HVIS JEG VINNER I LOTTO..

Annonse

Hei, dere! Jeg har lyst til å snakke litt mer om penger jeg.. Men i dag handler det ikke om å spare. I dag handler det om det jeg liker best, nemlig å bruke. Jeg skal ikke bruke mine oppsparte penger, men de pengene jeg forhåpentligvis vinner i lotto denne helgen! 

Jeg tror ikke jeg er alene om å ha en liten lottomillionær drøm i hodet. Er jeg vel? Vi har alle drømt oss bort i det ene store beløpet etter det andre. Jeg har lyst til å dele mine dyre tanker med dere, som en morsom start på helgen. Det er lov å drømme seg litt bort på fredager ♥

Selv om det høres veldig fint og flott ut å ramse opp alle de ulike hjelpeorganisasjonene som finnes der ute som uten tvil trenger disse pengene MYE mer enn meg, så skal jeg heller være helt ærlig med dere og fortelle hva jeg personlig ville ha brukt gevinsten min på.

Når jeg vinner i lotto skal jeg overraske Ulrik med en spontantur til New York! Jeg har aldri vært i USA før (noe som egentlig er litt pinlig..”pilotfrue”), og NY har alltid vært min store jentedrøm. Her skal jeg la oss begge gå helt bananas med shopping og champagne all day long. Når jeg kommer hjem skal jeg bli kvitt den dårlige samvittigheten over å ha brukt enormt mye penger på sko, vesker, klær og opphold ved å investere i et par leilighetsprosjekter. Jeg hiver meg derfor på telefonen til min gode venninne Kristine, som jobber som eiendomsmegler for å få noen gode råd. Leilighetene skal jeg leie ut og leieinntektene skal betjene de lånene jeg tar opp på leilighetene, slik at de er betalt ned den dagen våre fremtidige barn ønsker å flytte hjemmefra. Nå som jeg har fått litt bedre samvittighet igjen, så kommer jeg til å kjøpe en vannscooter til Ulrik siden det er noe han virkelig ønsker seg. Jeg elsker å kjøpe gaver til andre, spesielt til Ulrik. Gleden av å gi uforventede gaver er utrolig stor for meg. Jeg digger den følelsen! Etter denne vannscooteren, så er det på tide å glede flere mennesker enn Ulrik og meg. Da kommer jeg til å arrangere en familietur til varmere strøk, hvor jeg betaler fly og opphold for hele gjengen. Foreldre, søsken, besteforeldre og svingerforeldre. Dette kommer til å bli et fantastisk minne for resten av livet. Miami kanskje..Vi får se! Dersom det er noen kroner igjen etter dette (tviler) så skal jeg spare. Jeg lover! Hehe!

Jeg krysser fingrene for både deg og meg denne helgen, men husk: Tipper du ikke, så vinner du ikke. Delta i helgens Lotto her ♥

Hva skal du bruke pengene på dersom du vinner i lotto denne helgen?

19 kommentarer
    1. Jeg skal vinne i lotto en dag! hehe! Jeg liker holdningen din og at du sier NÅR jeg vinner i lotto i stedet for om eller hvis! 🙂 Positive tanker fører til positive hendelser 😀 Bra plan forresten 🙂 Lykke til med spillingen og ha en fin helg:)

    2. Hvis jeg vinner i lotto i helgen vil jeg bruke pengene på å kjøpe leilighet og ny bil. Så hadde jeg tatt et fri år fra jobben og bare gjort det jeg liker best, reise:)

    3. Oi! Det spørs jo hvor mye. Men med 10 millioner f.eks:
      200 000 på ferie med familien og samboer
      200 000 til min beste vennine som er alenemor, så hun kunne hatt egenandelen til å få huslån
      8 000 000 på to leiligheter til å leie ut (som en investering)
      100 000 oppussing
      800 000 på å fullføre studier uten jobb ved siden av
      200 000 til leger uten grenser
      450 000 på å nedbetale lån
      50 000 på sparekonto :p
      Nå er jo leiligheter en slags sparing, da. Man får fort inn 15 000 kr ekstra i låneden etter skatt, som kan kjøres rett inn på sparekonto 🙂

    4. lene: Sophie og jeg er begge en del av Nettavisen. Dermed får vi tilbud om mange av de samme oppdragene. Du fikk kanskje ikke med deg at dette var en annonse? Det står merket øverts til høyre i innlegget 🙂

    5. Anonym: Ikke for å være frekk, men det har du egentlig ingenting med. På toppen av det hele velger du å være “anonym” i kommentarfeltet. Kan du ikke si hvem du er da og fortelle alle i Norge hva du tjener på en dag?

    6. Deler din tanke angående New York Julianne, jeg simpelthelten ELSKER den byen! Hvis jeg hadde vunnet i Lotto hadde jeg gjort følgende;
      1. Bestillt en digg ferie (Begynt i USA og avsluttet med 2 uker på Costa Rica)
      2. Hadde flyttet til New York og bodd som en lokal for en periode. Her ville jeg brukt tiden til å bli kjent med NYC og oppleve alt denne byen har å by på!
      3. Nedbetalt alt av lån + mamma og pappa sitt lån. Glede andre er noe av det fineste jeg vet om <3
      4. Kjøpt drømmehuset med stort walk-in-closet som jeg for øvrig hadde fylt opp med alle plagg som står på min ønskeliste
      5. Spandert en tur på en vennegjeng til Las Vegas
      Det er alltid lov til å drømme! Hehe 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg