SMINKEFRI DAG

Hei, dere! I dag har jeg hatt en sminkefri dag i solen. I min verden så finnes det ikke så mye bedre enn akkurat det. Er dere ikke enige? Det føles bare så godt med en liten pause en gang i blandt. Jeg pleier selvsagt ikke å ha på meg masse sminke når jeg skal sole meg, men jeg foretrekker litt concealer/foundation på de rødlige områdene i huden, som rundt nesen, under øynene og over eventuelle urenheter. I tillegg liker jeg å ta en runde med mascaraen, en dæsj solpudder og eventuelt litt lipgloss for å føle meg fresh. 

Nå glemte jeg nesten å nevne solkrem, som selvsagt er det viktigste av alt. Jeg er supernøye med solfaktor, spesielt i ansiktet. I utgangspunktet pleier jeg ikke å sole ansiktet en gang, men jeg vet jo at solen er såpass sterk at UVA-strålene går gjennom både parasollen og solhatten, derfor bruker jeg minst solfaktor 30 her nede, og som oftest solfaktor 20 hjemme. Jeg kjøper heller aldri sminke uten SPF, for å være sikker på at jeg får den beskyttelsen jeg trenger gjennom hele året og for å unngå rynker. 

Hva bruker dere i ansiktet på solferier som dette?




Jeg kjøpte forresten denne søte grønne kjolen på stranden. Perfekt til å slenge på seg over bikinien. Jeg kommer nok til å plukke med meg noen flere varianter i løpet av ferien. Selv om jeg har med meg flere kimonoer, så får jeg bare aldri nok av slike plagg ♥

14 kommentarer
    1. Høres ut som du koser deg 🙂
      Sminkefri dag er fantastisk av og til, Hehe 🙂
      Du var pen uten sminke også! 🙂 og var en veldig fin kjole!
      Blir så glad og lese bloggen din! Stå på videre og kos deg masse 🙂 🙂

    2. Jeg går alltid sminkefri på stranden, men jeg har alltid en liten toalettmappe med meg i tilfelle vi blir sittende over tid på strandbarer osv, da er det greit å se fresh ut 🙂 Jeg smører med faktor 30 på hele kroppen. Har prøvd meg på faktor 20 i ansiktet og 15 på kroppen, men da begynner jeg alltid å flasse, så bedre å smøre litt ekstra å få litt brunfarge som varer! Kos dere masse videre på ferien 🙂

    3. Ronja Alexandra: Det var lurt! Jeg pleier faktisk ikke å ha med meg noen andre toalettsaker enn hårbørste, og selvsagt solkrem. Kanskje jeg skal pakke en liten “sminkemappe” i morgen 🙂

    4. Veldig lurt av deg å bruke høy faktor.Jeg bruker solfaktor 30 hele året,har gjort det fast siden jeg fylte 40.Før det brukte jeg høy faktor fra april til høst.Jeg fyller 50 i år,og er den eneste av mine venninner som ikke har tatt botox eller retsylane eller lignende.Så ja det lønner seg med faktor,får mye skryt av huden min,så det er gøy!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg