TIPS TIL ET VELLYKKET UTDRIKNINGSLAG

Jeg er som dere vet forlover til min beste venninne, Pia. Bryllupet er ikke før i 2017, men tiden går fort og jeg gleder meg veldig. Oppgaven som forlover er en oppgave jeg tar seriøst. Pia var jo den beste forloveren jeg kunne hatt, så nå er det min tur til å gi alt jeg kan tilbake til henne. Heldigvis for meg har Pia to forlovere. Vi to skal altså samarbeide om oppgavene fremover, noe som gjør meg veldig lettet. Hehe! Det er jo alltid godt å være flere om ting som må planlegges, spesielt et utdrikningslag hvor man skal ta endel hensyn.

Pia var en tur hos meg i går etter vår lille “shoot”, som jeg fortalte dere om. I og med at dette bryllupet nærmer seg så faller praten fort over i alt som har med den store dagen å gjøre. Vi snakket litt om mitt utdrikningslag og for første gang om hvordan hun så for seg sitt eget. Jeg har aldri vært med på å planlegge et utdrikningslag før, men jeg har vært i flere morsome utdrikningslag og hadde jo mitt eget fantastiske utdrikningslag i London. I tillegg til dette ELSKER jeg å planlegge fester og har sett frem til et nytt prosjekt etter bryllupet til Ulrik og meg. Alt i alt har jeg gjort meg erfaringer med hvordan et utdrikningslag bør planlegges og gjennomføres. Disse erfaringene vil jeg nå dele ved å gi dere noen tips..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

10 TIPS TIL DET PERFEKTE UTDRIKNINGSLAGET FOR HENNE: 

1. Start planleggingen så tidlig som mulig: Med god tid får man til det meste og slipper å ty til andrevalg og nødløsninger. Tid er også penger i sammenhenger som dette. Jo tidligere man booker og bestiller ting, jo rimeligere blir det og jo mer gøy kan man finne på sammen. Dessuten er jo planleggingen halve moroa. Det synes nå i hvert fall jeg!

2. Spør bruden om ønsker: Det meste skal såklart holdes hemmelig for bruden, men be om en liste over hvilke venninner hun ønsker å invitere og spør henne om hvordan hun ser for seg dagen tidlig i planleggingsfasen. Det er ikke meningen at hun skal få bestemme aktiviteter eller vite noe om hva som skal skje, men det er heller ikke meningen at hun skal grue seg til en dag som bare skal være positiv. Derfor er det viktig at hun presiserer hva hun absolutt ikke vil eller eventuelt frykter. Bruden skal hedres, ikke dummes ut. Det er greit å gi henne utfordringer, men pass på at dere ikke beveger dere for langt ut av komfortsonen hennes.

Eksempel: Hadde venninnene mine dratt med meg nedover Karl Johan utkledd som et eller annet flaut, så hadde ikke vi vært venninner etter den dagen. Det er ut å drite ut bruden.

3. Sett opp et budsjett som alle kan leve med: Det viktigste for bruden er som regel at alle hun ønsker å invitere til fest kan delta og være med å feire henne. Derfor må de som planlegger utdrikningslaget ta hensyn så langt det går. Som oftest er det jo de som står bruden nærmest som planlegger utdrikningslaget. De er gjerne mest gira i forkant og mer villige enn resten til å strekke seg det lille ekstra. Dersom dere ikke får med alle på ideene og planene deres kan det være lurt å legge lista litt lavere. Husk at bruden ikke skal ha noen utgifter denne dagen, og betal alt som skal betales inn på forkant. Det er lurt å la EN person ha ansvaret for den økonomiske biten. 

4. Bestem aktiviteter og program før “invitasjonen” sendes ut: Innspill er helt topp i alle andre anledninger enn i planleggingen av et utdrikninslag. Sett opp et forslag med fullt program og priser og legg det frem som et “ja og nei spørsmål”. 

5. Lag en hemmelig gruppe på Facebook: Når programmet for utdrikningslaget er klart kan resten av de som er inviterte i utdrikningslaget bli informert om opplegg og pris. Dersom forslaget blir tatt i mot negativt har dere gjort en dårlig jobb. Da lønner det seg å lytte, finne løsninger og komme tilbake med nytt forslag. Diskusjoner i plenum tar som regel ingen ende.

6. Ha god kommunikasjon med brudgommen: Det er en fordel å snakke med brudgommen om det meste av planene for utdrikningslaget, slik at bruden ikke legger andre viktige planer samme dag eller helg. I tillegg er det hyggelig for brudgommen og føle at han er en del av denne positive opplevelsen. Han skal heller ikke grue seg til denne dagen. Ulrik ble godt informert av mine jenter underveis i planleggingen. I tillegg gjorde han noe veldig søtt. Han overrasket meg med et nydelig kort, champagne og roser som stod på rommet mitt når jeg sjekket inn på hotellet i London. Dette fikk han til i samarbeid med jentene mine. Han svarte også på en haug med spørsmål som jentene brukte i en quiz vi hadde felles på hotellrommet før middag, noe jeg synes var utrolig koselig. 

7. Vis hensyn til selve bryllupet: Skaff dere full oversikt over brudens planer den siste tiden før selve bryllupet og for guds skyld ikke legg utdrikningslaget til helgen før den store dagen. Det er bare slemt.

8. Ta bilder: Bilder er minner og minner fra en dag som dette er fantastisk å ha for den kommende bruden. Ta masse bilder gjennom hele dagen. Hun kommer til å sette STOR pris på disse bildene i ettertid, i hvert fall de fleste bildene. Hehe!

9. Vær realistiske i forhold til tid: Et døgn har bare 24 timer uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er bedre å droppe en aktivitet enn at hele dagen blir stressende. Stress = dårlig stemning, og dårlig stemning har ikke noe å gjøre i et utdrikningslag.

10. Stay classy: Her er det nok mange delte meninger, men jeg mener som sagt at denne dagen ikke handler om å dumme ut bruden eller å sjenke henne full. Hun skal ha det gøy og vi rundt henne skal sørge for at hun er i god form/i farta hele dagen. Gi gjerne bruden utfordringer som får henne til å rødme. Men disse utfordringene bør pønskes ut av de som kjenner henne best. Det å leie inn en stripper eller å dra på strippebar foreksempel er kun tacky etter min mening. Dessuten er det oppbrukt. Vær kreative. Det finnes så mye gøy man kan gjøre! Dette med kreativitet burde egentlig vært et eget punkt.

Bildene som er brukt i dette innlegget er fra mitt eget utdrikningslag. Se flere bilder fra mitt utdrikningslag her 

Alle tipsene over gjelder såklart for gutta som planlegger fest for brudgommen også. Det er bare naturlig å bruke meg selv som eksempel og snakke til dere jenter som leser denne bloggen i denne sammenhengen. Jeg gleder meg til å fortelle om resultatet av samarbeidet til Tina (den andre forloveren) og meg. Dere skal ikke se bort ifra at det kommer bilder her på bloggen av dette utdrikningslaget. Det er jo tross alt min aller beste venninne som skal drikkes ut!

Har jeg glemt noe? Del gjerne dine erfaringer rundt utdrikningslag 🙂

11 kommentarer
    1. Masse fine tips 😉 Kan du poste et innlegg om ditt utdrikninslag fa start til slutt? Gjerne få innspill fra forlovere dine omkring planleggingsbiten? 😀

    2. Nr. 10 er jo opp til den enkelte? og er jo motsigende til nr. 2…. Jeg har vært med på hvor bruden ønsket utenlandsreise med strippere og limousine (selv om jeg syns det var harry, så var bruden glad og det er det viktigste!!) og jeg har vært med på Spahelg, rolig uten alkohol da bruden var gravid, men vi hadde det like moro i begge to 😉 Ellers helt ok tips som etter min mening burde være “goes without saying”. Etter å ha planlagt 4 utdrikningslag, vært med på å planlegge 3, og deltatt i 10 til sammen, så har jeg god erfaring… 😉

    3. Hei,
      Så akkurat gjennom din timeline på snap. Hvorfor har ingen av dere på redningsvest i videoen hvor dere kjører båt?

    4. Madelen: Så bra at du likte de! Jeg føler meg ganske ferdig med mitt eget utdrikningslag nå. Jeg kan heller fortelle fra start til slutt om det utdrikningslaget som jeg nå arrangerer 🙂

    5. For utdrikningslag fløy vi til Polen. I Warszawa er det flott, billig og du kan spise deilig mat. Vi tilbrakte natten i klubben en New Orleans – den beste klubben i Warszawa, deilig mat og alkohol helles med bekker

    6. @Lars Du har rett, Warszawa er fantastisk, jeg var også i denne klubben – New Orleans er fantastisk gøy til morgenen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg