MITT BESTE VALG

Hei, igjen! Jeg fortsetter med å svare dere på spørsmålene.. Litt etter litt. Gode spørsmål fortjener gode svar.

“Hva er det beste valget du har tatt i ditt liv?”

Det må være den dagen jeg jeg spaserte over til nabojenta og ba henne selge leiligheten min. Helt uten videre. Nabojenta var og er fortsatt en veldig god venninne av meg. Til min fordel jobber hun som eiendomsmegler. Jeg tror hun tenkte at jeg var sprø, og det skjønner jeg i dag. Ulrik hadde ikke en gang spurt meg om jeg villle flytte inn til han. Jeg bare gjorde det. Ikke sakte, men sikkert, kun sikkert. “BOM”, så slapp jeg nyheten. Nyheten om at leiligheten min lå ute for salg. Ulrik skvatt.

Vi hadde tidligere snakket om at det var lurt å leie den ut. I hvertfall for en periode. Vi hadde jo tross alt ikke kjent hverandre mange månedene. Men neida.. Jeg ville selge. For å komme meg videre måtte jeg også ta dette steget videre. Det var skummelt, men føltes samtidig SÅ riktig. Jeg var redd for å bli stående med masse penger på kontoen, uten bosted eller noe videre plan. For det kunne jo hende at vi ikke ville fungere som samboere. Jeg hadde aldri før hatt en samboer, kun venninner, men det blir jo noe annet. Faktisk noe helt annet. 

Jeg visste at leiligheten til Ulrik ble “for trang” for oss to. Ikke i kvadratmeter, men for trang til våre to liv. Våre to gamle liv vel og merke. Jeg ønsket å starte på nytt, ikke i hjemmet mitt, ikke i hjemmet til Ulrik, men i et nytt hjem. I vårt felles hjem, som i dag er her på Vinderen. Jeg er utrolig glad for at Ulrik ble med på den lite gjennomtenkte planen om å selge, selge og kjøpe i all hast. 

 “Er det en plass dere kommer til å bli boende?”

DEFINITIVT. 


7 kommentarer
    1. Så deilig å kunne kjøpe hus og dere har det fint av det du har vist fram. Artig at du forteller åssen det gikk til med huskjøpet:) jeg lurte også på åssen du fikk råd å kjøpe leilighet i oslo så ung som du var(og er) men det er jo strengt tatt ikke min sak 🙂
      Utrolig kult for deg hvertfall. Keep on blogging- I like it!

    2. Elin: Hei, Elin. Mange spør om det, og jeg har ikke nor problem med å svare. Jeg var så heldig at jeg fikk hjelp av mine foreldre til å komme meg inn på boligmarkedet når jeg fylte 20.. Det er vanskelig å klare det uten hjelp. Jeg er virkelig imponert over de som klarer det 🙂

      Kjempehyggelig at du liker bloggen! Ønsker deg en fin helg 🙂

    3. ada: Hei, Ada. Dette har jeg svart på mange ganger. Jeg var så heldig å få hjelp av foreldrene mine, derfor klarte jeg å komme meg inn på boligmarkedet i så ung alder 🙂

      All ære til de som klarer dette uten hjelp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg