TIDENES APRILSNARR

Slemme Ulrik lurte meg skikkelig tidligere i dag! Vi bor ved siden av Ris skole, som i disse dager renoveres. Ofte får vi lapp i posten om diverse ting som går utover oss beboere i nærheten, som foreksempel at de stenger vannet. På morgenen i dag hadde jeg det ganske travelt da jeg var på vei inn i dusjen. Jeg skulle rekke et viktig møte, og Ulrik visste at jeg hadde grugledet meg i over en uke til akkurat dette. Håret mitt måtte vaskes etter all den hårsprayen og håroljen jeg brukte i går da jeg lagde dagens fletteinnlegg, og jeg hadde beregnet litt for knapp tid ettersom at det tar en hel evighet å tørke extensions.

Ulrik: Du husker vel at vi ikke har vann i dag mellom 09.00 og 13.00?

Julianne: Eeeh, NEI? Det er jo helt krise! *Får panikk*

Ulrik: Vi fikk jo informasjon om dette på mandag, Julianne. Du må begynne å skrive opp slike ting dersom det er vanskelig for deg å huske.

Julianne: Snille kjærester minner hverandre på slik! Hva i alle dager gjør jeg nå? 

Ulrik: Du kan bruke hageslangen. De har ikke stengt av vannet ute. 

Julianne: Jeg kan ikke dusje ute foran t-banen?  

Ulrik: Eg kan sette opp party-teltet som vi brukte på innflyttingsfesten vår. Da er det ingen som ser deg.

Julianne: Er du seriøs nå? *Lukker opp utgangsdøren og kikker ut i håndkle*

Ulrik: Aprilsnarr!

Samtalen varte lenger enn dette. Faktisk så lenge at jeg begynte å sminke meg, gikk ut og kjente på det iskalde vannet, mens jeg vurderte å stikke hodet under slangen. Ulrik stoppet meg heldigvis før det.

Da jeg skjønte at dette bare var tull ble jeg skikkelig sint, men samtidig glad og lettet. Jeg hoppet inn i dusjen og rakk heldigvis møtet i tide. Ulrik kjørte meg som et plaster på såret. Det var absolutt på sin plass!


Er det noen andre som har blitt lurt i dag? Neste år skal jeg ta igjen på Ulrik. Han kan bare grue seg 🙂

8 kommentarer
    1. Pelle Pall: For en jente med langt fett hår som skal i et viktig møte er det litt krise ja :-S Ikke verdens undergang, men en kreativ spøk som stresset meg. Tipper at du ikke hadde vært så høy i hatten dersom du trodde at hageslangen var det eneste alternativet på en kjølig dag?

    2. Cathrine Lyster: Hehe! da slipper du nok unna. Det lureste er å dra en spøk om morningen da man som regel er trøtt og uoppmerksom 🙂

      Ha en god påske videre!

    3. Hehe artig arpilsnarr det da… Men synast Julianne var litt for snill. Eg hadde ikkje sagt i frå før du hadde hatt hodet under vatne…. hehe
      God Påske

    4. Jeg velger å tro at du ikke får noen stalkers men skulle du kanskje ikke bekymre det for at var en god idee å oppgi nøyaktig sted du bor? :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg