VIL DU HA EN SPENNENDE JOBB LITT UTENOM DET VANLIGE?

Hei, til deg som ser etter en spennende og hyggelig jobb i sentrale Oslo. Denne jobben jeg nå skal fortelle dere om består av å tilbringe tid med en herlig og sprudlende jente. Stine, heter hun. Jeg studerte journalistikk sammen med henne for noen år siden. Hun gikk i parallelklassen min. Vi var bare to klasser og hadde mange forelesninger sammen. Jeg var derfor heldig å få bli litt kjent med denne jenta i løpet av de to årene på NKF. Jeg tok aldri bachelor, men det har Stine nå begynt på. Hun er helt rå! Jeg slutter aldri å la meg imponere av henne. Stine er som dere skjønner en utrolig smart og oppegående jente, og har en enorm livsgnist. Det er ingenting Stine ikke klarer eller ikke vil. Nå søker hun bare etter noen ekstra hjelpende hender fordi hun sitter i rullestol.. 

Etter å ha sett den sterke filmen “Et helt halvt år”, som handler om en mann som blir påkjørt og havner i rullestol, så blir jeg bare enda mer rørt og glad over å se hvordan Stine lever livet sitt. Nå har ikke Stine opplevd noe annet enn det å sitte i rullestol. Men det har likevel ikke hindret henne i å nyte livet. Stine står på ski om vinteren og har gjort ting de fleste jeg kjenner ikke en gang tørr, som å hoppet i fallskjerm. Nå raser hun forbi meg med denne bacheloren i tillegg. Jeg beundrer henne! Da jeg snakket med Stine om filmen “Et helt halvt år” mente hun at det måtte være verre for de som blir skadet, som Will Traynor (hovedrollen i filmen) enn de som ikke vet av noe annet. Både fysisk og psykisk. 

Her er det Stine vil fortelle dere om seg selv og de assistentene hun søker (les nøye):

“Jeg er en ung kvinne på 24 år. Jeg har hjul under rumpa og Mr. Rulle, som jeg kaller ham, er på sett og vis min ektemann. Derfor har jeg personlig assistenter for å takle dagliglivets fysiske utfordringer. Nå har jeg fire ledige stillinger. En av dem kan bli din om du søker og viser at du er den rette for jobben.

For å være den jeg ser etter må du være fleksibel til å jobbe mer enn dine faste vakter ved reiser, sykdom og i perioder da behovet for assistent er større.

Du bør også være løsningsorientert, da jeg ikke lar assistansebehovet begrense meg. En fordel er det om du ikke er redd for å ta i et tak, siden jobben til tider medfører løft. Du kan ikke være redd for andre menneskers intimsfære, da du må bistå meg med personlig hygiene. Av denne grunn vil du bare bli tilbudt jobben om du er av det kvinnelige kjønn. På grunn av mitt yrke og behov for god kommunikasjon er det også et must at du snakker og skriver flytende norsk eller svensk.

Det viktigste er likevel at du respekterer meg, har forståelse for at din arbeidsplass også er mitt hjem og at vi har kjemi. Selvironien og humoren sitter løst her i huset, så det er fint om lattermusklene er trent og du samtidig takler litt mer kjedelige oppgaver som husarbeid. Slike ting må nemlig også gjøres. På grunn av at denne jobben er svært personlig foretrekker jeg søkere som kan tenke seg å stå i jobben over en lengre tidsperiode. 

Om du er denne personen kan jeg tilby deg en fast jobb med mulighet for større stilling på sikt i et godt arbeidsmiljø, ansettelse hos Human Care med god lønn, meg som arbeidsleder og masse ulike arbeidsoppgaver.”

Fotograf: Monica Strømdahl

DE ULIKE STILLINGENE:

Stilling 1 består av følgende vakter:
Hver onsdag på dagtid, hver torsdag kveld og hver fredag på dagtid. (gjennomsnittlig timeantall per uke: 20)

Stilling 2 består av følgende vakter: 
Hver torsdag dag, fredag kveld lørdag kveld og søndag dag hver  4.helg. (Gjennomsnittlig timetall per uke 14,5)

Stilling 3 består av følgende vakter:
En ettermiddag på en ukedag hver uke, samt hver 2. helg (en med tre vakter og en med to. Gjennomsnittlig timetall hver uke: 11,5)

Stilling 4 består av følgende vakter: 
En ettermiddag på en ukedag hver uke, samt fredag kveld, lørdag dag og søndag kveld hver  4.helg. (Gjennomsnittlig timetall per uke: 7)

Samtlige arbeidskontrakter blir skrevet med gjennomsnittlig minimumstid per uke. Dvs. at du må være forberedt på å jobbe mer enn det som står i kontrakten, og også være klar over at din arbeidstid vil variere fra uke til uke.

♥ Du kan kontakte Stine på mail dersom du er interessert i stillingen: [email protected]

Mailen må inneholde: Informasjon om hvem du er og hvorfor du vil jobbe for Stine. Sleng med en CV og referanser. Det er også viktig at du får med hvilken stilling du søker 🙂

FRIST: SNAREST

Foto: privat

“Jeg vet ikke om å gå er bedre, man får bare et annet perspektiv på livet” – Stine Slettås Machlar

Det gleder meg at jeg får hjelpe Stine med å dele disse stillingene. Min blogg når ut til veldig mange og derfor vil jeg bidra med det lille jeg kan. Vi håper at dere tar denne “annonsen” seriøst og viser Stine den respekten hun fortjener. Jeg pleier aldri å mase om at dere skal dele ting jeg skriver på sosiale medier, men i dette tilfellet tror jeg dere forstår..

Kan du være så snill og dele dette innlegget på Facebook? Ikke for min skyld, men for Stines skyld. Tusen takk, snille deg! 

4 kommentarer
    1. Så greit at du hjelper henne å finne assistent 🙂 men hadde vært supert om du skriver hvor i Norge det er:) hehe:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg