NÅR BILDER LYVER

Hei, dere! Jeg har gjort tidenes bomkjøp, men det gikk heldigvis ikke hardt ut over lommeboken så jeg bare ler av det hele. Husker dere at jeg fortalte dere om appen “Wish”? Denne kjolen har jeg bestilt der. Ikke bare ser stoffet billig og tacky ut, men knappene sitter så løst at jeg mistet en når jeg tok den på for å ta disse bildene og faktisk en til når jeg tok den av igjen. Haha! Skikkelig kvalitet.. Du hører også at knappene klirrer i hverandre når jeg går. Det er ikke akkurat en sexy lyd.

Jeg bestilte kjolen i størrelse “S”, som jeg stort sett er i de fleste butikker, men her dekker ikke kjolen engang rumpa mi. Jeg kan ikke akkurat se for meg at den blir noe finere til meg i en større størrelse heller. Huff.. Jeg ønsker meg virkelig en slik kjole. Jenta på bildet ser jo helt stunning ut! Det var derfor jeg ble så skuffet. Den kostet ikke store summen, så det er ikke det som er problemet. Jeg hadde lett betalt flere tusen kroner for en LIK kjole, men det tullet her havner dessverre rett i søpla. Jeg måtte bare vise dere den først.

Mulig jeg har vært veldig uheldig. Venter i spenning på resten av bestillingen. For alt kom såklart ikke samtidig. Typisk det med slik billig dritt. Ser for meg at det dukker opp flere tragikomiske plagg jeg må vise dere. Gud vet hvor alle disse tingene egentlig kommer fra..

Har du opplevd noe lignende med varer som du har bestilt på nett?



I wish I never bought this..

30 kommentarer
    1. Så synd! Det har jeg opplevd flere ganger og det er så kjedelig! Man går å venter i spenning på pakkene og gleder seg til å prøve.Da er det ekstra skuffende med plagg som ikke passer og er rett og slett dårlig kvalitet!
      Du har fin kropp så det meste passer til deg. Men enig i at kjolen var i det korteste laget.
      Håper pakke nr.2 blir bedre 🙂
      Ha en fin 1. Desember 🙂

    2. Har lik kjole. Bestilte en størrelse større enn hva jeg normalt bruker. Lurt å lese hva andre mener om plaggene før du bestiller. Min kjole var det helt grei grei kvalitet på

    3. Nei guud :O Er det mulig? Det der var jo virkelig tragikomisk ja, skjønner godt at du ble skuffet her, dessverre så er det ikke alle nettbutikker som har like god kvalitet. Ta f.eks ebay, der er det litt sånn loddtrekning føler jeg, ting kan være av bra kvalitet eller sykt dårlig. Heldigvis har jeg stort sett vært heldig med mine kjøp der i fra. Der i mot bubbleroom har jeg nå for tredje gang opplevd å få klær, bukser og topper som enten har raknet etter en gangs bruk eller hatt så dårlig kvalitet at plagget har fått merker bare jeg har beveget meg i de. Kjøpte en selskapskjole til 1500,- fra FLOYD i fjor sommer som jeg skulle bruke i en konfirmasjon, og da jeg hadde tatt den på oppdaget jeg at palettene bare hang og slang, og i ren desperasjon måtte jeg frem med nål og tråd for å redde kjolen, men de fortsatte bare å falle av i løpet av dagen. Og da jeg sendte inn en klage, var det bare unnskyldninger i stedet for å gi meg pengene tilbake. Mye rart!!

    4. huff det er sykt kjipt! en av grunnene til at det er litt risiko å handle på nettet hvertfall fra butikker man ikke er så godt kjent med og kanskje høyere risiko for dårlig kvalitet hvis det er veldig billig! de kjolene der ser ikke ut som samme kjolen! Ser ut som at de har tatt bilde av en modell i en kjole som er sydd til hennes form og i et litt tykkere tekstil med høyere kvalitet og brukt det for å markedsføre deres eget produkt, synes det virkelig burde bli kalt feilaktig markedsføring altså! Knappene kan du jo sy på så de sitter litt mer fast selv, men det kommer vel an på hvor tynt stoffet er og om det i det hele tatt tåler det! 😮
      Får håpe at resten av bestillingen ikke er like skuffende da 🙂
      Bra du får din egen brudekjole spesialsydd til deg ihvertfall 🙂 ! Har lest om folk som har bestilt på nettet og det har sett helt makabert ut!

    5. Ettersom jeg har skjønt, er wish veldig likt ebay. Kan kanskje også sammenlignes med finn.no. Forskjellige selgere legger ut ting, så selvom du handler fra nettstedet wish, så blir tingene du har bestilt sendt fra forskjellige selgere og kanskje til og med forskjellige land. Derfor kommer ikke varene sammen i en pakke. Når det gjelder å bestille fra wish/ebay så blir det meste sendt fra kina. Kinesiske kvinner er veldig små, så selvom du er størrelse S i Norge, så er du typ M/L i kinastørrelser. Alltid lurt å sjekke størrelseskartet til forskjellige selgere før du bestiller. 🙂 håper du blir mer fornøyd med neste pakke! Og foresten, klag til selger du har kjøpt kjolen fra. Send melding med bilde og forklar situasjonen på en grei måte så bruker de å være veldig behjelpelige med enten penger tilbake eller ny vare. Ser at pengene ikke betyr så mye for deg, men alltids greit å gi beskjed til selger hvis man ikke er fornøyd.

    6. hahaha det så jo ikke ut som samme kjole i det hele tatt! 😛
      uff jajaja får håpe du finner en lignende for den “orginale” så veldig fin ut 🙂

    7. Hanne: Det har jeg fått inntrykk av også. Takk for tipset angående størrelser. Jeg må se ann litt om jeg gidder å klage. Ser for meg at det blir mer styr enn det er verdt..

      Ha en fin uke videre 🙂

    8. Cathrine Lyster: Der har jeg aldri bestilt noe før, og nå kommer jeg nok heller aldri til å gjøre det. Hehe! Takk for at du siert ifra 🙂

    9. Anonym: De aller fleste har nok opplevd dette. Det er overhodet ingen krise, men litt tragikomisk og selvsagt skuffende, som du også sier.

      Tvi tvi! Jeg har ikke troa, men vi får se 🙂

      Ha en fin uke videre!

    10. Wish er tragisk! Har bestilt derfra jeg også, 3-4 plagg i slengen og ALLE plaggene gikk i søpla. Denne kjolen har jeg også sett på og vurdert og bestille, men etter og ha sett denne tror jeg at jeg heller syr en selv ;P Denne var tragisk. Håper for din del at de andre pakkene er bedre enn denne! Ha en fortsatt fin kveld videre 🙂

    11. Hei igjen Julianne. Ditt svar til Karianne likte jeg dårlig. Hvorfor søpla? Jeg er ingen miljøfreak eller miljøpoliti, men søpla da Julianne? Du er klar over at Frelsesarmeen har containere til slikt, eller kan jeg tolke deg slik at svaret kom litt fort og ubetenksomt fra din side? Mange mennesker handler på eks. Freetex pga av dårlig råd o.l. Hvorfor ikke la disse få lov til å kjøpe kjolen til en billig penge. Enkelte ganger blir jeg litt skuffet over mentaliteten din. Det virker på meg som at du har penger nok, og at jeg og andre dermed kan synes du har et vel lettvint forhold til penger. Men hva vet vel jeg, jeg er jo bare en gammal “kæill”. Avslutningsvis vil jeg igjen si at du ikke bør “flashe” pengebruk på den måten her.
      Savner at du finner et samfunnstema som kan dra igang en diskusjon igjen. Du har jo hatt noen gode i den siste tiden, det skal du ha kred for. Jeg har ihvertfall lagt merke til at antall kommentarer øker kraftig når du kommer med et “gullkorn” innimellom. Ha en fin dag videre.

    12. Har opplevd samme før. Men jeg har lært å lese produktanmeldelser, der ser du hva folk skriver, så får man høre andre meninger! Har vært fornøyd flere ganger faktisk, og venter noen pakker selv disse dagene. Fikk også kjøpt en kjole som skulle komme etter en mnd, men etter to mnd kontaktet jeg de og fortalte at kjolen ikke hadde kommet. De bleklaget og sa at den kunne ha forsvunnet i posten, men jeg fikk pengene tilbake og kjolen som en beklagelse gave vist den skulle dukke opp. Fikk pengen tilbake og kjole fikk jeg noen dager senere 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg