle i morgen begge to, for å si det sånn. Men det er jo bare digg! Dager som dette gir meg virkelig energi, spesielt det sosiale som jeg naturligvis ikke får så mye av ellers i hverdagen siden jeg er mye alene.

Men over til det jeg hadde lyst til å dele med dere i dag. Under ser dere bilder av det største gjesterommet vårt. Dette rommet har Ulrik og jeg blitt enige om å bruke som barnerom når vi blir tre. Det skal sies at det måtte litt overtaling til, men etter at han hørte på mine argumenter var han solgt. Jeg mener nemlig at dette huset først og fremst skal prioriteres til vår lille familie, ikke for gjester som kommer en sjelden gang. Jeg elsker å ha gjester på besøk som overnatter og gjør alt jeg kan for at de skal ha det komfortabelt. Dere må ikke misforstå. Likevel blir det helt feil for meg at gjestene våre skal ha det største soverommet her i huset. Det må jo den lille prinsen eller prinsessen få ♥

Jeg forstår at en baby ikke trenger så stor plass (det var nemlig Ulrik sitt motargument i førsten), men ser ikke poenget med å kjøpe inn ting, male vegger og så videre for så å bytte rom etter et par år og begynne på nytt med oppussingen av begge rom. Ulrik og jeg har nemlig ingen planer om å flytte på oss med det første. Vi trives så godt i både huset og området. Derfor er det viktig at vi tenker langsiktig. 

På dette fremtidige barnerommet (nåværende gjesterom) selger vi derfor seng, sengegavl, taklampe (ikke vegglampe), sengeteppe, puter og komode. Sengen er fra Skeidar og resten er fra Ikea. Alt selges til hyggelige priser.



Rom nummer to blir det “nye” og eneste gjesterommet i fremtiden. Vi har også brukt dette rommet til gjester frem til nå, men i og med at dette blir det eneste rommet vi kan ha overnattingsgjester den gang det kommer en baby så er vi nødt til å investere i en større seng. Derfor har vi blitt enige om å selge denne sengen med sengegavl, bord, stol, lampe, sengeteppe, og muligens lysekronen. Putene flytter nok ut i hagen om våren og sommeren. Alle tingene er fra en interiørbutikk i Drammen som har gått konkurs. Speilet er ikke til salgs. Det skal flytte inn på barnerommet. Herlighet, jeg får gåsehud av det ordet. BARNEROMMET ♥ 




Send meg gjerne en mail på [email protected] dersom du er interessert i noen av møblene. Jeg gidder ikke å stresse med salget av tingene i kommentarfeltet og kommer heller ikke til å svare på prisforespørsler her på bloggen. Vi har jo god tid. Det eneste jeg kan si er at møblene selges til hyggelige priser og at vi godtar bud på mail  🙂 

Noen vil kanskje mene at det er rart jeg begynner å planlegge dette allerede nå, uten barn i magen. Jeg synes bare det er gøy og motiverende.

19 kommentarer

Siste innlegg