PÅ HUK MED VGTV

Som dere ser så har jeg vært på Huk med VGTV i dag og diskutert denne “toppløsdebatten”, nok en gang sammen med Lotte Fagerheim. Jeg står fortsatt ved det jeg har sagt om at jeg synes at jenter bør beholde bikinitoppen på i sommer, siden det kan være ubehagelig for alle menneskene rundt. Dessuten er det helt “ut” å sole seg toppløs i dag. Denne “trenden” hører heldigvis til 70- og 80 tallet. Forhåpentligvis (etter min mening) kommer det aldri tilbake på moten.

Jeg tåler å se en pupp. Det er ikke det dette handler om. Det eneste jeg ber dere om er å tenke dere om en ekstra gang før dere kaster toppen i sommer og blotter brystene i all offentlighet. Jeg sier ikke at du aldri kan sole deg toppløs. Se ann omgivelsene. En privatstrand eller hjemme i hagen/på terrassen er to gode alternativer for deg som ønsker å sole deg toppløs. Et annet godt alternativ er å oppsøke en nudiststrand. Der kan du sprade rundt som du vil 😉

I følge norsk lov er det ikke ulovlig med verken nakenbading eller å sole seg naken, sålenge det ikke er til sjenanse for andre. Men det er jo nettopp det det ofte er, nemlig til sjenanse for andre. Vis hensyn! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

35 kommentarer
    1. La nå folk gjøre som de vil. Kvinner har like stor rett til å sole seg toppløse som det menn har, og bryster er en normal del av kroppen. De er til å mate babyer med. Jeg blir mye flauere av folk med sånne holdninger som deg enn jeg blir av at damer rundt meg soler seg toppløse!

    2. Jeg er fullstendig uenig med deg. Nakenhet i naturlige settinger er blitt uanstendig, men det derimot er helt greit å vise mest mulig pupp og lår i sammenhenger der man skal være påkledd. Denne utviklingen handler, slik jeg ser det, om et mer og mer kjønnsdelt samfunn. Barn vokser nå opp der til og med sportsutstyr diferensierer mellom gutt og jente.- Ros og blå skjøyter, ski osv.

    3. Enig med deg, Julianne! Det er bare kleint med jenter som soler seg toppløs nå. Som du sier så tilhører det 80-tallet.. Jeg soler meg uten bikini på min egne, private veranda, men selvsagt ingen andre steder. Det er upassende og veldig “harry”!

    4. Hva med oss som synes menn i bar overkropp er til sjenanse? Er dette nok til at de må ta på seg en singlett? Hvis ikke så er loven kjønnsdiskriminerende.

    5. Å gå toppløs uavhengig av kjønn regnes ikke som nakenhet I følge norske lover (paragrafen om blotting). Denne sjenansen du referer til (og som jeg aksepterer at måtte oppleve) stammer fra en seksualisering av kvinnekroppen og kvinners bryster spesielt. Dette er en seksualisering I all hovedsak bragt frem av menn, og dersom vi krever at bryster skal gjemmes bort så aksepterer vi både en seksualisering og marginalisering av kvinner. Beklager Julianne men her må du forstå at dine meninger er resultatet av en svært misogyn kultur, beklagelig ser du nok ikke det selv.

    6. For meg spiller det ingen rolle om kvinner velger å sole seg toppløse, jeg sjeneres ikke av det, selv kommer jeg aldri til å gjøre det pga den digitale verden vi lever i. Det er lettere for folk å ta bilder, legge det ut på sosiale medier osv, og det vil jeg ikke ufrivillig ta en del av.

    7. Julianne, du er et fantastisk forbilde!! Utrolig flink blogger med sunne og fine verdier! Du hadde fortjent førsteplassen på topplisten. Alltid fint å lese innleggene dine. Ha en fin kveld 🙂

    8. Jeg er enig med deg! At de ikke eier selvrespekt skammelig etter min mening.
      Som du sier trenger de å sole puppene sine kan de gjøre dette hjemme eller på en nudist strand. Har du unge å skal mate ungen på stranda er det noe annet.
      Men dagens jenter skal vise puppene pga oppmerksomhet. Vise at de har silikon og fake fra topp til tå og de bruker som unnskyldning at de ikke vil ha skillemerker! LOL
      Både jeg og min kjæreste synes det er heeeelt latterlig og kvalmt på sånne oppmerksomhets syke damer.

    9. Enig med deg Julianne. Og hvorfor skal man i det hele tatt sole puppene? What’s the point? En annen ting er at det kan sette griller i hodet på mannfolk, samt at det er negativt for de som har dårlig selvtillit ang sin egen kropp, å da se andre “vellykkede” med bare bryster. Synes du er tøff Julianne! Stå på! 🙂

    10. Vettu hva, jeg solte meg toppløs i helga jeg, spurte alle rundt meg om det var greit for dem (typ 15-20 stk), alle sa det var greit! Rart det der.. At du er sjalu for at Ulrik skal se en pupp skal ikke gå utover oss andre normale. Da får heller DERE holde dere hjemme på terrassen.

    11. Det har vært mange kommentarer siste tiden på at blogging ikke kan anses som en jobb. Det er nok endel som blir provosert over at man kan sitte og skrable med noe svada i 30 min–og det er den arbeidsdagen. Hvis dere synes det, må dere slutte å klikke dere inn på denne bloggen. Uten klikk, må hun finne noe mer vettugt å drive med; en 8-timers arbeidsdag, som de fleste andre i dette landet!!!

    12. De færreste vil vel sprade rundt uten overdel ved basseng og strand? Eller tar jeg feil? Puppene er til å amme med og vises eksklusivt til de man er intime med. Det er i hvert fall min mening.

    13. Helt enig med deg! Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen kvinner absolutt har lyst til å sole seg toppløse??

    14. Blir så sykt provosert av slike utsagn. Hvorfor kan ikke kvinner gå rundt uten overdel som menn gjør? Å komme med slike påstander er helt ærlig talt med på å diskriminere kvinner. Bryst er bryst, uansett om man er mann eller kvinne. Skjerp deg.

    15. Hei! Jeg har silikon og skal innrømme at jeg soler meg oftere toppløs nå enn før jeg tok det. Rett og slett fordi jeg nå har store og finere pupper enn før og ikke er sjenert, tvert imot. Hvis det er feks barnefamilier eller par rundt meg så tenker jeg at det er ærlig talt dems problem hvis de måå glane på puppene mine. Og det hender det skjer for å si det sånn… Litt synd for veldig ofte er konene/kjærestene dems mer enn vakre og fine nok. Men noen menn klarer ikke styre seg, sånn vil det alltid være. Men jeg kan ikke ta hensyn til alle forde. Og når alt dette er sagt prøver jeg å være diskret og dekker meg alltid til hvis jeg feks skal bade.

    16. Christine, skam deg. Du soler deg ikke toppløs for å sole puppene, du blotter deg. Det er bare dumt og sier litt om hvor oppmerksomhetsyk du er.
      Jeg er så enig med deg Julianne, hva er hensikten? Huden på puppene er tynn og sårbar, den blir bare rynkete og stygg, i tillegg så har man ikke behov for å sole puppene, der er ca 20 cm av kroppen som ikke blir brun og det vil heller aldri vises da man ikke går toppløs blant andre mennesker (håper jeg, men hvem vet?), men er dekket av klær.
      Menn i singlet synes jeg ser pinglete og feminint ut, de skal ha på seg ei t-skjorte som viser deres brede, flotte skuldre.
      Og nei, jeg er ikke misunnelig på de som soler seg toppløs. Er utstyrt med store pupper (og vonde skuldre) fra naturen side, trenger mer en reduksjon enn silikon. Kom på en episode fra da jeg var ung, sist på 80-tallet. Vi var en gjeng som var på ei strand, alle jentene kastet toppen og solte aeg toppløs, jeg beholdt min på. Gjett hvem som fikk oppmerksomheten? En av gutta sa det så godt; det er mye artigere å tenke på hva som er bak bikinikroppen enn å vite…

    17. Jeg er uenig. Norge er et fritt land og de som vi sole seg toppløse gjør det, mens de som ikke vil være toppløse lar være 😉 Så enkelt som det er det!
      Hvem er vel du til å dømme andre for sine valg?

    18. Uff og uff. La oss gå tilbake i tid og jobbe i mot likestilling… Når skal man starte med bikini topp da? Når er puppene seksuelt? Hvor går grensen i følge deg? Hvordan blir du påvirket av de som soler seg toppløs? Hvordan vil du mene at det er til bey for de rundt? Fordi det er noen fettklumper med litt større brystvorter på som ikke er dekket til? Soler meg stort sett ikke toppløs selv, men har aldri gitt det en tanke ekstra eller blikk hvis andre har gjort det på stranda. Har da ingen ting å si for min opplevelse av stranda. Ser du bare på pupper som noe seksuelt?

    19. Og den skam deg Christine kommentaren er den dummeste kommentaren her. Hadde jeg gått ned i vekt, og følt meg finere i bikini ville jeg mye heller vist meg i det. Akkurat som Christine som er mer komfortabel med å sole seg toppløs UTEN bikinitopp. Man tar andre valg når man er mer komfortable med seg selv. Om det er med eller uten silikon. Alle med botox må gjemme seg de er bare ute etter oppmerksomhet, ikke å føle seg vel eller komfortablel.

    20. Gleder meg til å se innslaget 🙂 Skal du også på Elle-festen i kveld? Kanskje vi sees der da <3

    21. Skal kroppen skjules eller med stolthet vises frem? Interessant debatt. Er det slik at de som er mindre fornøyd med seg selv rakker ned på de som er stolt av utseendet sitt? Vakre unge jenter med struttepupper vs kjerrniger med hengiser.. Vel, nok tullprat. Gleder meg til å se innslaget.

    22. Nå går temaene på denne bloggen om igjen og om igjen….brylupp,negler, toppløs eller ikke. Finn på nye temaer. Eks flykningepolitikken, eller andre seriøse temaer.

    23. Jeg er så enig! Jeg blir flau av jenter som soler seg toppløs, og det skriker jo oppmerksomhet. Hadde i tillegg syntes det hadde vært litt ubehagelig å ha med typen på stranda om alle jentene lå toppløse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg