HUSKELISTE FOR DERE SOM PLANLEGGER BRYLLUP

Hei, dere! Det er veldig mye å huske på i planleggingsfasen av et bryllup, spesielt mot slutten da alt haster og man har vanskelig for å holde roen. Mye av forberedelsene som gjøres før den store dagen sier seg jo selv, men det er også noen småting som kan være greit å erfare gjennon andre. Jeg har derfor skrevet opp 6 tips til kommende brudepar som forhåpentligvis kan være til hjelp den siste tiden før bryllupet..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

♡ Lag kirkeprogram: Det er ikke uten grunn at jeg setter opp dette punktet først. Kirkeprogrammene ble nemlig laget i all hast i går for at vi skal rekke å sende de til print og få de tilbake i tide. Det er ikke mange dagene siden jeg ikke visste at dette også var en av våre oppgaver. Det er jo naturlig når jeg tenker over det, men jeg trodde at kirken lagde disse for oss. Bestill i god tid, så slipper du hastelevering og ekstra gebyrer (Vi bestilte fra optimalprint). Under ser dere et bilde av Västerlanda Kyrka som er den kirken vi skal vies i.

♡ Deleger oppgaver på forhånd: Jeg liker å ha kontroll, spesielt over alt som har med dette bryllupet å gjøre. Men til og med jeg har vært nødt til å gi fra meg noen av oppgavene, da jeg rett og slett ikke har mulighet til å gjøre alt selv under brylupet. Når dagen er der skal jeg som brud og Ulrik som brudgom få lov til bare å slappe av og nyte.

Bruk vennene deres og vær ikke redd for å sette de i sving. Jeg får hjelp av mine venner til både til sminke, hår, utdeling av kirkeprogram, pyning av kirke, frakting av blomster osv. En god venn setter pris på å få hjelpe.

Ulrik og jeg har til og med “ansatt” en snapchatansvarlig hver, som skal oppdatere kontoene våre (piloltfrue & mrulriknygaard) under dagen når vi ikke har mulighet selv, som i kirken osv. Håper dere vil følge storyen vår hele helgen fra 19-21 februar. Vi kommer til å dele det meste med dere som vil se!

♡ Pakk et emergency kit: I går fikk jeg en melding av forloveren min (Pia). Hun har tydeligvis pakket et emergency kit til den store dagen. Hvor snilt er ikke det? Ingen kan si at ikke denne jenta tar oppgaven på alvor. Hehe! Jeg har helt klart verdens beste forlover!

Jeg har såklart min egen lille “emergency toalettmappe” med ekstra såler til skoene, gnagsårplaster osv, men det er godt å ha flere som passer på. Meldingen kan dere se her:


♡ Hudpleie: Det er naturlig å stresse litt før den store dagen. Men med stress kommer ofte uren hud og poser under øynene. Både Ulrik og jeg har tatt Green Peel på Stjerneklinikken og er spesielt nøye med å rense huden både om morgenen og om kvelden nå den siste tiden før bryllupet. Det er mye bra man kan gjøre i fotoshop, men den fine gløden i huden kommer ikke av seg selv. Jeg anbefaler alle kommende brudepar å sette av tid og ikke minst investere litt ekstra i hudpleie før den store dagen. Det er jo forsåvidt like viktig hele året, men er det en dag i livet man virkelig skal stråle så er det jo på selve bryllupsdagen. 
♡ Bryllypsreise: Har du byttet etternavn eller skal du bytte etternavn? Husk å bestille flybilletter i det navnet du kommer til å ha ved avreise. Dersom du velger å bytte etternavn: Husk å bestille nytt pass! Jeg har dessverre dummet meg ut på dette. Jeg gikk fra Nilsen til Nygård, tilbake til Nilsen og nå tilbake til Nygård igjen.. Lang historie. Hehe! Etternavn byttes enkelt på Skatteetaten (for de som ikke visste det). Når det gjelder pass så lønner det seg å forhåndsbestille time. Jeg ble nemlig sittende i noen timer i denne “drop in køen”.  

♡ Søvn: Det er SÅ viktig med nok søvn. Jeg kjenner at jeg trenger mer søvn nå den siste tiden før bryllupet enn hva jeg gjør ellers. Både nerver og stress tar mye energi. Lytt til kroppen din og sørg for at du er opplagt til den store dagen. Til helgen skal jeg bare slappe av hjemme med “Pretty Little Liars” og sunn mat. Jeg er egentlig bedt i både bursdag og på Skiflyvning, men dropper begge deler da jeg er livredd for å bli syk eller redusert nå bare noen dager før den største dagen i mitt liv. Neste dråpe alkohol som skal inn i denne kroppen skal nytes på fredagen i bryllupet. 

Har du noen gode tips til meg eller andre kommende brudepar den siste tiden? 

 

32 kommentarer
    1. Du er så rar,vet du det? Ikke ser du bare funny rar ut men du skriver helt ræva!! Blir så fascinert over hvor dårlig du skriver og hvor blåst du er i huet når det kommer til sist. Du må være den minst intelligente av dem alle. Takk for meg.

    2. Kjempe flotte tips for alle kommende brudepar å ta med seg! Alle punktene du nevnte ovenfor stod på min checkliste (etter mye Research og tips/triks fra tidligere vennniner som hadde giftet seg så klart), men jeg vil legge til et par ting til;
      1. Husk å pakke en bag med klær, toalettsaker, badetøy osv til dagen etter bryllupet. Vi hadde leid lokale for den store dagen, men skulle bort å overnatte på SPA hotell bryllupsnatten. Tro det eller ei, dette hadde jeg glemt oppi alle tankene hadde ikke min vennine tipset meg om det! 🙂
      2. Husk å melde fra til kirken god tid i forveien om hvilke sanger/salmer du skal ha i kirken og kommuniser med både prest å kirketjener. Det er vel igrunn like viktig som å huske kirkeprogrammet.
      3. Spør venner/familie som ikke er en del av brudefølget om å være gjestebok-ansvarlig og gavebord-ansvarlig. Min vennine var gavebord-ansvarlig som skrev ned hvilke gaver/beløp som var fra hvem. Veldig praktisk når takkekort skal utsendes!
      4. Hvis du ønsker deg andre ting utenom penger, husk å registrere gjestelister på alternative butikker god tid i forveien. Mange gjester er utrolig tidlig ute med å handle bryllupsgaver! Hvis du ikke har informert om dette i invitasjonen, kan det være praktisk å lage er hjemmeside som kan oppdateres eller sende ut en SMS til alle gjestene som er invitert i bryllupet.
      5. Husk å sende inn forlover erklæringer og erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene i god tid før vielsen. Dette er veldig viktig!
      6. Hvis du ordner mesteparten i bryllupet ditt på egenhånd (ikke slottsbryllup som Ulrik og Juliane), så er det mange andre småting å huske på; booke en god bartender, lage bar-meny, nattmat til gjester (?), transport, organisering m/catering, osv.
      Til slutt vil jeg bare ønske dere lykke til med den store dagen, Juliane – Jeg gleder meg masse til å følge dere! Hurra for kjærligheten! <3 😀

    3. fru: Det jeg blir fascinert over er at du gidder å klikke deg inn her gang på gang når du mener at jeg skriver så dårlig.. Jeg lurer nesten på om du liker meg litt 🙂

    4. Rebecca: Hei, Rebecca! Tusen takk for gode tips. Jeg har heldigvis husket på alt sammen. Men det er faktisk ikke lenge siden vi ble gjort oppmerksomme på denne forlovererklæringen 😉 Hehe!

      Utrolig gøy at du følger oss! Ha en fortsatt fin uke <3

    5. Kunne virkelig aldri delt bryllupstips med en (deg) som er såå desperat etter å sverte oss som sparte oss til bryllupet og som har vært lykkelig gift i …..år. Hvis du vokste opp som pastordatter, så burde du vel ikke publisere slike holdninger? Rart du er så opptatt av den sexen når dere allikevel har det så bra i senga. Og like etter et så kontroversielt innlegg så kommer den sukkersøte bryllupsgreia! Ha-ha, kommer du til å klare å nyte bryllupet? Stress kaller jeg det. Blir skremt av dine holdninger. Lykke til til din mann, ho-ho

    6. Uff, at noen ikke klarer å la vær å skrive slike unødvendige kommentarer som over her. Har fulgt bloggen din en stund Julianne og gleder meg veldig til å følge med når selve bryllupet skal stå også 🙂

    7. Jeg husker du var på skiflyvning i Vikersund i fjor, synd du ikke skal dit i år siden jeg jobber i Vikersund. Eller jeg reiser uansett bort i helgen, så det har ikke noe så si likevel hahah. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan bryllupet blir, så du må ikke bli syk!!

    8. Blir jo bra når presten sier
      Vil du Julianne Nygård ta Ulrik Nygård til å være….. haha
      Godt de ikke bruker etternavn da…
      Byttet navn før du er gift er bare merkelig og litt sånn kontrollfreak spørr du meg. Du forhaster deg veldig og forventer mye, pass på at det ikke biter deg i rumpa.

    9. Anonym: Nå trenger man faktisk ikke å gifte seg for å bytte etternavn da. Jeg huket bare av for at jeg ville ha samboeren min sitt. Ganske vanlig 🙂

    10. Gøy å lese om forberedelser! Vil ikke gifte meg selv, men synes det er koselig at andre gjør det.
      Men du, følger bloggen jevnlig og har fundert på dette en stund: Du får så mye merkelige kommentarer.. Ikke skjønner jeg hva det feiler folk og hvorfor de hisser seg sånn opp. Men du som ser IP-adressene deres, er det mye av de samme skrotnissene som går igjen?
      Personlig synes jeg bloggen din er fin, jeg! Du skriver godt og variert, og virker som om du ikke bryr deg om hva alle andre skulle mene. Veldig god egenskap:) Selv om jeg nok av og til er litt uenig;)
      Riktig god helg, frøken!

    11. Julie: Hvorfor vil du ikke gifte deg? Tror jeg aldri har hørt en jente si det før.. Hyggelig at du følger med på forberedelsene da 🙂

      Ja, det er mye av de samme trollene som kommenterer negativt på alt jeg skriver. Jeg lar de bare holde på som du ser. Slike mennesker kan ikke ha det godt med seg selv så jeg synes egentlig litt synd på de.

      Gøy at du liker bloggen. Håper du vil fortsette å følge meg i lang tid! Vi kan ikke være enige i alt. Riktig god helg til deg også <3

    12. Anonym: Det kommer nok aldri til å gi seg. Folk er rare. Jeg skjønner ikke hva de får ut av slik, men lar de bare styre i vei..

      Så hyggelig at du gleder deg til å følge med på bryllupet 😀

      Riktig god helg!

    13. Uuuuu: Det er tydelig at du er ekstremt nærtagende. Jeg prøvde ikke å sverte noen med det jeg skrev. Det må da gå ann å dele tanker og meninger uten at andre skal ta seg nær av det?

      Hvordan jeg vokste opp har svært lite med hvordan jeg er i dag. Jeg er blitt voksen og lever som jeg vil. Det respekterer alle i min familie 🙂

      Jeg kommer til å nyte HVERT sekund fra fredag 19-søndag 21 februar 😀

    14. Gode tips 🙂
      Jeg er glad du lar de mange bitre, sjalu og grinebitende kommentarene stå, for det er mye god underholdning! Heldigvis virker det som du ikke tar deg nær av det! Jeg synes du virker som en herlig jente, og du er tøff som tør å stå for meninger som ikke alltid er like politisk korrekte. Jeg heier på deg 🙂

    15. Stå på i innspurten- håper alt svarer til forventningene den store dagen:)
      Når det gjelder sånne inntørka, sur-bitter-misunnelig-kjerring-kommentarer som du får over her, så er det så dumt at det nesten må ses på med humor og le av. At folk har så begrenset med antenner, sosial intelligens og normal høflighet og omtanke for andre er ganske utrolig.. Vi får ønske dem lykke til 🙈😂

    16. Gleder meg til å se hvordan bryllupet blir, men vet helt ærlig ikke om jeg kommer til å følge bloggen din etter det.. syns du tar utrolig kjedelige bilder, det samme går igjen hele tiden- selfie med hodet på skakke og smil. Har sett det før. Håper du tar dette som konstruktiv kritikk 🙂

    17. Jeg gleder meg sånn 😀 Skal spare storyene slik at jeg kan se masse etter hverandre 😀 hehe… Dette blir gøy !
      LYKKE LYKKE TIL <3 Det kommer til å bli fantastisk !

    18. Mitt hotteste tips er å prøøøve å slappe av! Prøv å tenk at det ikke er så farlig, viktig etc at f eks ikke ALT går HELT perfekt. Jeg kan ikke akkurat si at jeg klarte dette selv da jeg gifta meg, men jeg skulle ønske jeg klarte å slappe litt mere av og nyte det. Jeg var veldig redd for at folk ikke skulle ha det bra, men de hadde det fantastisk og det må du ha i bakhodet at det er sykt digg å være bryllupsgjest, det er romantisk og gøy og deilig!

    19. Et tips til: ha med saks, nål og svart og hvit sytråd.
      Jeg tråkket på kjolen min, så min forlovers mann måtte dra og hente tråd og nål. Jeg var hennes forlover, og da hadde jeg tatt med nål og tråd, og jammen måtte vi sy litt på kjolen hennes også. Så husk det =)

    20. Du og typen din virker ikke forelska ønsker. Ingen videoer av dere eler bilder. Alt av videoer er ikke med dere to. Verken på snap eller instagram. Selv når dere har muligheten tar dere ikke tid til det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg