MIN HUDPLEIERUTINE

Annonse

God søndag, fine blogglesere! Nå er tiden inne for å fortelle dere om min hudpleierutine. Det er mange av dere som har spurt meg om hvike produkter jeg bruker for huden og ikke minst hvilke rutiner jeg har morgen og kveld når det kommer til rens og pleie av ansiktet. Helt siden desember har jeg vært spesielt flink og nøye med huden min, noe som har ført til at jeg i dag har en mye sunnere og renere hud enn hva jeg hadde før jeg tok dette på alvor. I løpet av disse snart fem månedene har jeg kommet inn i skikkelig gode rutiner som jeg har planer om å holde. Prosedyren som jeg skal fortelle dere om går nå helt automatisk for meg. Jeg kommer aldri til å slurve med hudpleien igjen etter å ha sett hvilke resultater det gir med bare noen få minutters innsats om dagen. 

Hudpleieproduktene jeg bruker er fra EmerginC og de var selvsagt med på bryllupsreisen i Phuket. Under ser dere noen freshe bilder av produktene. Åååå! Som jeg savner dette stedet, sol og varme 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har alltid 3 stykk toalettmapper med meg på tur. En mappe for alle produktene til håret mitt, en for sminke og sminkekoster og en for hudpleieproduktene mine. Den siste toalettmappen er som dere skjønner den vi skal snakke om i dag. Toalettmappen for huden min består av rens, toner, serum, øyekrem, krem, peel pads, detox mask og clarifying pads. Sammensetningen av disse produktene er ikke tilfeldig. Produktene ble satt sammen til meg personlig etter at jeg beskrev huden min slik:

Huden min er vel en slags blandingshud. Jeg sliter ikke med uren hud, men kan få litt urenheter rundt hakepartiet. I tillegg har jeg masse sorte prikker på nesen og er ofte rød rundt nesen og under øynene. Jeg føler også at jeg har fått litt poser under øynene i løpet av det siste året. Men det er kanskje vanlig når man nærmer seg 26 år. Nå om vinteren er huden min generelt litt rødlig. Jeg har også lagt merke til at jeg har fått noe pigmentflekker jeg må være forsiktige med i solen øverst på kinnbeinene.”

Sammen med denne beskrivelsen sendte jeg også to bilder av meg selv helt uten sminke, som resulterte i at jeg fikk tilsendt produktene under. Jeg starter med å fortelle om de produktene jeg bruker hver morgen når jeg står opp og hver kveld før jeg legger meg..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

MORGEN- OG KVELDSRUTINER

♥ Om morgen: Jeg starter med å rense huden min med Multi-fruit cleanser ved å fukte huden og masere inn rensemelken. Dette jobber jeg med i ett lite minutt, før jeg skyller av produktet og tørker huden med et rent håndkle. Deretter tar jeg et par pump av toneren på en bomullspad og går over huden. Denne lar jeg trekke inn før jeg påfører Vitamin C serum som jeg også lar trekke helt inn. Til slutt påfører jeg et tynt lag Hyper-vitalizer øyekrem på huden rundt øynene og Hyper-vitalizer creme på resten av ansiktet.

♥ Om kvelden: Her gjelder de samme rutinene som om morgenen. Den eneste forskjellen er at jeg bruker Multi vitamin+ retinol serumet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

HJEMMEBEHANDLING

♥ 1-2 ganger i uken: Her starter jeg også med rensen fra Multi-fruit cleanser, skyller av produktet og tørker huden. Deretter påfører jeg del 1 av “At home Peel pads kitet”, nemlig Peel pads.  Dette er en pads med fruktsyre, som renser utrolig godt, peeler huden og fjerner døde hudceller. I tillegg virker den balanserende på huden og trekker sammen porer. Fruktsyren jevner også ut hudens tone og struktur og den er effektiv på pigmentflekker, som dere så jeg skrev at jeg har fått i beskrivelsen av min hud. Peel padsene skal påføres tørr hud og ligge på i 5-7 minutter. Etter disse minuttene skyller jeg med iskaldt vann og tørker huden igjen.

På den rene huden påfører jeg Phytocell detox mask. Det er en deilig grønn “alt i et” leiremaske, basert på fransk grønnleire. Den renser, gir fukt, virker beroligende, demper rødhet og gjør huden myk og nydelig. Jeg lar masken virke i minst 20 minutter før jeg skyller den av ned varmt vann og tørker huden.

Etter dette går jeg over huden med del 2 av “Peel pads kitet”, nemlig Clarifying pads. Dette er pads med toner som virker rensende, sammentrekkende på porer, antiseptisk, samtidig som den har en klarerende effekt. Den etterlater huden super frisk med en nydelig glød. Denne lar jeg også trekke godt inn i huden, da den ikke skal vaskes av.

Til slutt påfører jeg Vitamin C eller Multi-vitamin+ retinol serum og lar det trekke inn før jeg avslutter med krem og øyekrem. Øyekremen og dag-og nattkremen har en lett anti-aging effekt å huden. Noe jeg bare elsker!

Det har forresten hendt at jeg har brukt denne hjemmebehandlingen opp til 3 ganger i uken, da jeg har erfart at huden min faktisk tåler det. Men det er noe man må finne ut av selv. Jeg anbefaler å starte med 2 ganger i uken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lurer du på hvilke produkter som passer til din hud? Send mail til [email protected] og de hjelper deg med å velge riktige produkter. Legg gjerne ved et bilde av deg selv helt uten sminke som jeg gjorde. Da får de et bedre inntrykk av huden din og dine eventuelle problemområder som du beskriver.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er så heldig at jeg får gi dere leserne mine opptil 35 % avslag på mine hudpleieprodukter i dag. Du finner alle produktene jeg bruker HER  

8 kommentarer
    1. Takk for gode tips! Er selv på utkikk etter nye produkter nå, men har ikke så stort budsjett, så lurte på om du vil si toner er nødvendig? Er det noe jeg kan droppe?

    2. Camilla Acklam: Bare hyggelig <3

      Åh, nå spør du vanskelig.. Disse produktene hører jo sammen for meg. Men om jeg måtte velge bare et så ELSKER jeg rensemelken deres. Den bruker jeg jo både morgen og kveld 🙂

    3. Anja: Bare hyggelig! Nå skulle du sikkert ønske at jeg svarte nei, men etter å ha brukt toner fast i over fem måneder så synes jeg virkelig det er en viktig del av hudpleien. Jeg anbefaler å investere i de produktene som jeg bruker morgen og kveld, så kan du heller vente med å kjøpe ansiktsmasken og de andre produktene som jeg kun bruker et par ganger i uken 🙂

    4. Takk for tips! Hudkremen hvordan er konsistensen på den? Jeg liker best lette dagkremer og må ha en som ikke tetter porene da jeg fort får kviser..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg