EN LITEN SMAK AV FARGETONENE I BRYLLUPET

Jeg elsker lyse farger, spesielt kremhvitt og dus rosa. Men i og med at dette er et bryllup, ikke min egen lille bursdagsfest så har jeg måtte roe ned fascinasjonen av fargen rosa og spilt på ulike hvitfarger. Noe rosa blir det da, men det i selve kirken. I tillegg til alt det lyse har jeg blandet inn mye gull, litt sølv og det jeg kaller “champagnefarge” på diverse pynt og blomster. Jeg tror at disse fargene blir helt fantastiske sammen. Det handler om å finne en fin balanse og det føler jeg at vi har klart sammen med ulike leverandører og ikke minst slottet. Når noe matcher for mye så blir det bare harry, derfor liker jeg å mikse litt.

Temaet for helgen er som mange vet filmen “Tre nøtter til Askepott”. Jeg har fulgt temaet så langt det går med antrekkene til Ulrik og meg, jegerfesten på fredag, diverse pynt og noe mer som jeg holder hemmelig til den store dagen. Bryllupet blir en moderne utgave av scenene i filmen og jeg en moderne utgave av Askepott.. Hehe! 

Det er nok vanskelig for dere som bare ser disse små bildene og se en helhet, men her er uansett en liten smak av det som venter oss av farger og dekorasjon 20. februar:



Nå klarer jeg nesten ikke å vente mer på at denne helgen skal sette i gang, så her har nedtellingen startet.. 22 dager igjen! 

For dere som lurer på hvilke leverandører vi har brukt: Jeg kommer med tips og anbefalinger etter bryllupet. Først må jeg jo se om netbutikkene leverer i tide, at kvaliteten er god på de produktene jeg har kjøpt/bestilt osv.. Tvi tvi!  

13 kommentarer
    1. Hei 🙂 nydelige farger du har valgt. Skal du ri til kirken selv? Som i askepott? 😉
      Det er min plan i mitt fremtidige bryllup (vært rytter i 20 år da) og har ingen mann..haha. One day! Gleder meg veldig til å følge deg frem mot bryllupet.
      Stor klem

    2. Fargene er kjempefine men…. Er du blodfan av Askepott?? For meg virker det kjemperart å kopiere en film på mitt eget bryllup, eller ha den som tema som du kaller det. Tema er liksom noe man har på barnebursdag (Frozen bursdag feks) eller en morsom kostymefest med venninner, men i ett bryllup? Har aldrig vært borti det fenomenet i det hele tatt, men det er kanskje jeg som ikke er oppdatert på siste bryllupsmote?

    3. Har du spart til bryllupet helt siden du begynte tjene egne penger eller har dere måttet ta opp lån? Spanderer dere alt av overnatting på alle gjestene i Sverige?

    4. Maria: Hei, Maria. Vi har spart til bryllupet sammen siden Ulrik fridde i april 2015. Nei, vi har ikke tatt opp noe lån, men så og si alt overskudd vi har hatt har gått til dette bryllupet. Jeg ønsker ikke å kommentere så mye rundt kostnadene, men det stemmer at vi har spandert mye på våre gjester 🙂

    5. Det må jeg si er jenta med god smak! Kan jo ikke bli mere romantisk enn Tre nøtter til Askepott. Tidenes julefilm gjennom 2 generasjoner her i heimen! At folk får seg til å spørre om kostnadene er vel litt drøyt, eller mega frekt for å være ærlig! Lykke til, Julianne!

    6. Gleder meg til å se bilder og å lese alt om bryllupet deres etterhvert! Planlegger bryllup selv, vi gifter oss neste sommer – og da er det alltid gøy med litt inspirasjon 🙂 Lykke til med siste innspurt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg