ET LITE FROKOSTTIPS

God morgen! Her kommer frokosttipset som jeg snakket om i går. Jeg deler sjeldent oppskrifter med dere, men når jeg blir hekta på et eller annet så hender det at jeg slår til. For tiden er det gresk yoghurt med hasselnøttmelk jeg craver. Det høres kanskje rart ut, men det smaker veldig godt. Selv om jeg pleier å spise en porsjon med dette til frokost så er det jo et like godt alternativ til lunsj, som et mellommåltid eller til kvelds. Det går kjempefort å stelle i stand og metter godt. Jeg er ikke en mester på kjøkkenet akkurat. Det har fortalt dere før. Men jeg elsker å eksprimentere litt med enkle og sunne måltider i hverdagen, som dette..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Du trenger:

♥ Gresk yoghurt: Jeg pleier å kjøpe et spann på Rema 1000. Det varierer hvor lenge det spannet holder.

♥ Hasselnøttmelk: Det får du kjøpt på helsekostbutikker. En annen muighet er å bruke kokosmelk. Det smaker også veldig godt og kan kjøpes i de fleste matvarebutikker.

♥ Musliblanding: Jeg bruker denne fra Atkins, men her finnes det utallige varianter.

♥ Gojibær: Pakken over er kjøpt på en helsekostbutikk, men det finnes også i flere matvarebutikker.

Kokoschips: Disse finner du kun i helsekostbutikker, tror jeg.

Fiber sirup: Denne er fra merket “fuksjonell mat”, som finnes blant annet på Sunkost.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Slik gjør du:

Ta over ønsket mengde med yoghurt i en bolle. Husk at det blir mye mer enn det ser ut til når du blander yoghurten med melken. Hell litt melk over i skålen og rør om. Når blandingen er ferdig tilsetter du muslien, bærene og kokosflakene. Til slutt kan du ha litt fibersirup på toppen. Dette for ekstra god smak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå har jeg en treningsdate med Kaja som jeg både gleder og gruer meg til. Hehe! Jeg har nemlig satt opp et ganske hardt program til oss, så jeg er litt spent på hvordan det går. Treningen skal foregå utendørs på idrettsbanen bak her hvor jeg bor. Jeg tar med kamera og viser dere øvelsene vi gjorde litt senere i dag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ha en fin tisdag!

14 kommentarer

Siste innlegg