DEN BESTE GRILLSAUSEN

God, kveld dere! Er det flere som har kommet i gang med grillsesongen? Det har vi, og det er sååå koselig! Jeg elsker grillmat og alt det gode tilbehøret som hører med. Dessuten minner lukten av grillmat meg om barndommen. Utrolig hyggelig!

Nylig lærte jeg forresten verdens enkleste og beste oppskrift på en supergod grillsaus. Vi lagde den faktisk til fingermaten som vi serverte her på sommerfesten. Spør du meg så passer den aller best til kjøtt, kylling, og ja alt som kan grilles. 

Til verdens beste grillsaus trenger du:

Sweet chilisaus

Peanøttsmør

Begge ingrediensene fåes kjøpt på de fleste matvarebutikker. 

I dag brukte jeg ca 2 dl chilisaus, og 2 ss peanøttsmør. Her er det bare å smake seg til. Noen liker mer smak av chili, mens andre liker mer smak av peanøttsmør. Bruk gjerne en stavmikser for å blande det godt sammen. Dersom du ikke eier en stavmikser kan du også bruke en gaffel eller noe lignende. Det tar bare litt lenger tid.. Er du glad i sterk mat? Tilsett litt finhakket chili på toppen. Ønsker dere en fantastisk grillsesong 



 

7 kommentarer
    1. Hei! Jeg så deg i Bogstadveien på lørdag, du gikk i armkroken til Ulrik. Det så ut som dere var opptatt med å snakke så jeg bestemte meg for å ikke gå bort og snakke til dere, men smilte heller. Og Julianne du smilte et helt fantastisk varmt smil tilbake! Det ga meg en utrolig herlig følelse og påminnelse om hvor viktig det er å være hyggelig med menneskene rundt oss. At du midt i en samtale ga tid til å smile ditt nydelige smittsomme smil lyste virkelig opp dagen;)
      Stå på med bloggingen, du er veldig flink

    2. Ikke enda 😉 skal lage i løpet av uken, ser lett for meg at jeg kommer til å spise opp sausen før kjøttet er ferdig stekt 😉

    3. Hei,
      Jeg har et spm ang buksen din, som jeg blir superglad hvis du kan svare på. Jeg har helt lik i str xs, men min sitter ikke like fint på, den virker løsere og jeg mp bruke belte. Regner bare med at du er tynnere enn meg. Har du fått den sydd inn til deg? Eller gjort det selv? Veldig kult at du brukte hvit genser til den, det har jeg ikke tenkt på. Det var kjempefint på deg! Blir nok noe hvitt neste gang jeg bruker den også da 😀
      xoxo

    4. Pia: Hei, min er også i xs. Jeg har ikke noe belte, og har heller ikke fått den sydd inn, så vi har nok litt forskjellige kroppsfasonger 🙂

      Anbefaler å bruke et tynt lærbelte, nesten som en snor i livet dersom du må ha belte. Det har jeg brukt til denne buksen ved noen anledninger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg