BURSDAGSFEIRING FOR STELLA

Lille Stellusen vår fyller 6 år i dag. Hun ble selvsagt behandlet likt som oss andre her i huset når vi har bursdag, med kake, lys og gaver på sengen. Hehe! Det var en stykk happy hund som fikk så mye oppmerksomhet. Mindre happy ble hun heller ikke av å få lov til å spise i sengen. Jeg har som dere ser prøvd meg på en “hundekake” med brødskiver, kalkunpostei, ostekrem og hundegodteri. Den kalkunposteien var dessverre ikke så populær som jeg trodde, men ostekremen og godteriet gikk ned på høykant. Stella vet hva hun vil ha, som vanlig.

I gaver fikk hun flere leker, bein og en regnjakke som matcher min. Ulrik ga nemlig meg en liten pressang også. Men den kan jeg vise dere en annen gang. Det kommer nok av dager vi får bruk for jakkene våre på turer fremover. Jeg er sikker på at Stella kommer til å like jakken sin veldig godt når hun skjønner hva den faktisk er til. Hun hater jo å gå ute i regnet, så dette blir nok suksess. Men i dag skinner solen, dere. Så ikke noe mer snakk om dårlig vær. Jeg tror at solen skinner for vår lille gledesspreder! 

Nå er det kontortid på meg. Ulrik er hjemme fra jobb med øreverk, stakkar. Vi har en mistanke om at han ble smittet av niesen vår som kom krypende under dynen vår med feber den morgenen vi skulle på Tusenfryd. Sånn er det med barn i hus. Vi ønsker oss ikke det noe mindre av den grunn.. 

Planen var forresten å si hei enda en gang i går, men når jeg plutselig måtte hente hjem Ulrik fra jobb og vi ble sittende på legevakten i 3 timer, så ble kvelden min litt annerledes enn hva jeg hadde trodd. Beklager det. Ulrik kommer først. Det tror jeg dere forstår 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hurra for Stella sine 6 år!

S nill: Stella er en utrolig snill og kosete hund.

T ydelig: Stella er veldig tydelig og enkel å forstå.

E lsket: Stella er elsket av mange. En “skilsmissehund” med to mødre.

L iten : Stella er en blanding av Chihuahua og Yorkshire Terrier.

L ur: Stella er en liten luring. Det har vi erfart mange ganger.

A nnerledes: Stella er annerledes. Hun er virkelig en del av familien.

22 kommentarer
    1. Fya: Klart det. Forstår at alle ikke er dyreelskere. Men det er vi. Noe annet ville jo vært trist ettersom at vi har skaffet oss et husdyr 🙂 🙂

    2. Takk for svar. Jeg må oppklare en misforståelse: Jeg har en fantastisk hund som jeg har hatt i 9 år og som er min beste venn&turkamerat. Jeg har alltid hatt dyr rundt meg. Min hund har det veldig godt, han får trimmet både kropp og hode hver eneste dag, han får mye kos og stell, og han får den mat han skal ha samt at det alltid er friskt vann i hans vannskål. Så dyreelsker, det er jeg også.
      Men jeg trodde innlegget var et tulleinnlegg. Det virker litt rart for meg å skal ha bursdagsfeiring for hunden med gaver og lys. Men det sier vel bare noe om hvor godt vi har det i Norge. Ha en fin dag, og gi Stella en god lang tur og litt hjernetrim i tillegg i bursdagsgave, det tror jeg hun vil sette størst pris på 🙂

    3. Dette handler ikke om man er dyreelsker eller ei. Her handler det om at man tillegger dyr menneskelige behov! Hva med å ta utgangspunkt i hunden! Den driter i stearinlys og innpakkete gaver! Dette er et eksempel på at feiringen egentlig er til eiernes glede og forlystelse. Hurra for Stella

    4. Hihi, søtt 😀 katten vår feires også på bursdagen hans, og han får julegaver under treet på julaften 😉 #crazycatlady haha

    5. Vi har også hund, og er hun heldig så husker vi at hun har bursdag. Men hun får lange turer hver dag, da.

    6. Trude: Hehe! De fleste feirer nok ikke bursdager til dyr på samme måte som vi gjorde i dag. Det er mye viktigere å gi dyrene nok kjærlighet, mat, turer og lek resten av året enn å huske bursdagen deres 😉

    7. Tone: Jeg forstår at Stella ikke bryr seg om lysene, men hun har det faktisk moro med papiret og åpningen av pakkene. Det er lek for henne 🙂

      Dessuten har hun vel ikke vondt av at vi gir henne litt ekstra oppmerksomhet en dag i året?

    8. Fya: Det hadde jeg ikke trodd. Jeg følte det lå en annen tone bak din første kommentar. Beklager det. Hyggelig å høre at du også er en dyreelsker 🙂

      Du har helt rett at det sier noe om hvor godt vi har det her i landet. Men når man begynner å tenke sånn så blir jo alt vi gjør tullete.

      Stella har fått både tur og blitt lekt med i dag, som alle andre dager 🙂

    9. Lite smart å ta stearinlys i sengen da, oppå dynen! Lieligheten i noen etasjer under meg brant kraftig på grunn av det i mai, ingen har kunnet bo der siden. Just sayin. Hehe litt ekstra varsom på dette etter jeg så flammene ut fra leiligheten under meg.

    10. m: Huff da.. Brann er tragisk. Nå stod jo vi å fulgte med på lysene hele tiden da. Dessuten var de bare tent i få minutter. Men jeg vet at man skal være forsiktig med levende lys 🙂

    11. Haha! Dette var den søteste regnjakken jeg har sett til en hund ever!! Jeg har en stor retriever, så klær o.l til han er liksom ikke i kategorien ‘nusselig’ 😛 Jeg har kjøpt en relativt heldekkende regndrakt til han som har litt rosa elementer oppå det grå, så det er det nærmeste jeg kommer! Kjøpte opprinnelig drakten fordi han ikke tåler så bra å være våt/fuktig – det gjør at han klør.. Så istedenfor å måtte ta frem hårføneren etter hver tur, er dette genialt! Fatter ikke at flere hundeeiere ikke investerer i det. Er jeg som burde se rart på de, ikke omvendt;)
      Og.. Jeg feirer også bursdagen til hunden min! Nå som han nærmer seg 12, blir man bare ekstra glad for alle disse årene man har fått lov til å beholde kjæledyret sitt <3

    12. Tina: Ja, den var veldig fin! Ulrik har bestilt den et eller annet sted 😛

      Så hyggelig å høre at du feirer bursdag til hunden din du også <3

    13. Åh, dette var søtt!:-D hehe! Dere er såå klare for å bli foreldre ja:-) og dere kommer nok bli noen veldig gode også;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg