HUSETS KYLLINGSALAT

God kveld! Her er dagens nydelige og sunne middag. Etter min mening er dette verdens beste kyllingsalat, og har derfor fått navnet “Husets Kyllingsalat”. Salaten er veldig enkel og kjapp å lage, noe som er et stort pluss for de fleste i en ellers hektisk hverdag. I dag lagde jeg kun til meg selv, men jeg har også servert denne salaten til venninner og andre gjester. Alle digger den. Prøv, og du skjønner hvorfor..

Du trenger:

Ruccola

Kyllingfillet

Sweet chilisaus

Valnøtter

Soltørkede tomater

Paprika

Agurk

Eple

Egg

Fetaost

Eventuelt kesam eller kremet balsamico som dressing

Slik gjør du:

Skjær opp kyllingen i strimler, eller gjør som meg og kjøp ferdig strimlet kylling på butikken dersom du er veldig sulten. Hehe! Stek kyllingen i chilisausen, mens du skjærer opp alle grønnsakene. Legg kyllingen i bunn av skålen/tallerken, og stek antall ønsket speilegg i pannen. Ha salaten over kyllingen og legg speilegget øverst. Knus en neve valnøtter med fingrene over hele salaten, og vips så er måltidet ferdig til servering. Det beste av alt er at denne kan nytes med GOD SAMVITTIGHET  ♥



Det hender jeg topper det hele med kremet balsamico eller litt kesam som dressing, men det er ingen nødvendighet da salaten smaker såpass mye i seg selv. Har dere noen forslag til grønnsaker, frukt eller andre ingredienser som gjør en ellers kjedelig kyllingsalat mer smakfull og spennende? Selv om jeg elsker denne salaten, så har jeg alltid lyst til å prøve noe nytt ♥

14 kommentarer
    1. Mmm! Så godt det såg ut:)
      Jeg kan tenke meg at kyllingsalat med ruccola, babyspinat, jordbær, mango, rødløk og brie kan være godt. Ha en fin kveld videre:)

    2. Sofie: Det hørtes veldig godt ut det også, spesielt med jordbær. Nå som de norske bærene har kommet skal jeg virkelig teste det ut 🙂 🙂

    3. ser veldig godt ut, men sweet chili sauce er absolutt ikke sunt. Full i sukker. Bare for info hvis poenget var at det skulle være sunt…

    4. Anonym: Da var det jo godt du sa ifra, så ikke vi hadde blitt feite hele gjengen… Håper du tenker over hva du skriver neste gang. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å godkjenne denne kommentaren, da jeg har mange unge lesere som blir påvirket av slik tull. Jeg tror ingen tar skade av litt chilisaus. Salaten jeg lagde er fortsatt et sunt og godt middagsalternativ 🙂

    5. Bra svart, Julianne!!! Mtp Sweet chilli saus kommentaren.. Må da være måte på! Dette er et sunt og godt måltid, ferdig snakka. 🙂 Litt saus har som du skriver, ikke skadet noen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg