ÅRETS SÆRESTE MINIFERIE?

God kveld, fininger! Da var jeg hjemme igjen etter den hyggeligste dagen på lenge sammen med mamma, storesøster og tanteungen min. Jeg var som sagt med mamma på kjoleprøving hos Kathrine Nørgård, deretter spiste vi lunsj på Villa Paradiso med storesøster etterfulgt av litt kos og leking hjemme hos lillegutt. En herlig tirsdag! Men nok om i dag..

Jeg tenkte jeg skulle fortelle dere litt om denne ukens videre planer. Vi skal som sagt ut og reise og turen går til Kirkenes og Murmansk (Russland). Jeg ser for meg reaksjonene til de fleste av dere nå og kan love dere at jeg hadde den samme reaksjonen da vi slang oss med på denne ferieplanen i august. Kirkenes liksom.. Hvem drar dit frivillig, tenkte jeg.. Men nå gleder jeg meg faktisk utrolig masse til tur, ikke minst til å tilbringe tid sammen med familien min. Det blir gøy å se hvordan landet vårt ser ut så langt nord og ikke minst spennende å besøke Russland. Har noen av dere vært i Murmansk før?

Vi har booket en guide i to dager, så timeplanen er nok ganske full, men det hadde likevel vært fint med litt tips til “what to do” eller eventuelt “what not to do”. Hehe! Vi reiser torsdag morgen og blir borte til søndag kveld. Jeg vet ikke mye om hva denne langhelgen bringer, men jeg vet at vi skal på omvisning i Syd Varanger Gruve (Kirkenes) og at vi har leid buss fra kirkenes til Murmansk. Jeg tar selvsagt med meg kamera og håper at dere vil følge meg på denne meget spesielle miniferien. Er det en ting jeg er sikker på så er det at denne turen blir et minne for livet   

Har jeg noen lesere som bor i Kirkenes forresten? Det hadde vært gøy å vite! 

25 kommentarer
    1. Huff, nu ble jeg skuffet og trist.( Kirkenes liksom.. Hvem drar dit frivillig, tenkte jeg ) Seriøst, alle plasser i vårt langstrakte land er vert et besøk. Finnes mye vakkert nord for Sinsenkrysset. Nei er ikke fra Kirkenes.
      Rister litt på hodet til slike dumme kommentarer.

    2. Ragnhild: Nå skrev jeg også at jeg gleder meg til å reise dit og se hvordan det ser ut så langt nord. I tillegg skrev jeg at dette kommer til å bli et minne for livet. Jeg er helt sikker på at det finnes mye vakkert å se i Kirkenes, men at det er en spesiell destinasjon å velge for ferie står jeg ved.. Jeg kjenner i hvertfall ingen som har bestilt seg ferie til Kirkenes og Murmansk før. Desto mer gøy blir det jo å oppleve dette 🙂

    3. Herregud, sykt sjalu. Elsker nord (selv om jeg aldri har vært der). Jeg hadde lenge et ønske om å flytte til Hammerfest. Det ser så fantastisk fint ut oppe i nord. Tenk å på i Kirkenes og jobbe i grubene. Haha, det høres kanskje rart ut for deg, men dette er absolutt noe jeg kunne tenkt meg å gjort. Bare synd at det er så langt vekk fra alle nære og kjære. Kos deg på tur, jeg skal følge deg via bloggen <3

    4. Kommentaren vil ikke gjennom dessverre, blir stoppet av spamfiltret. Men klarte å kopiere den så kan sende deg den på mail hvis du vil? Hadde en del tips til hva man kan gjøre i Murmansk 🙂

    5. Det er fint å gjøre noe annerledes enn å bare dra på sånn typisk turistferie så tror du får en kjempefin tur:) har alltid hatt lyst til å dra til Russland selv! 🙂 gleder meg til å se bilder!

    6. hei, jeg er ikke fra Kirkenes , men har jobbet der oppe og vært i Murmansk flere ganger. Kirkenes har flott natur, prøv ev. å dra ut mot Grense Jakobselv, og besøke gruvene er veldig spesielt og jeg hadde ikke vært det foruten. Murmansk vel ikke den mest fargerike byen, men de har flott miljø og du møter en annen kultur enn vår. Du får sikkert mulighet å kjøpe billig krystall og millitæreffekter ( de selger på gaten) Kos deg masse og lag flotte minner og du vil nok og få med deg flott nordlys:-)

    7. Har familie i Kirkenes. Det er utrolig vakkert, men du skulle reist senere på vinteren. Da er det nydelig. Helt hvitt over alt med nordlyset dansende over himmelen <3

    8. Hei Julianne.
      Jeg var i Kirkenes i Mai på konferanse og dere burde absolutt booke dere en kveld på Gapahuken Restaurant, helt vanvittig koselig sted med fantastisk mat og service! I tillegg til utsikt mot grensen mellom Norge og Russland.
      Og hvis dere rekker så vil jeg anbefale guidet tur til Grense Jakobselv og Norges eldste fjell. Da kommer dere til en vakker liten kirke, og en liten bukt med strand, som også er veiens ende, dette var rett og slett en fantastisk opplevelse og unner dere den samme.

    9. Hei jeg bor i kirkenes det er veldig fint og Murmansk er også kjempe fint 🙂 men ta med vinterklær for snøen er kommet 🙂 kos deg masse!

    10. Varme klær, lue, tykke hansker/votter, skjerf og ta med ull undertøy for sikkerhets skyld.
      Har vært der selv på denne årstiden og det kan være grisekaldt for det blåser ganske surt. Men et veldig fasinerende sted så god tur:)

    11. Ramona: Hei, Ramona! Vet du.. Dit skal vi faktisk! Men gøy at du sier det. Vi har også booket guide i hele to dager, så tipper at han eller hun tar oss med til det meste som er verdt å se, men jeg skal notere meg det du skrev 🙂

    12. Siren: Helt enig. Jeg er veldig glad i sol og varme, men liker å oppleve nye ting som dette også. Jeg kommer til å legge ut masse bilder her på bloggen og endel bilder og videosnutter på Snapchat (pilotfrue) 🙂 🙂

    13. Jeg gleder meBirthe: Hei, Birthe! Takk for tipsene! Vi er en fargerik gjeng, så dette blir nok bra.. Hehe! Gøy at du har jobbet der. Jeg gleder meg virkelig til å oppleve noe nytt som dette 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg