JEG ER GLAD FOR AT JEG TØR Å DELE MENINGENE MINE

Hei, dere! Det har gått i et i hele dag. Her hjemme er det storopprydding i klesskapet før bloppisen til søndag. De av dere som følger meg på Snapchat kan se en liten videosnutt av hva som skal selges. I morgen legger jeg også ut noen bilder på bloggen, for de som er interesserte i det..

Over til overskriften. Jeg er så glad for at jeg tør å dele meningene mine, spesielt ved å provosere. Det fungerer jo like bra hver gang. Poenget mitt kommer frem og jeg oppnår det jeg ønsker, nemlig oppmerksomhet. Jeg synes ikke man skal provosere kun for å provosere, men om man har en viktig sak eller budskap som fortjener denne oppmerksomheten er provokasjon faktisk et sabla godt verktøy. 

Jeg slutter aldri å la meg overraske over hvor hårsåre nordmenn er. Verdensmestere i å føle oss truffet. Jaja.. Noen må jo være det og. Nå skal jeg ut og løpe bakkeintervaller med Pia. Trening er forresten en god måte å få ut frustrasjon på. Til neste gang du føler deg truffet av noe: Kom deg ut og løp 😉

Ha en fortsatt fin onsdag!

34 kommentarer
    1. Jeg digger deg at du tør å si det som det er! Og er enig med deg at det er veldig mange mennesker som burde bli mer medmenneskelig, har begynt å jobbe i Oslo for 2 mnd og jeg ser at hverdager er det utrolig mange uhøflige mennesker på t banen.

    2. Så spennende med bloppisen på søndag:). Ja enig, provokasjon er et bra virkemiddel for å få frem meninger hos folk flest:). Stå for det du mener, det er viktig:). Ha en fin dag videre:):)

    3. Hei! For en tid tilbake hadde VG en artikkel om bloggere og plastisk kirurgi. Da sto det at du hadde tatt fillers, så jeg lurte på hvor du har tatt fillers?
      Kanskje et dumt spørsmål, men jeg kan så lite om sånt.. så jeg vet ikke hvor det er vanlig å ta.
      Tusen takk

    4. Fantastisk bra, Julianne! At du tør å stå for dine egne meninger, si ting som er “politisk ukorrekt” å si og ikke holder kjeft som typiske nordmann i gata gjør (for let’s face it; de fleste gjør det!) er grunnen til at du er en av mine favoritt bloggere! Takk!

    5. Kjære Julianne, så godt du ser ut. Herlig bilde av deg over her, så søt, fresh og naturlig. Fortsett med den gode jobben du gjør! Du har din fulle rett til å ytre det du ønsker og selv om noen i dette kongerike, litt for mange etter min mening, skriker og bærer seg og i tillegg kommer med usaklige tilbakemeldinger, så kjør på! Du står for det du mener og stor respekt til deg! Du er også en av svært få som innen ditt felt klarer holde deg unna drama og galskap! Stå på videre, søta

    6. Helt enkelt; jeg digger deg. Vi er overhodet ikke alltid enige, men hvem har sagt at det spiller noen rolle? Jeg digger de som tør å være seg selv, og som våger å provosere for å få frem et poeng. To tomler opp for deg, med andre ord!
      (Du ser forresten helt fantastisk ut!)

    7. Og du synes ikke du var hårsår i saken av Kjetil Rolnes? Han kommenterte forøverig sak og ikke person. Slutt å vær prektig, det kler deg ikke.

    8. Å være uenig er jo ikke det samme som å være hårsår. Å gå i forsvarsposisjon er det, men å argumentere mot deg..Det må du tåle at folk gjør.

    9. Elisabeth: Jeg lever av klikk. Det vet jo alle. Men jeg provoserer ikke kun for å få klikk og lesere. Jeg provoserer de gangene jeg mener at jeg har et viktig budskap som jeg ønsker å vekke oppmerksomhet rundt 🙂

    10. Lena: Jeg er ikke helt enig med deg der. Han gikk på utseendet mitt, ikke saken jeg hadde skrevet. Det er også annerledes å gå på enkeltpersoner enn en større gruppe mennesker, som “ungdommer” foreksempel.

    11. Er så viktig at vi tørr å si våres meninger!! Folk må slutte å være så hårsåre. Føler noen seg truffet, da må de ta en titt på seg selv og kanskje gjøre noe med problemet 🙂 Stå på videre og ha en super torsdag 🙂

    12. Det virker som om du gjemmer deg bak ved å provosere..? Får du ikke fram budskapet ditt på andre måter som andre bloggere gjør? Jeg bare ser ikke den greia med å gjøre seg ikke likt av folk for å få fram ett budskap?

    13. Synes det er så deilig å lese en blogg som kommer rett fra leveren! Det går jo ikke ann å skrive, snakke, lage en vits om noe som helst lenger siden det er støtende for Kari og Ola og for å ikke snakke om Muhammed. Folk har rett og slett for lite å bry seg om. Personlig tror jeg du setter ord på det mange ikke tørr å snakke høyt om, så applaus til deg! Jeg ler bare når jeg leser kommentarfeltet ditt til tider..

    14. Hvorfor kaller du det Bloppis? Bloppis er vel egenavnet på en side hvor man kan selge brukte klær og ting ala Finn.no.

    15. Silje: Jeg er da ikke alene om å provosere som blogger? Dersom noen misliker meg på grunn av en mening jeg har så er det helt greit for meg. Jeg har også mange lesere som viser at de er uenige i noe av det jeg skriver, men likevel liker meg. Mener du det er viktigere å gjøre seg likt av andre enn å si det man mener? I mine ører høres det veldg falskt ut.

    16. Anita: Jeg vil at folk skal argumentere mot meg dersom de er uenige. Noe annet ville vært dumt. Men når folk føler seg “truffet” av alt jeg skriver så handler det ikke om at de er uenige. Da handler det om at de er hårsåre.

    17. F: Jeg har ikke lagt så mye tanke bak hvorfor vi kaller det “Bloppis”. Det er vel bare fordi vi følger fotsporene til andre bloggere som har hatt dette før oss. Men hvorfor henge seg opp i det? Dette er jo bare ment som en positiv greie 🙂

    18. Anette: Takk for at du setter pris på det, Anette. Nei, det er alltid noen som føler seg “truffet” av et eller annet som jeg skriver.. Jeg slutter som sagt ikke å la meg overraske. Hehe!

      Det hender jeg ler litt selv her i kommentarfeltet 😉

    19. Mulig jeg uttalte meg litt feil.. Selvfølgelig skal man si meningene sine, men forstår ikke hvorfor du må provosere for å få fram meningene dine? Det er vell mye hyggeligere å bli husket som den jordnære, “snille” julianne, enn hun som må provosere for å få fram ett poeng?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg