8 TING JEG ANGRER PÅ

Hei, folkens! I dag har jeg skrevet ned noen små og noen større ting som jeg angrer på. Innlegget ble til etter en liten, men dyr hendelse som skjedde på morgen i dag. Nå skal det sies at jeg er flink til å legge ting bak meg og gå videre. Det er måte på hvor mye tid det er verdt å sløse bort på fortiden, men tenk om vi bare kunne spole tiden tilbake en gang i blant..

1. At jeg startet med extensions: Det var en gang jeg hadde naturlig, fint, tykt og og sunt hår. Frisøren jeg gikk til kalte håret mitt for “englehår”. SÅ fint var det faktisk, helt til jeg begynte med extensions. Hvorfor? Fordi jeg ville ha enda lenger hår, helst ned til rumpa. Den gangen jeg startet med extensons (som 16-åring) var det keratinfester som gjaldt. Store og stygge limklumper som satt seg fast i hverandre. Det ble som en ond sirkel. Jeg klarte ikke å slutte, fordi mitt naturlige hår så fort ble ødelagt. I dag er det heldigvis bedre produkter og metoder på markedet, ellers hadde jeg ikke hatt hår igjen på hodet. Jeg blir kvalm av å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på extensions disse 9 årene. Det er godt over 100 000 kroner!

I dag er jeg som dere vet avhengig av hair extensions og føler meg veldig fin med det. Jeg kommer nok aldri til å slutte. Til mandag skal jeg sette på nytt hår. Jeg gleder meg som en liten unge! 

2. At jeg tok permanent makeup: Jeg har tatt permanent makeup rundt leppene og på brynene og angrer på begge deler. Streken rundt leppene var forsåvidt fin, men den synes ikke lenger. Det gjorde altfor vondt til at den skulle forsvinne så fort. Markeringen av brynene derimot synes godt når jeg ikke har på meg sminke. Ikke bare er brynene tegnet for høyt opp (der hvor jeg ikke en gang har hår), men de er heller ikke like hverandre og streken som en gang var mørk brun er nå rødlig. Jeg bruker derfor endel concealer hver dag for å dekke over de. Under har jeg tatt sminkefjerner over det verste brynet for å vise dere hva jeg mener:

 3. At jeg begynte å snuse på fest: Jeg er som en festrøyker, bare med snus. Av en eller annen grunn får jeg alltid lyst på snus når jeg drikker alkohol. Jeg er jo ikke avhengig, for det kan gå både to og tre uker mellom hver fest. Men når festen er i gang kommer også lysten.

4. At jeg brukte 5000 kroner på en badedrakt: Det er mye idiotisk å bruke penger på. Jeg har dessverre mange gode eksempler på ufornuftig bruk av penger. Et av de er en badedrakt, som jeg forsåvidt er veldig glad i (tør ikke si noe annet) fra Agent Provocateur, men 5000 kroner.. Hallo? Det finnes så mange andre fine babedrakter som koster en brøkdel av den prisen. En dyr veske foreksempel blir jo noe helt annet. Den kan du jo bruke hele året.

5. At jeg ikke tok et utvekslingsår eller friår utenlands: Jeg har alltid hatt veldig lyst til å bo i et annet land enn Norge, helst et varmt sted. Bare i en periode for opplevelsens skyld og for å bli tryggere i språk med nye utfordringer. Derfor angrer jeg på at jeg ikke flyttet utenlands et år eller to før jeg traff Ulrik. Det kan jo hende at jeg får med meg han en dag også, dersom det åpner seg noe jobbmuligheter. Vi får se. For min del er det aldri for sent. Jeg blir aldri mett på sol og varme.

6. At jeg ikke slo opp med ekskjæresten min før: Det er utrolig hvor lang tid skal det gå før man innser at man ikke har funnet den rette og i tillegg tør å ta det steget videre. Ekskjæresten min og jeg passet overhode ikke sammen! Tenk å sløse bort så mye tid. Jeg blir rett og slett trist av å tenke på det. Både for han sin del og for min del.

 7. At jeg ikke startet med å blogge før jeg var 24 år: De fleste store bloggere i dag startet jo i tenårene. Jeg startet med dette for bare halvannet år siden. Tanken om å starte en blogg var der i flere år. Jeg turte bare ikke. Noe så teit. På bare denne lille tiden har jeg klart å skape meg en jobb og mange gode samarbeidpartnere. Tenk så mye jeg kunne klart dersom jeg startet enda tidligere. Under ser dere mitt første blogginnlegg (05.07.14): 

 8. At jeg klatret opp fortauskanten med den fine bilen vår på morgen i dag: Det var de felgene, og det var den lønningen. Kunne jeg ikke bare stoppe og la den andre bilen passere, slik jeg pleier å gjøre? Jeg vet jo at det ikke er plass til to biler i bredden akkurat der.. Jaja, god helg!

24 kommentarer
    1. Godt å lese, da er degæt ikke bare jeg som gjør dumme valg på den måten. Men felgene, er de så viktige ?

    2. Anonym: Hehe! Jeg har gjort mange dumme valg. Her var bare noen 😛

      Felger på en ny og fin bil er ganske kostbart. Ikke noe hyggelig at ting ikke er i stand.

    3. Alt handler om penger og materialistiske ting. Eneste tingen er det at du ikke slo opp før er noe du angrer på nå…. Syns det er så teit. Sorry altså, alt hander om penger og hvor dyrt det er. Du sier du har brukt nesten 1000 kr hver mnd i 9 år på extentions. Du kommer til å bli kjent gjennom luksusfellen.

    4. Jeg må bare si at jeg beundrer ærligheten og åpenheten du har på bloggen din! Flere skulle gjort som deg! 🙂

    5. Enig med Ingrid! Er fint at du er så åpen på bloggen din 🙂 Synd med felgene på bilen, har faktisk klart å rygge i en stolpe med min mors bil i dag (FLAUT fordi jeg rygger der nesten hver dag ) skjønner ikke hvordan jeg klarte det, forhåpentligvis ikke den største skaden men skikkelig surt!
      Men jo også det at du ikke har tatt et uvekslingsår eller friår skjønner jeg veldig godt hvis du angrer på, men samtidig så har du jo møtt Ulrik da 🙂 og dere kan jo dra på eventyr sammen 🙂 Har dere egentlig tenkt å dra på bryllupsreise? Har ikke fått med meg det!

    6. Nå er det altfor lenge siden jeg har kommentert. Beklager det:) Men leser hvert eneste innlegg forde. Veldig kult innlegget. Kan kjenne meg igjen i noen av dem. I hvertfall det med bilen. Noe så irriterende. Hvorfor kan man ikke bare ta seg et ekstra sekund å tenke . Haha. Ønsker deg en finfin helg:)

    7. Kms: Hyggelig å høre fra deg igjen 😀

      Morsomt at du likte innlegget. Hehe! Ja, ikke sant. Sykt unødvendig og irriterende..

      Ha en super helg du også! Håper det ikke blir så lenge til neste gang jeg hører fra deg 🙂

    8. Siren: Så hyggelig at dere setter pris på det. Hehe! Uff.. Får håpe det ikke blir så dyrt.

      Ja, vi skal dra på masse eventyr sammen fremover. Først bryllupsreise. Vi har ikke bestilt enda, men tenker å ta utgangspunktet i USA også får vi se. Det blir bra uansett 😀

      Ha en fin helg videre!

    9. Anonym: Nå angrer jeg ikke på extensions pga pengene. Men jeg angrer for at jeg startet i det hele tatt da jeg hadde et flott hår fra før. At jeg tok permanent makeup, at jeg begynte å snuse på fest, at jeg ikke tok et utvekslingsår eller friår og at jeg ikke startet med å blogge før jeg var 24 år er da heller ikke materialistiske ting?

      Heldigvis har jeg god kontroll på min økonomi. Jeg har også ansatt en regnskapsfører, så tror dette skal gå veldig bra 😉

    10. Jeg har også kjørt oppå fortauskanten, med samme resultat som deg:/ Har ikke råd til å skifte felger da, så det får bare være. Men ikke pent!
      Sjeldent jeg virkelig angrer på ting, det som er gjort er gjort. Ofte ligger det lærdom bak de “dumme” tingene vi gjør også, men hadde jeg fått muligheten ville jeg likevel reist tilbake i tid for å endre på en del ting jeg har gjort:)

    11. Julie: Så kjedelig.. I mange tilfeller går det ann å pusse de ned også. Kjør til et bilverksted og hør med de som jobber der. Det kommer litt ann på type felger og hvor stor skaden er. Jeg trodde først at vi måtte bytte felgene, men de sa de kunne fikse defor 2500 kroner! Jeg ble SÅ lettet 😀

    12. Hei!
      Har selv pmu på øyebrynene som har blitt røde, men hos Remove kan de fjerne det:) Har selv vært der for å se hva de kan gjøre med mine bryn.

    13. Jeanett: Takk for tipset! Kanskje jeg skulle tatt meg en tur og sett hva de kan gjøre med mine.. Ingenting hadde vært bedre enn om de kunne fjerne de 😀

    14. Dette innlegget likte jeg. Morsomt og annerledes 😀 Kjente meg igjen i noe av det, hehe.. Apropos extensions. Er det tape hår du bruker? For det sliter vel ikke på håret? Jeg har selv hatt punk-extensions fra great lenghts i alle år, og det har virkelig slitt på håret mitt, men tok en pause på et år, før jeg nå prøver tape da jeg har hørt at det er annerledes. PS: Hvor lenge holt leppetattoeringen? Har vurdert det ern stund nå, men syntes bryna forsvant så j fort, så har vært litt usikker!!

    15. Hei.
      Jeg følte meg veldig truffet av punkt nummer 6. Jeg prøver igjen med xn min for skjette gang. Jeg vet at det er galt og at det ikke kommer til å holde. Men jeg klarer ikke å ikke prøve en siiiiiste gang(som det blir hver gang…) heller.. Kan du svare på hvordan du gikk frem og hva som hjalp for deg? For jeg tror faktisk at både jeg og han vil få det bedre uten hverandre. Men det er usikkerheten og ensomheten jeg vet jeg kommer til å føle på som skremmer meg.

    16. Andrea: Det var ikke meningen at du skulle blir lei deg av det jeg skrev. Det kan være at det er riktig av deg å gi det et forsøk til. Men for meg var det ikke det. Jeg visste at det ikke ville bli oss, men kviet meg for å gå videre.

      Dersom du er 100 prosent sikker på at det ikke blir dere, så ville jeg gått videre. Kjærlighetssorg er tungt, men du kommer deg over det også. Er du bare 99 prosent sikker på at det ikke blir dere, så synes jeg ikke du skal gi opp <3

    17. Veronica: Så gøy at du likte innlegget! Jeg satt på meg tape extensions fra Luxushair i går og er veldig fornøyd med resultatet. Sjekk ut bildet som jeg la ut på Instagram: pilotfrue 🙂

      Tape hår er helt annerledes. Det skader ikke håret på samme måte. Mange bruker det mens de sparer ut sitt eget hår til og med 🙂

      Leppetatoveringen holdt litt over et halvt år. Men tar du påfyll varer den jo lenger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg