DET BLIR DET SAMME SOM FALSKE VENNINNER

Nå sitter jeg på hotellrommet igjen og denne gang skriver til dere for å få ut litt frustrasjon.. Det har lenge vært stor fokus på bloggere som provoserer frem gode lesertall ved de mest sjokkerende titlene og historiene. Jeg er jo en av de som ofte har blitt oppfattet provoserende med denne bloggen. Noen ganger har hensikten med det jeg har skrevet vært å provosere, da jeg har hatt et poeng jeg ønsker å belyse, mens de fleste gangene er nokså tilfeldig. Tro det eller ei. Men nok om det.. Vet dere hva jeg er lei av? Jeg er lei av bloggere som skriver kun for å bli likt. Det blir det samme som falske venninner. Falske venninner sier det mottakeren ønsker å høre, mens falske bloggere skriver det flertallet av mottakerne ønsker å lese. 

Jeg har noen slike falske venninner. Både fra gammelt av og fra denne noe overfladiske bloggverden. Ingen av disse jentene står meg nær. Men når vi møtes er det akkurat som om de tror at vi er nære. De tror at de lurer meg.

Jeg tenker aldri på hvordan jeg skal formulere meg best for å bli likt av flest. Det jeg skriver er fullt og helt meg og dermed er også alt jeg skriver 100 prosent ekte. Jeg liker å bli likt som de fleste andre, men jeg godtar også å bli mislikt. Ikke på bakgrunn av utseendet mitt eller slike overfladiske ting, men det er greit for meg at du ikke liker meg på bakgrunn av mine meninger og prioriteringer. Det er også greit for meg at vi er forskjellige. 

Jeg er kanskje annerledes eller rar i dine øyne, men jeg er i hvert fall ekte og ærlig uansett om du møter meg på gata eller alle de gangene du “møter” meg gjennom bloggen. Flere av dere leserne mine har blitt som venninner og støttespillere for meg. Det siste jeg ønsker er å skuffe dere ved å servere dere en falsk utgave av meg selv. 

Det er viktigere for meg å uttrykke det jeg tenker og leve det livet jeg trives med enn å være hun som alle synes godt om. Hun som alle synes godt om tilpasser seg ofte litt for mye ut ifra hvem hun snakker med og hvilke sosiale settinger hun er i. Kan vi ikke bare være oss selv? Jeg blir kvalm av slike falske mennesker..

8 kommentarer
    1. Heisann. Dette innlegget var flott. Men du, om man er slik som jeg, som aller mest vil være meg selv, men ikke helt tør. Og ender opp med å være behagelig for alle rundt meg, og jatte med alle, hvor skal jeg starte for å klare å bryte ut av den sirkelen? Jeg elsker mennesker som er seg selv og har sine meninger selv om de er uenige med meg. Og jeg sliter så med å tørre å være slik. Kom med mange gode råd, snille du.

    2. Kos deg suuper masse du virker som ei veldig trivelig jente.Klem og ha fortsatt en God påske. Det som er igjen av den.😊

    3. Gunn ine: Jeg har storkost meg. Nå er vi tilbake i Oslo begge to og skal nyte det siste av helligdagene sammen. Fortsatt god påske til deg også 🙂

    4. anonym: Hei, du! Hyggelig at du likte innlegget 🙂

      Denne sirkelen er det bare du som kan bryte. Det handler nok mest om å tørre, som du sier.. Jeg tror du bare må kaste deg ut i det, så blir du fort tøffere. I starten kan det virke veldig skummelt, men det blir fort gøy når du merker hvor enkelt det faktisk er å være seg selv. Dine meninger er jo like mye verdt som alle andre sine. Husk det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg