“DU LEGGER PRESS PÅ FREMTIDIGE BRUDER”

Helt siden jeg begynte å fortelle om planene mine rundt bryllupet til Ulrik og meg har jeg fått høre at jeg legger økonomisk press på fremtidige bruder. Nå begynner jeg å bli lei av dette tullet. Jeg ønsker ikke å presse noen til verken det ene eller det andre. Jeg ønsker kun å inspirere ved å ta dere med på hele reisen..

Det er ingen hemmelighet at vi har brukt mye penger og tid på dette bryllupet. Men vet dere hva? I mine og Ulrik sine øyne er det verdt hver eneste krone. Helgen 19-21 februar er blitt vår drøm og vårt andre felles prosjekt etter huskjøpet. Snart er vi i mål og får oppleve den store begivenheten som vi har jobbet så hardt for.

“Du fortjener ikke dette”. Det er også en kommentar jeg ofte får høre. Det er klart at jeg fortjener å gjennomføre en barndomsdrøm. Du som ikke mener det lider av misunnelse. Misunnelige mennesker er det verste jeg vet. Jeg kan ikke fatte at det finnes så mange mennesker der ute som ikke unner andre godt. Kan du?

Mitt beste tips til kommende brudepar er å være åpne med hverandre fra starten av bryllupsplanleggingen i forhold til budsjett. Det er også utrolig viktig å være så realistiske som mulig hele veien i forhold til gjennomføring. Bryllupsplanleggingen er utfordrende og kan føre til uenigheter eller unbehagelige situasjoner i forholdet. Snakk sammen og løs de problemene som oppstår i fellesskap. Det er nøkkelen til et vellykket bryllup.

Jeg kommer ikke til å fortelle noe konkret rundt budsjettet vårt. Det er rett og slett fordi jeg IKKE ønsker å legge noe press på andre brudepar som er i planleggingsfasen. Men jeg kan fortelle at vi sprukket det planlagte budsjettet nå tre ganger og at det ikke er å anbefale. Heldigvis har vi løst alt sammen ved å kutte ned enkelte kostnader og droppe småting som rett og slett ble for dyrt. Jeg er overlykkelig over alt vi har fått til sammen i løpet av dette året og gleder meg enda mer nå som jeg snart kan ta og føle på den store drømmen 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

27 kommentarer
    1. Man kan ikke tenke på at man presser andre. Da kan man jo ikke gjøre noenting. Jeg vil ihvertfall følge bryllupet ditt videre, så du må ikke slutte å blogge om det 🙂

    2. Helt ærlig så syns jeg ikke dere har brukt noe mer penger enn normale folk ville ha gjort på ett bryllup. Det er helt normalt å bruke mye penger hvis man skal ha det gjennomført. Mitt bryllup kostet skjorta og antakelig 3 ganger så mye som deres, så nej, jeg føler meg ihvertfall ikke at du legger noe press på folk..

    3. Huff, man skal høre mye rart. Jeg skal selv gifte meg i sommer, men kan ikke akkurat si at jeg føler meg økonomisk presset til å sprekke budsjettet fordi jeg leser om deres bryllupsplanlegging 😛 Det er som du sier, kommunikasjon er nøkkelen. Man skal også kunne betale regninger, handle mat og betale boliglån i månedene etter bryllupet, samtidig skal man (i mine øyne) kunne bruke litt ekstra penger på en så spesiell dag 🙂

    4. Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å si. Alle planlegger sitt eget bryllup ut ifra egne ønsker. Ikke bry deg om det. Dette er uselvstendige mennesker. Lykke til med bryllupet. Hilsen er som har vært gift med samme mann i 40 år

    5. For noe tull! Du legger press på framtidige bruder? Det er det dummeste jeg har hørt! Ikke bry deg om sånne kommentarer Julianne, alltid er det noen som skal pirke på noe. Det er akkurat (og like dumt) som å si at du legger press på folk for hvordan de skal leve livet sitt, for du blogger jo om selve livet ditt også. Ingen klager på det? Bloggen din er min favoritt, Julianne!

    6. hei 🙂 Så bra at du koste deg i London! det så gøy ut 😀 herregud folk blir så sjalu, selvfølgelig skal du få ha det bryllupet du ønsker og ja siden du har en blogg så er det jo naturlig for deg å snakke om planene på bloggen:) Jeg tror også at det er mange kommende bruder som kan bli inspirert av planleggingen din! Jeg synes det er fint at du deler:)

    7. Alle fortjener en fantastisk drømmedag, og det er ikke pengene som gjør det til det. Men det er en helhet, du kan jo ikke ha et billig-bryllupp for at det er synd på leserne dine, det sier seg selv! Kjør på 😀

    8. Min personlige mening (note: personlige, prøv å ikke ta deg nær av dette) er at bryllupsfokuset er veldig feil i mange tilfeller. Jeg tror at hvis du er virkelig glad i den personen du skal gifte deg med, så blir brullypet en like bra, fin og minneverdig dag om det feires på versailles-slottet, på Thorskog slott eller i en kjellerleilighet. Det viktigste er jo tross alt kjærligheten mellom de to som skal gifte seg, ikke de materalistiske omgivelsene…Har møtt bruder som stresser seg i hjel med å bruke masse penger på to og tre ekstra brudekjoler i tilfelle det skjer noe med den opprinnelige… At the end of the day kommer man til å være gift uansett om du vies med en kaffeflekk på kjolen liksom… Synes det blir litt voldsomt.Men dere får kose dere i bryllupet deres, håper du klarer å fokusere på å ha det bra fremfor at alt det ytre skal være perfekt:)
      Stå på!

    9. Det jeg syntes er veldig trist (sier ikke at det gjelder deg/dere), er at altfor mange legger opp til en stor fest som koster mer enn den egentlig smaker… 😉 Flotteste kjoler, dyreste location, fotografer, mat og drikke som kostet flesk… Hva sitter man igjen med når dagen er omme…? Gode minner forhåpentligvis, men hva mer? Jeg tror mange glemmer hva denne dagen egentlig handler om!! At dere velger hverandre for resten av livet – det er viktigere enn alle andre materialistiske ting! Har hørt mang en brud tenke sånn etter festen og dagen er over 🙂
      Jeg er gift for 2 gang, og har hatt to typer bryllup. Et med stort selskap, mange gjester, dyre gaver og full pakke. Og et bryllup med kun oss og forlovere i utlandet, stille, rolig og superromantisk. Er ikke i tvil om hvilken dag som ga meg mest <3
      Alle må gjøre det de føler for og feire sitt bryllup på sin måte, ønsker dere lykke til! 🙂

    10. Jeg kjenner jeg blir forbanna over folk som absolutt skal legge seg opp i alt andre gjør. HVA SÅ om de velger å bruke over gjennomsnittet mye på deres eget bryllup? Det er da deres penger og derfor deres valg! Herrefred.. Man må leve livet ut i fra forutsetningene man har mener nå jeg. Folk som kommenterer at et bryllup er like fint i en kjeller som på et slott; ta dere en saftig rosinbolle. Selvfølgelig er det personen man gifter seg med som betyr noe i et bryllup, men hvis man har råd til å oppfylle ens store drøm, hvorfor ikke gjøre det? Makan..

    11. Herrefred, her er folk nærtagne for kritikk av myr penpengebruk! Hvis det å ha et dyrt bryllup gjør folk lykkelige, så Vær så gid å kjør på. Jeg sier bare at selve fokusert er feil, når hoveddelen av bryllupet ditt er omgovelsene:)

    12. Ååå jeg blir så utrolig provosert når jeg hører at du får de tilbakemeldingene!! Jeg planlegger bryllup, og har nok ikke deres budsjett, men jeg blir likevel inspirert av å lese om deres planer!! Det kommer alltid til å være noen som har mer enn oss, eller som vi synes er penere enn oss, sprekere enn oss osv, de som blir provoserte av det istedenfor å bli inspirert eller bare ikke bry seg bør jobbe med seg selv, det er dem det er noe galt med..
      Jeg har skrevet et innlegg om mine tanker rundt bryllupsbudsjettet, kanskje du vil lese det.
      Ha en fin dag 🙂

    13. Jeg synes bryllupper generelt er kleine greier og for meg synes det som om hvor mye penger man bruker står i omvendt proposjon med hvor mye man har i hodet, så får du tolke det selv..

    14. Hei Julianne. 🙂
      Jeg har kun lest bloggen din sporadisk tidligere, før jeg gikk over til å bli mer eller mindre fast leser for en stund siden. Det er mange ting som du og mange andre bloggere skriver om og belyser, men som jeg ikke involverer meg i ved å kommentere. Hvorfor jeg velger akkurat denne “saken” er jeg ikke sikker på, men jeg kjente at jeg ble litt lei. Litt lei, fordi det får være grenser for hva folk skal ta deg på. De fleste som gifter seg er da vitterlig voksne mennesker. Det er klart voksne mennesker blir påvirket, men de som bør beskyttes mot mediapresset er barn og ungdom. Og i dette tilfellet er ikke denne aldersgruppen aktuell. Jeg tenker at hvis du er voksen nok til å gifte deg, så må du være voksen nok til ikke å la deg påvirke av en blogger eller hvem som helst sitt bryllup. Selv er jeg ikke gift, men mannen vet at han kun trenger å spørre 😉 Jeg drømmer meg bort i deres bryllupsplanlegging, selv om jeg tenker en helt annen stil til den gangen jeg (forhåpentligvis) skal gifte meg. For å oppsummere: dine bryllupsplaner må sees som inspirasjon, ikke en fasit. Kos deg med planleggingen og den store dagen!

    15. Man må da få lage det bryllupet man vil ! Uten å tenke på noen andre ! Dette er deres dag og man skal kun tenke på hvordan dere vil ha det! Jeg synes at man skal slutte å legge eg oppi andres business og heller være glad på
      Andres vegne! Jeg gleder meg på deres vegne og unner dere å gjøre det beste for deres dag! Det er jo en dag i livet og den skal bli uforglemmelig:) <3

    16. Ser ingen feil i det. Man skal få lov til å lage drømmebryllupet, slik man selv ønsker! Stå på Julianne. Jeg digger bloggen din! Blir spennende å se reisen videre til bryllupet og alt som følger med! <3

    17. Jeg skal gifte meg til sommeren, og syns derfor det er hyggelig å lese om dine forberedelser. Jeg føler ikke noe press for at du legger listen høyere enn oss. Jeg tenker bare at vi er forskjellig. Hvis dere vil bruke så mye penger på det, så er det greit.Nå vet jeg ikke hva budsjettet deres er, men det er sikkert høyere enn våres. Vi har på 150 000kr, og jeg syns det er mer enn nok(!!!). Skjønner ikke hvorfor folk skal legge seg opp i slike ting. Gjør som du selv vil 😉 Masse lykke til videre.

    18. Det er det dummeste jeg har hørt!! Syns folk virkelig det? Ja, ja det kan jo hende noen føler presset, men da har de ikke realistiske forventninger. Alle må jo bare planlegge etter hva de har mulighet til. Man kan jo gjøre det på 100 forskjellige måter. Høres ut som umodne usikre mennesker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg