NOEN KOMMENTARER SÅRER MER ENN ANDRE

Jeg lar meg stort sett ikke såre av nedlatende kommentarer om utseende mitt. Det har blitt så mange av den type kommentarer at jeg begynner å bli vant til det. Jeg er vant til å høre at jeg har noen kilo for mye, at jeg har gule tenner, at jeg har et stygt ansikt med altfor stor panne og grisenese. Det er helt greit. Jeg har hørt det nå og klarer fint å leve med det.

I utgangspunktet er jeg fornøyd med meg selv. Vi har alle komplekser med det ene eller det andre, men jeg trives i kroppen min og har ingen planer om å legge meg under kniven med det første. Men husk at det er et menneske bak denne bloggen. Et menneske med tanker og følelser, akkurat som deg. Selv om jeg prøver så godt jeg kan å ignorere alle de stygge kommentarene jeg får, så er det alltid noen som sårer mer enn andre. Når de samme nedlatende kommentarene kommer om og om igjen av de samme personene, så må jeg innrømme at jeg blir veldig skuffet. Til informasjon så ser jeg IP-adressene deres når dere legger igjen en kommentar. Dersom du synes at jeg er så forbanna stygg eller så utrolig teit eller kanskje begge deler, hvorfor leser du denne bloggen da? Er det fordi du føler deg så utrolig bra hver gang du får mulighet til å slenge dritt til meg? Vet du.. Det er en svært dårlig egenskap. Jobb med deg selv istedet, det er det jeg gjør. Hver dag. Jeg jobber for å holde selvtillitten oppe. Den har ikke alltid vært der, men nå som den er her skal jeg aldri gi slipp.

I forrige uke booket jeg faktisk en time i fotostudio KUN for meg selv. Jeg ble sminket, stylet og fotografert av noen venner av meg, som jeg har jobbet med tidligere. Bildene tok vi som sagt for MEG, meg og atter meg. Nå velger jeg å dele et av de med dere. Hvorfor? Fordi jeg liker det. Julianne uten føflekker..Litt retusj er greit, så lenge man er ærlig om det. Hehe!

Bildet er tatt på My Day Studio

58 kommentarer
    1. Jeg synes du er utrooooolig flott <3 Aldri gi slipp på selvtilitten igjen, det er det som gjør deg så utrolig flott og vakker (kanskje det har litt med at du er så pen også da;))

    2. Flotte deg, elsker teksten din! Fortsett med å stå på, for uansett hva alle andre sier, er du fantastisk, og å være deg er virkelig bra nok <3 Flott at du satt av litt tid til deg og at du koste deg på shoot, vi fortjener alle en slik dag i ny og ne 🙂

    3. Helt uenig. Syntes du er helt nydelig jeg! Kjempepen! Lese bloggen din er virkelig et høydepunkt i løpet av dagen 😉 Du er veldig flink! Keep it up!!

    4. Du har et spesielt utseende, på en positiv måte. Det er noe annerldes ved deg, og det er bra. Jeg synes du ser super ut – med eller uten føflekker!

    5. Syns du er flott jeg Julianne 🙂 Folk blir fort tøffe bak skjermen og viser sitt sanne jeg. Kjempe fin blogg forresten, stå på. Klem

    6. Hei! Håper du har hatt en bra helg!
      Jeg leste innlegget ditt og kjente meg veldig igjen, selv om jeg ikke har en blogg da. Men jeg har opplevd å bli mobbet pga utseendet og folk kalte meg for grisen. Det er veldig lenge siden og jeg har mye bedre selvtillit nå, men det er ikke så gøy å tenke på!
      Er så utrolig enig i det du sier med folk som henger rundt på blogger og kommenterer stygt! De kan ikke ha så interessant eller bra liv hvis de konstant må rakke ned på andre i tillegg til at de ikke en gang tør å stå frem de bare gjemmer seg bak en datamaskin!
      Til slutt må jeg påpeke det du sa at folk sier at du har noen kilo for mye? De må ta seg en reality check tror jeg fordi du har ikke det! Jeg har fulgt bloggen din i noen måneder nå og har da sett masse bilder av deg og jeg synes du har en kjempebra kropp, jeg vil og se sånn ut! Jeg får mye inspirasjon til å trene og spise sunt fra deg og din blogg:)

    7. Hei og god kveld 😃 Vil bare sende deg en ((klem)) og si at jeg liker å lese bloggen din. Trist at dette ser ut til å være en gjenganger blant store bloggere. Typ ufine (og ikke minst usaklige i mine øyne) kommentarer om utseende. Hva har slike kommentarer på en blogg å gjøre? Og så lite relatert til det det blir blogget om. Liker man ikke en blogg eller et innlegg, så la vær å lese den da. Ikke finn på noe så stusselig som å rakk ned på et annet menneske fordiom. Fortsett å vær akkurat slik du er, hilsen Fredrikstad jente

    8. Hei Julianne!
      Jeg synes du er veldig pen.
      Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere så mye i kommentarfeltet. Men syntes du fortjente å høre at du er vakker! Det mener jeg virkelig.
      Du ser over gjennomsnittlig bra ut. Og det er bare tull at en som deg skal tvile på eget utseende og ikke føle deg bra nok pga nett-troll uten manerer og med dårlig selvtillit. Fortsett videre. Du kommer til å bli en nydelig brud! Gleder meg til brudebildene kommer etter bryllupet ditt (om du vil dele de med oss da)
      Klem fra fast leser 🙂

    9. Jeg kommenterte negativt på innlegget ditt angående hun som pillet seg i nesen.
      Jeg synes det er trist å lese at folk legger igjen kommentarer på utseendet ditt, for det er bare dårlig gjort. Men jeg kunne ønske at du forstod hvor dumt det er å skrive stygge ting om andre når du blir lei deg selv. Kan ikke alle bare være hyggelige mot alle og la andre gjøre som de vil uten at man skal bry seg?
      Igjen, trist at du blir lei deg, men prøv å ikke skriv så mange negative innlegg, da tror jeg de verste trollene forsvinner.
      Ønsker deg en god kveld!

    10. Hei 🙂
      Dessverre er det noen som må slenge ut sårende kommentarer, jeg tror det er misunnelse, men det hjelper jo ikke når kommentaren sårer!
      Ha en fantastisk dag!

    11. Hei:)
      Din åpenhet er så flott, vær stolt av det. Blir lei meg på dine vegne at noen har så behov for å komme med kommentarer som rett og slett er personangrep. Selvsagt sårer det.
      I mine øyne er du en flott jente, både med og uten make-up, du er deg selv og fortsett med det :).
      Det er innsiden som teller og etter å ha lest mange av dine innlegg, så har jeg lagt merke til dine fine verdier som faktisk er viktige å ta med seg og som du etterhvert vil lære dine barn ( når den tid kommer ). De som absolutt må slenge stygge kommentarer om utseende ditt Julianne, er personer som av en eller annen grunn har behov for å hevde seg, et tegn på lav selvfølelse. Dessverre går det utover deg.
      Der var ei som kommenterte hendene mine en gang; ” Så gamle hender du har “. Ja, det såret meg dypt, da hendene alltid har vært et kompleks for meg. I ettertid, etter den bemerkningen, så har jeg tenkt; Det sa mer om vedkommende enn om meg. Prøv å tenk slik, det hjalp meg:)
      Klem til deg <3

    12. Jeg syns du er pen, også syns jeg du har en veldig fin kropp!
      Jeg liker spesielt godt at du ikke er radmager, men slank og fit =)

    13. Jeg er fast leser av bloggen din, og syns du er utrolig flott. 🙂 Du skriver også veldig interessant og er litt annerledes enn alle de andre der ute. Det liker jeg veldig godt!
      Stå på og ikke bry deg om slemme kommentarer. <3
      De som skriver dem er nok folk med dårlig selvtillit, som føler seg bedre av å rakke ned på andre.

    14. Tove: Hei, Tove! Jeg vil ikke at du skal bli lei deg på mine vegne. Jeg klarer meg som sagt veldig fint. Men synes det er viktig å si ifra en gang i blant. Ingen fortjener alle de stygge ordene som jeg får, uansett om man velger å eksponere seg eller ikke.

      Igjen vil jeg sende et stort takk og en stor klem til deg for all den gode støtten du gir meg <3

    15. elisagul: Det er ikke alltid godt å si hva de stygge kommentarene kommer av, men ofte handler det om misunnelse, ja..

      Ha en fantastisk dag du også 🙂

    16. Fstad: Jeg har aldri sagt noe stygt om utseende til andre mennesker og det kommer jeg heller aldri til å gjøre. Men å dele meninger om skikk og bruk og hygiene har jeg gjort. Det er jo noe hver enkelt kan noe for og kan gjøre noe med.

      Jeg tåler at folk er uenige i ting jeg skriver (som at du er uenig med meg i forhold til hun som pillet seg i nesen) og liker å skape debatt. Det er ikke meningen at innleggene mine skal bli oppfattet negativt, men for noen gjør de dessverre alltid det.

      Ønsker deg en fin mandag og uke videre. Ingen sure miner her 🙂

    17. Bettina: Hei, Bettina! Takk for det og tusen takk for at du la igjen en kommentar. Håper ikke det blir siste gang 🙂

      Jeg skal dele masse bryllupsbilder med dere! Det synes jeg er på sin plass, så mye som jeg har latt dere få være med i planleggingen til nå. Kanskje det til og med kommer litt videosnutter fra den store dagen. Hva sier du til det? 😀

      Stor klem tilbake <3

    18. Linda: Hei, Linda! Denne klemmen kommer godt med! Ja, det er trist, men også blitt en vane. Slike kommentarer har som regel lite eller ingenting med innlegget å gjøre. Kun for å skape kvalme..

      Tusen takk for støtten. Jeg vil sende en varm og god høstklem tilbake til deg i Fredrikstad <3

    19. Ane: Jeg setter stor pris på at du legger igjen en kommentar, Ane. Håper ikke dette blir siste gang. Takk for komplimentet også 🙂 Hehe!

      Ønsker deg en fin mandag videre!

    20. Madelen: Takk for det, Madelen. Ja, det er rart hvor tøffe man blir bak en skjerm.. Hyggelig at du liker bloggen! Klem tilbake til deg 🙂

    21. Siren: Hei, Siren. Det var vondt å høre. Jeg er veldig glad for at du har kommet deg over mobbingen og at selvtilliten er bedre nå i dag.

      Tusen takk for støtten. Det er kjempe motiverende for meg å høre at jeg inspirerer deg. Da har jeg oppnådd noe bra i hvertfall 🙂

      Ønsker deg en fin mandag videre <3

    22. Amanda: Takk for hyggelig kommentar, Amanda. Det gjør meg veldg glad at du liker teksten. Ønsker deg en fantastisk mandag og uke videre <3

    23. Du er naturlig vakker og har et nydelig smil, og flott kropp 🙂 Tviler sterkt på at noen oppriktig mener noe annet!

    24. Julianne, husker du det innlegget med hun jenta i butikken med hår under armene? Husker du hva du skrev om henne? Det var ikke mye pent og du er veldig flink til å slenge dritt om andre og svare dritt i dine kommentarer. Jeg syns du har et ok utseende, hadde kanskje snudd meg etter deg på byen, men det er fordi jeg har lest tingene dine her inne, det du skriver er ofte veldig provoserende. Du skal liksom være fasiten på det perfekte, men i realiteten er du egentlig en luksusfellematerialle og du har lån oppetter ørene. Du kan ikke noe om økonomi, du jobber som en blogger og mener du kan leve av det og du nyter livet der andre jobber rævva av seg. Jeg jobber rævva av meg, men jeg nyter livet uten lån. Du eier ikke veskene dine, det er banken, kredittkortene og lånekassen som eier de. Er det slik du skal fortelle alle at du lever livet ditt? Vær ærlig med deg selv også vil andre være ærlige med deg. Gjennomsnitt alderen til dine lesere er sikker under 20 år. Du lever i en boble, og en dag så kommer andre som står deg nært til å skjønne det mer og mer, og gå lei! Vær klar for den dagen eller så gjør du noe med det. Jeg kjenner folk i din omgangskrets og siden du truer med å vite IP adresse så vet du godt hvem jeg er.
      Jeg ser ofte mange bilder, og jeg syns ikke det bilde av deg er noe spesielt fint, ser bare falskt ut. Men sånn er det med mange bilder.

    25. Trakkasering er forferdelig! Det burde vært en lov mot dette som gjør det mulig å anmelde vedkommende. Feigt er det også!
      De aller fleste med en riktig instilling vil aldri kommentere stygt til noen på nettet. Derfor synes jeg virkelig ikke du skal ta deg nær av disse mindre intelligente “nettrollene”. Det er jo på ingen måte konstruktivt eller spesielt ærlig å sjikanere noen på nettet!
      Du har en kjempefin blogg. (Shake it off;)

    26. IP adresse: Hår under armene på en butikkansatt eller lignende som går i singlett handler fortsatt om hygiene for meg. Det er ikke verre enn å ta på se en genser eller en T-skjorte, så er problemet løst. Jeg tvinger absolutt ingen til å barbere seg og jeg har heller ingen fasit på hva som er rett eller galt. Jeg deler bare tanker og meninger, som alle andre.

      Til infomasjon så har jeg verken studielån eller boliglån. Jeg eier huset som jeg bor i 50 prosent og har heller ingen kredittgjeld. Jeg brukte mastercardet mitt mye som student, men hvem gjorde vel ikke det? Alt ble betalt tilbake ved hver neste lønning. For ja.. Jeg jobbet ved siden av studiene mine.

      Lånet jeg har snakket om tidligere her på bloggen er et lån som jeg tok opp sammen med en venninne når vi startet et AS for noen år siden. Ettersom at det lånet er betydelig mye mindre enn de aller fleste normale mennesker klarer å betjene på min alder, så tror jeg dette skal gå fint. Planen er å betale det ned i løpet av 2016.

      Veskene mine har jeg også betalt selv. Var det noe mer du lurte på? 🙂

    27. Du er nydelig! Disse menneskene som skriver stygge kommentarer er bare ute etter å lage stygg stemning og såre! Men du må aldri høre på dem!

    28. Jeg synes du er fin ❤️
      Stå på J . Slike folk kommer alltid til å finnes. Dessverre 😔
      Ikke la dagshumør bli påvirket av de 😊❤️

    29. Blir paff jeg. Du er en vakker kvinne og mennesker som slenger stygge kommentarer er rett og slett ondskapsfulle. Mye sier meg at dette er mennesker som selv har komplekser, så det er jo I grunn synd på de. At de må rakke ned på andre for å føle seg vel! Du er flott! 👌👄

    30. Du er vakker! Og det er fordi du har en høy panne (se på Jerry Hall), fordi du har en søt, men samtidig personlig nese, fordi du har rette og pene tenner som ikke er gule, fordi du er slank og ikke minst fordi du har levende øyne og et smilende fjes.
      Ikke la det komme inn på deg. De samme menneskene ville nok ikke lagt igjen de samme kommentarene på facebook siden din 🙂

    31. Du husker vel innlegget ditt “jeg føler meg truffet” , der du gir deg eselet en rett til å kinne sverte andre, uten at de skal føle seg såret. I innleggene dine sjikanerer du å snakker ned mange mennesker, som ikke har bedt om det,!! Lite sympatisk, at du da ikke tåler kritikk, og henstiller leserne til å ta hensyn til at du er en person med følelser. selv er din unnskyldning at du bare sier hva du tenker om andre, utseende, hygiene, “vedkehorer”. Men andre skal ikke ha den samme rett til å gi uttrykk for sine meninger om deg uten at du trenger mange sympatierklæringer, som du suger til deg og blir varm om hjertet. negative kommentarer og kritikk, nei takk det vil du bare overser. “Trusler” om at du ser ip adresser, hjelp så redd jeg ble

    32. Marte: Hei, Marte! Tusen takk for fine komplimenter. Jeg googlet “Jerry Hall”. Vakker dame 🙂

      Du har nok rett i det. Det er utrolig hvor tøffe folk blir når de har mulighet til å legge igjen anonyme kommentarer..

      Ønsker deg en flott dag videre!

    33. Uff, det er så mange ondskapsfulle mennesker!!!! Det må ta på å være toppblogger og få sånne kommentarer hver dag.. Jeg hadde aldri klart det. Du er sterk! <3 Og du er like vakker på utsiden, som du er på innsiden 🙂 Ikke la de taperne gå innpå deg.
      Klem fra meg <3

    34. Siri Thomassen: Det er klart at det tar på, men det blir bare en del av pakken. Jeg liker alt det andre så godt, spesielt kommentarer som dette, så alt i alt er det verdt det 🙂

      Stor klem tilbake til deg <3

    35. Man må feie for egen dør, før man feber andres. Er det noe som heter. 🙂
      Du har skrevet ganske konkrete eksempler i hverdagen om folk du synes er ekkel eller ikke ser bra ut. Så jeg er ganske enig i det mange sier her at du må tenke litt på hvordan du fremstiller andre og deg selv. Tenk om den du henger ut leserbloggen din og at du faktisk gjør at det vedkommende føler seg ti ganger verre. Flere ganger går du direkte på utseende til folk og du skriver du synes slikt er både ekkelt og stygt. Du mobber rett og slett leserne dine og kanskje du burde tenke deg om hvordan du går ut selv på bloggen før du begynner å synes synd i deg selv. Nå sier jeg at personlig kritikk ikke er greit av noen sånn det er sagt. Men man høster som man sår enkelt og greit. 🙂

    36. Rebekka: Jeg har aldri kommentert andre sitt utseende, Rebekka. Jeg har skrevet om mine meninger rundt oppførsel og hygiene. Det er noe enhver har mulighet til å gjøre noe med.

    37. Fint bilde ble 🙂 så unødvendig å legge igjen stygge kommentarer – tror hvem som helst ville blitt såret av slikt. Jeg tenker at dem som skriver slike kommentarer sier slikt for å såre, dem er sikkert også misunnelige og den enkleste måten å få utløp på det er å prøve å såre og dytte deg ned.
      Veldig lett å gjemme seg bak ett tastatur.
      Du er flott 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg