DET ER DET VERSTE JEG HAR SETT

Jeg var på jakt etter en overdel. En lyseblå topp. Den jeg ønsket å prøve hang såklart øverst på veggen i butikken. Jeg spurte etter hjelp og en søt ung jente kom bort til meg. I det hun strakk seg etter toppen forsvant alt det sjarmerende ved denne jenta. Det er det verste jeg har sett på lenge. Hårete armhuler.. Grøss!

Kvinner med kroppshår er mindre feminint. Det er rett og slett ekkelt. Jeg sier ikke at man må være striglet til enhver tid, men det finnes grenser. I serviceyrker som dette burde det stått som et punkt i arbeidskontrakten under “hygiene”. Gjerne sammen med vel så viktige punter som nedbitte negler og fett hår. Det gjør meg uvell. Jeg tror ikke jeg er alene om å mene dette, eller er jeg?

Tilbake til kroppshår..Kanskje denne jenta sliter med en enorm hårvekst, eller kanskje hun bare er lat. Hva vet jeg.. Ta nå i hverfall på deg en genser? Selv tilbringer jeg mye tid på badet for å holde ting i sjakk. Det er et ork i blant. Jeg må være ærlig og si det, men det er også helt nødvendig. Det er en del av det å være kvinne. 

Jeg har venninner som sprader rundt med myke legger en uke etter at de barberte seg sist. Ja, det er urettferdig. For det er nemlig ikke tilfellet hos meg. Jeg har vurdert å ta laser, men det er en lang prosess hvor man må holde seg unna sol mange uker i forkant og etterkant av behandligene. Det passer meg som regel dårlig. Personlig er nok voksing det beste alternativet. I hvertfall om sommeren, spesielt med tanke på bikinilinjen.

Jeg føler meg skikkelig usexy de dagene jeg ikke er nybarbert. Det hender jeg nekter Ulrik å ta på meg. Det handler ikke om hva han mener, men det handler om hvordan jeg føler meg. Jeg liker å føle meg feminin og omgås feminine jenter. Jeg tar hensyn til andre og kler på meg hvis jeg ikke har slike ting på stell. Det burde alle kvinner gjøre.

137 kommentarer
    1. Jeg forstår at du har din egen mening, men det er nettopp det- din mening. Folk må få lov til å bestemme hvor mye hårvekst de vil ha selv, har de lyst til å ha hårvekst blir det feil at andre bryr seg om det og at de da skal fjerne det pga hva andre mener. Så lenge man har god hygiene bør det ikke være et problem. Det er kun kroppspress og samfunnet som gjør at det å ha hår under armene ikke er sosialt akseptert.

    2. Hvorfor bryr du deg? Hun har hår under armene? Det har de fleste menn og, og det er ikke mindre uhygenisk det.
      Ikke alle bryr seg like mye om utsende som du gjør, ikke alle må være perfekte.
      La henne ha hår under armen, det er helt normalt!

    3. Eh, unnskyld? (Jeg er ikke frekk, dette er ikke ment slemt) Folk må få lov til å være som de vil: hvis denne jenta ikke er komfortabel med seg selv uten kroppshår må hun få ha det! Jeg liker heller ikke kroppshår, men jeg går i forsvar fordi dette er angrep rettet mot en enkelt person som du henger ut.

    4. trodde det var noe mer ekkelt/merkelig e.l
      det er helt normalt for en kvinne å ha hår under armene, og jeg ser nesten daglig kvinner som har litt hår under armene uten å frike ut…

    5. I alle dager kvinne, kan du ikke la folk gjør som de vil? Hvorfor gidde å legge seg opp i hva andre gjør med sin egen kropp og hvorfor la deg provosere av det? Har du kanskje tenkt tanken at hun verken sliter med ekstremt hårvekst eller latskap, men at HUN føler seg vell med det? Syns direkte synd på deg som har et slikt forhold med utseende.
      La folk gjøre som de selv vil 🙂

    6. Eeelsker disse ironiske tøyseinnleggene!! humoren din er fantastisk 🙂 (Ulrik og jeg deler Mail og meldinger, men ikke bad ig kroppshår). Haha 🙂

    7. hahahhaha dette er så domt å tragisk å lese at jeg nesten må grine.
      slik høres du ut “jeg er en surkete voksen kvinne som synes det er ekkelt med helt naturlig kroppshår, som menn kan ha uten at noen nevner noen ting buhu stakkars meg for å være nødt til å se det”
      Tingen er, kroppshår er veeeldig naturlig, det har faktisk en funksjon, i følge leger.
      Jeg har flere venniner som ikke barberer armhula fordi de får eksem og sår unner armene når de barberer seg.
      Det er også HELT NORMALT! det er ikke skittent eller uhygenisk.
      Det er faktisk veldig kjønnsdiskriminerende det du skriver. Skriver du om menn på samme måte som du skriver om kvinner, når du skriver om armhulehår? no, don’t think so.
      om du synes det er ekkelt, helt greit, du får lov til det. men å henge ut folk? spre hat om noe som er helt naturlig. uinge jenter kommer til å lese dette, jenter som ikke er serlig selvsikker, tenk litt, å føle seg tvunget til å barbere kroppen sin, er ikke rett…vær så snill å tenk før du skriver, bruk hjernen litt ekstra. les en bok eln.

    8. Dette må jeg bare kommentere; det og ha hår under armene har ingenting med hygiene og gjøre. Synes du må ta en titt på deg selv, etter at du har skrevet innlegg om at du skal være ett godt forbilde for alle jenter, og at alle burde være fornøyde med den kroppen de har, så synes jeg dette innlegget var veldig tåpelig skrevet. I tillegg til at du tydelig (som en profilert blogger) velger og henge ut en person (som hvis hun leser dette tydeilg kan kjenne seg igjen i)offentlig synes jeg er helt forferdelig. Håper du kommer med en unnskyldning, og aller helt sletter dette innlegget. Helt fint med egene meninger, og at du (som meg selv) velger og ikke ha hår under armene, men synes det er ganske tåpelig og henge ut andre for deres valg. Takk for meg.

    9. Håper for all del at du kødder nå, fordi ellers blir keg irritert og sjokert. Hvis folk ikke vil barbere seg så ser jeg ikke problemet med det i det hele tatt. Du sier mannen din ikke kan ta på deg uten at du har barbert deg.. Ehh da tror jeg ikke du føler deg komfortabel å være deg selv forran mannen din . Synn å si det, men dette innlegget ble bare litt for teit rett og slett for min del.

    10. Rikke: Denne hendelsen er såpass lenge siden at jenta vil aldri kunne kjenne seg igjen. Det skal sies at jeg har oppkevd noe av det samme flere ganger, så det er ikke noe unikt med jenta jeg hentet inspirasjon fra.

    11. bare fordi du er en blogger har du ingen rett til å fortelle andre kvinner hva de burde og ikke burde gjøre..

    12. Hahahha, du må være det mest genuint frakoblet, nevrotiske egostyrte menneske i nisselandet!
      Det er noe som heter at for hver finger man peker, har man tre fingre rettet mot seg selv. “Jeg føler meg skikkelig usexy de dagene jeg ikke er nybarbert. Det hender jeg nekter Ulrik å ta på meg.” Hahhaha, jeg må le – hvor umåtelig usikker går det ann å faktisk være?
      Å pisse på et annet menneske kun fordi personen åpenbart er tryggere på seg selv enn du noen gang blir, ér og forblir sykt. Det er en gjennomgående rød tråd i hele denne bloggen, og det er at du har et forvridd syn på verden og en rekke helt reelle problemer. Denne Ulrik må være en løk for å ikke se dette, til tross for å være en voksen mann. Shame.

    13. Frida L.: Dersom jenter med hår under armene føler seg vel med det er de ikke særlig feminine. Jeg blir ikke provosert av slike jenter, men jeg blir uvell av å se slikt i et serviceyrke. Selv jobber jeg som makeupartist og kunne aldri stått over en kunde med singlet og hår under armene. Personlig synes jeg det er ekkelt, men jeg ville heller aldri gjort det av respekt for kunden. Er jeg ikke nybarbert, så tar jeg på meg en genser. Verre er det ikke 🙂

    14. Er det noe som er kvalmt i dette tilfellet er det dine uttalelser. Om en barberer seg eller ikke er et personlig valg, og begge deler er greit og fint. Og hår er ikke uhygenisk, så lenge du dusjer og vasker deg er du ren og hygenisk. Selv om jeg foretrekker å være glattbarbert selv, ser jeg absolutt ingenting galt i å ikke barbere seg, og synes det er tøft med jenter som tør. Jævla anti-feminist 🙂 du bidrar til kroppspress og usikkerheter. Vær en ekte kvinne som aksepterer alle utseender.

    15. Jeg synes dette er skremmende… Selv om dette kanskje er et innlegg hvor det er ment å provosere, er det likevel ikke greit å henge ut enkeltpersoner. Du skriver det er lenge siden hendelsen, men du forteller likevel akkurat hva du leter etter, og en så profilert blogger som deg er nok ikke vanskelig å kjenne igjen. Selvfølgelif har du lov å si hva du mener, men jeg kjenner jeg fikk vondt i magen på denne jentas vegne…. Kroppspresset blandt unge jenter blir nok heller ikke mindre av slike innlegg

    16. Ingrid: Hei, Ingrid. Som jeg tidligere har kommentert vil denne jenta ALDRI skjønne at det var henne jeg hentet inspirasjon fra. Denne hendelsen er såpass lenge siden og som jeg også sa har jeg opplevd dette flere ganger. Det er ingenting unikt ved jenta som fikk meg til å skrive dette innlegget.

    17. Anonym: Det blir jo ikke lenger personlig om man velger å sprade rundt med singlett og hår under armene i et serviceyrke. Jeg tvinger ingen til å barbere seg. Det er ikke verre enn å ta på seg en genser. I hvertfall på jobb.

    18. Enten så er du korttenkt eller så eier du ikke skam.
      Om dette innlegget virkelig er noe du står for og mener, så må jeg si at jeg blir lei meg. Det at noen har hår under armene eller ikke har ingen andre noe med. At man skal barbere eller dekke seg til i hensyn til andre, fordi man har hår under armene, blir så feil å si. Det blir nesten det samme som å si at de som har monobryn må kvitte seg med dette i hensyn til andre. Folk må velge det helt selv. Hygienen din påvirkes heller ikke av om noen har hår under armene eller ikke – i hvert fall ikke når det er snakk om en dame som jobber i butikken, som du mest sannsynlig ikke har særlig nærkontakt med uansett. Snakk om å bidra til utseendefikseringa som allerede er. Jeg blir oppriktig lei meg hvis du virkelig tar sånn på vei over noe som det her.
      På en annen side, hvis det her er et PR-stunt av noe slag – et innlegg for å provosere og få oppmerksomhet – så er det bare totalt usmakelig uansett.

    19. Herregud for ett menneske. Håper selvsentrert så det holder. Har vært så uheldig å lese på bloggen din ett par tre ganger. Skulle ikke tro ett menneske ja være så dumt!

    20. Seriøs.. Klage over at kvinner ikke tar vekk kroppshår? Hva blir det neste da,å si at skjegg er ekkelt?

    21. Så utrolig dårlig gjort å henge henne ut på den måten. Folk må nå selv få bestemme over hårveksten sin uten at en risikerer å bli mobbet på denne måten. Vær så snill, tenk litt før du poster slike innlegg

    22. 1. NOT youre buisness! Man kan velge sjææl.
      2. Delvis enig i at når man jobber i serviceyrker så kan man kanskje shave seg, men at du dømmer denne jenta ut fra at hun ikke hadde shavet seg er bare barnslig og stygt gjort av deg. (Hun var ikke sjarmerende lenger? Sjarm kan(og kommer oftest) innenfra)
      3. Har lest flere av innleggene dine, og ærlig talt så synes jeg forholdet ditt virker ganske så tragisk hvis du ikke tør å prompe/dele bad med kjæresten din eller la han røre deg når du ikke har shavet deg. Jo mindre man bryr seg, jo lettere blir livet. (Legg merke til at jeg sier VIRKER, fra mitt synspunkt virker det slik, jeg sier ikke at forholdet ER sånn)
      4. Du er et dårlig eksempel for unge jenter akkurat nå, pga dette innlegget. Hva lærte de av dette innlegget?
      A: Du MÅ shave deg, hvis ikke er du ikke feminin og blir dømt av andre som ekkel.
      B: Når andre ikke shaver seg må du dømme dem og synes de er ekle.

    23. Du sa selv at hun var en søt jente (siden du bare omgås med feminine jenter antar jeg at hun så feminin ut?), helt til du så håret under armene. Er ikke det litt dobbeltmoralskt da? 🙂

    24. Liker hvordan du kritiserer folk med bitte negler, litt fettete hår og kroppshår av egent ønske. Se på deg selv da? Må si det ser mye bedre ut med fettete hår enn det overbleket, super slitte, tørre håret ditt…

    25. Du burde ta en titt på deg selv, du er ikke akkurat perfekt for og si det sånn. Du burde også gå til terapi eller noe, det ser ut som du trenger det. Stakkars Ulrik, han må være en meget tålmodig mann. Håper virkelig innleggene dine er ment som humor. Hvis ikke… Ja da burde du snakke med noen.

    26. Spurte denne jenta om det var greit å bli hengt ut av deg? Eller om din mening i det hele tatt? Men Okey, siden du tydeligvis syns det er greit å henge ut andre basert på hvordan de ser ut så greit. Da tåler du vel å høre andres mening om ditt ytre åsså? Du ser ut som en mann i ansiktet, og spesielt på dette bildet! Og forresten håret ditt ser ufattelig tørt og falskt ut. Sånn!

    27. Herregud.. ser på deg selv pilotfrua…Du ser som løven uten hår i ansiktet.. det kler deg bedre med hårete

    28. Wow! Det er sjeldent jeg gidder å kommentere ting på en blogg asså, men du er virkelig noe for deg selv må jeg si.. Hva er du utdannet til og hvor gammel er du? Ikke for å være stygg asså men kanskje på tide å utvikle seg på et litt dypere plan.. Håper virklig ikke denne bloggen gjenspeiler deg som person for å si det slikt.. Det er her virklig naivt, blåst og svært overflatisk og barnslig… Og Btw, selv fotballfrue er nå Caroline berg Eriksen :p er blitt litt vel mange fruer ute på blogg den siste tiden.. Men dere gjør mye posetivt for Caroline må jeg si da :p hun har værtfall litt mer mellom ørene.. Fantastisk kropp du har da må jeg si 🙂

    29. Du har veldig mannlige trekk, ja. Vurdert kirurgi? Det kan hjelpe. Løfte øyebrynene litt, og gjøre noe med munnpartiet kanskje? Da blir du nok pen 🙂

    30. wow altså,. jeg er enig at jeg syntes det litt ekkelt når du ser andre jenters hår under armene,. men det kan da ikke være “det værste jeg har sett”…

    31. Jeg shaver armer og legger annenhver dag – og allerede da er det små stikkende hår der.. Kunne iallfall ha holdt seg hårløst i en måned synes nå jeg 😛 Så hadde man sluppet det styret såpass ofte! Men men!

    32. Det er faktisk litt morsomt å lese bloggen din. Du prøver å fremstå som en voksen, moden, smart kvinne, men du faller gjennom i hvert eneste innlegg. Klarer ikke å slutte å lese heller fordi du lever i din egen verden som for nok de aller fleste andre er relativt virkelighetsfjern. Du våkner kanskje opp med alderen 🙂

    33. Jeg er enig med de fleste andre her i at dette var et ganske hårreisende (no pun intended) innlegg. Det burde selvfølgelig være opp til hver enkelt om man velger å barbere seg her og der eller ikke, og det trenger ikke ha noe med feminitet å gjøre. Personlig mener jeg jenter er vakrest når de er komfortable i sitt eget skinn. Det å skamme seg over detaljer, som om man har hår eller ikke under armene/på leggene, gjør deg heller mindre attraktiv.
      Med det sagt, ser jeg ikke poenget i å angripe utseende til bloggeren. For det første er hun nydelig, og for det andre er det ganske usakelig å angripe noens utseende i det man faktisk ønsker å kritisere henne for nettopp å være FOR utseendefiksert. Skjerp dere peepz!

    34. Jeg syns synd på deg når du sier at du ikke kan la din egen mann ta på deg når du ikke er nybarbert. Hvor mye krefter og tid bruker du på ditt eget utseende? tenk på alt du kunne ha brukt den tiden til! Jeg kan fortelle deg en hemmelighet, ingen som bryr seg en jævla shit om utseende ditt bortsett fra deg selv. Anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp for skjønnhets besettelsen din, det jeg leser ser ut som kommer fra en syk person. Ta vare på deg selv og husk at du er unik og spesiell uansett hvordan du ser ut 🙂

    35. Du er smart, på denne måten får du økt oppmerksomhet rundt bloggen din. Bare se på alle kommentarer. For så … tror jeg ikke du er. ?

    36. Hallo!!! Er ikke overrasket over kommentarene her, men dere som kommenterer, snakk om å sitte i glasshus.. Dere angriper med nebb og klør, for at en jente, som mest sannsynlig, ikke vil kjenne seg igjen ( om hun i det hele tatt leser bloggen..) blir hengt ut. I tillegg er det vel egentlig ikke jenta, som e temaet….men samtidig har dere ingen problemer med å skrive utrolig stygge kommentarer, om den som skriver.. Dobbeltmoral nevner noen… Er jammen dobbelt moral det enkelte her driver med også… Må si wow… at dere orker å være så stygge. Håper jeg ikke kjenner noen av dere…

    37. Noe så idiotisk! Kjenner jeg blir dypt provosert og kan virkelig ikke fatte at folk har interesse av å føle slike tragiske bloggere som deg selv. Et spørsmål, barberer mannen din seg under armene? Synes du da han er uhygienisk? Er det virkelig forskjell på mannlig og kvinnelig kjønnshår? Hvis du virkelig blir uvel av å se kroppshår så har du et stort problem og jeg foreslår at du tar deg en tur til en terapeut. Menneskekroppen er faktisk skapt med hår og det er faktisk en beskyttelse.. Og hvem i all verden tror du at du er som har rett til å kritisere andre på grunnlag av utseende? Tror du hun eller noen andre her bryr seg det grann om dine skjønnhetsoreferanser? Er ikke alle som er like overfladiske som der vettu. Jobber i service yrke ja, håper du setter opp håret ditt på jobb da, kanskje enkelte synes du er uhygienisk og med det lange sjafsete håret ditt og lange manikyrnegler, for det er bakterie bombe det! Du sitter vel bare hjemme til pynt hele dagen du. Hva vet vel du om det virkelige liv? Du er en voksen dame, antagelig eldre enn meg. Men holdningene dine og verdigrunnlaget ditt fremstår mer som en 14 årings. Ta deg sammen!

    38. Jeg føler meg også mer vel om jeg er nybarbert, og føler meg litt småekkel om jeg ikke har gjort det på en stund. Men aldri i verden om jeg hadde brydd meg om andre hatt latt håret vokse! Det betyr ikke at man er mindre feminin fordi man ikke shaver seg..
      Og hvorfor er det greit at menn skal ha hår da? Om en mann hadde prøvd å hente den toppen hadde han hatt hår under armene han også, og hvis du mener det er uhygienisk, så er det jo like uhygienisk selv om det hadde vært en mann…
      kroppshår skal jo ikke være ekkelt, og det at du mener de bør ta på seg en genser fordi det er det som får deg til å føle deg komfortabel, blir for dumt. Blir som å si at jeg vil du skal slutte å gå med shorts om sommeren fordi jeg ikke tåler synet av hud og syns det ikke et passende for jenter. Det er ikke opp til enkeltpersoner å bestemme hva normene skal være…

    39. hvorfor er det opp til deg å definere hva som er feminint og ikke? Voks opp. Jeg har i skrivende stund på meg finkjole, nykrøllet hår og armhuler som ikke er barbert det siste halvåret. Jeg føler meg flott!

    40. Er like irriterende med at folk friker over at pilotfrue friker over kroppshår :p men bare sånn at du vet det til senere, pilotfrue, det er faktisk mer hygienisk med kroppshår enn uten sånn i bunn og grunn.. føler meg ustelt selv hvis jeg har pels 😂

    41. Hei. Jeg deler gratisprodukter, rabattkoder og kuponger til bla. Sephora, Yves Rocher, Boozt.com, NLY og Hennes og Mauritz. Håper du og andre finner noe dere liker. Sjekk det ut 🙂 Ha en fin kveld!

    42. Hjelp! For et bilde du har på kvinner, forhold og feminitet. Ikke prump, ikke hår… tilbring 10 timer på ditt eget bad før du viser deg for andre. Får vondt i magen av slike holdninger. Klart du gjør hva du vil med deg selv, men å være så dømmende overfor andre er bare barnslig og patetisk.

    43. KROPPSHÅR er sånn seriøst noe av det aller mest naturliga i heile verden! Kossen i alle dagar kan du meina at det er ekkelt?! Nai, vett du ka…

    44. Nei, du kjære deg. Nå har du mange lesere på denne bloggen, og er til å med en del av Side2 sitt panel eller hva det nå heter. Hvem som helst kan lese dette, til å med hun som hjalp deg i butikken. Man henger ikke ut personer på denne måten, syns virkelig dette var et userriøst innlegg. Hvertfall ikke voksent! Du er ei vakker jente med mye personlighet, så ikke ødlegg det med innlegg som dette.

    45. Så du er Gud, som skal bestemme hva som er feminint og hva som ikke er det? Herrejemini, folk må da få lov å gjøre som de vil, og se ut så naturlige som de vil, uten at du skal komme her og bestemme hva som er ok/feminint/ekkelt eller ikke.
      Når det er sagt har kroppshår en funksjon, og det er faktisk mer hygiensk å la det gro enn å prelle det av.
      Skjerp deg.

    46. Herregud, dette er noe av det dummeste jeg har lest.
      Ufeminint med kroppshår? Skulket du biologien på videregående eller? Pubertet = kjønnsmodenhet = hår her og der = det å være kvinne og kvinnelig. Fakta er at kvinnelig kroppshår biologisk sett er feminint. Kulturelt sett er en annen historie, og det høres som om du ukritisk har kastet deg på en kulturelt konstruert oppfattelse av hva femininitet er. Sikkert fint for deg, men please la vær å dytte det på oss andre.

    47. Det er noe alvorlig galt med både skjønnhetsidealer og menneskesyn når kroppshår omtales som både mindre feminint og frastøtende. Å måtte minne folk i søkelyset om dette er bare trist. Våkn opp.

    48. Hei ikke kommentert her før eller lest bloggen før men er det ikke typisk at de med blogg tar opp et tema som de vet blir kommentarer på.. For å flere lesere?? Du får mene hva du vil å alle andre men hold det for deg selv! Sånn som du skrev det hørtes du ut som en jente på 14 år😁 spesielt siden det er et litt rart tema å ta opp siden du nevner en enkelt person som ja! Kanskje leser dette..

    49. “Det blir jo ikke lenger personlig om man velger å sprade rundt med singlett og hår under armene i et serviceyrke. Jeg tvinger ingen til å barbere seg. Det er ikke verre enn å ta på seg en genser.”
      Men du tvinger allikevel folk til å ta på seg en genser, noe du ikke har rett til å gjøre. Du har ikke råderett over noen andre mennesker, kun deg selv. Skjerp deg.

    50. Det verste du har sett??!
      Da regner jeg med at du aldri leser nyheter eller lignende, da du kan se halshogde lik og dyr som har blitt mishandlet til døde?
      At du kan sammenligne ubarberte armhuler med “det verste du har sett” sier meg at ditt verdensbilde er så sammensnevret at du ikke kan se forbi egen navle. Usmakelig oppførsel.

    51. For meg ser det ut som dine meninger rundt kropp og utseende er skadelig.
      Du kunne like godt skrevet at overvektige skal holde seg innendørs, mennesker med kviser skal gå på egne kaféer og har en synlige cellulitter skal en bortvises fra offentlige steder. Alt dette fordi at DU med DITT snevre tunnelsyn på livet skal kunne gå uforstyrret rundt med det falske smilet ditt å leke voksen.
      Ta et par skritt ut av bobla di så ser du at det er meningen at folk skal være forskjellig!

    52. Nei dette var dumt. Nå ble jeg utrolig nysgjerrig på om du skriver slik kun for å tjene mer penger på bloggen fordi du har innsett at Ulrik nok ikke kommer til å bli å forsørge for deg hele ditt såkalte voksne liv. Lurer ogås forferdelig på om han da vokser armhulene og itimhårene sine fordi siden du synes det er så uhygienisk??

    53. Er du klar over at kjønnshår og hår under armhulene faktisk er til for hygiene??? Hvis man svetter plukker hårene det opp slik at du ikke drypper rundt omkring. Det er utrolig varmt i de fleste klesbutikker her i landet, hvis du mener alle skal gå med genser hvis de velger å være litt mer naturlig enn så falsk som du er, burde du heller tenke på å prøve å skrive et mer saklig innlegg om uniform.

    54. Lurt å få alle leserne dine tll å miste respekten for deg. Fysj. Heller hår under armene enn slike meninger som dette.

    55. Jeg er helt enig i at når man jobber i service-yrker bør man holde en allmenn god standard på hygenen sin. Men kroppshår vokser på kroppen av en grunn (som medisinstudent kan jeg i grunn kome på mange), og det er da virkelig høyst personlig om man ønsker å ha det der eller ikke. Å henge ut et individ, eller en gruppe, på grunnlag av et personlig valg som du ikke har noe med / berøres av (annet enn at du ikke liker å se det) blir smålig synes jeg.
      Kroppshår på damer er ikke det samme som dårlig hygene hos damer. Kropp er kropp, og det er personlig hva man foretrekker!

    56. Kroppshår ER naturlig. Det som er unaturlig er å fjerne det.
      Dagens skjønnhetsidealer er helt på trynet.
      Den som ikke forstår det kan ikke ha mye annet enn støv mellom ørene…

    57. Som 18 år gammel jente og “feminist” blir jeg direkte bekymra av å lese slikt. For det første, alt av kroppshår og andre ting på kroppen er av funksjon. Det eneste vi ikke trenger er blindtarmen. Hårene vi har er til for HYGIENE! Både i underlivet og under armene. Det er en del av imunforsvaret vårt. De som velger å ha hår under armene er mer hygieniske og bakteriene som kommer av svette blir automtatisk brutt ned. Dessuten skaper barbering tusenvis av sår i huden som selvfølgelig ikke er bra.
      Også lurer jeg på hvorfor i alle dager skal ikke kvinner få lov til å være slik vi er skapt uten å være ekle, “ikke feminine” og ikke tilstrekkelig som jente? Hvis du får en datter, skal du virkelig se den jenta som ikke sjarmerende eller god nok om hun ikke kaster seg i stolen hos frisøren, stylistene og finner frem voksemidler og barberblader innen hun er 12? Vil du innerst inne at mannen din ikke skal kunne ta på deg fordi du er naturlig (ET JÆVLA MENNESKE)?!
      Jeg lurer på hva som har gjort at verdiene dine ligger i så overfladiske baner? Er det mangel på avislesing, utdannelse eller merklig omgangskrets og for mye tid foran speilet? Uansett, voks opp. Tenk på kvinnekampen i Norge og resten av verden. Det finnes viktigere ting enn å “være sexy”. Det er krig, død og fordærvelse, “men to hell with it, jeg skriver et innlegg om det SYKESTE AV DET SYKE JEG HAR SETT, en dame som har tatt et EGET valg for sin EGEN kropp! Går jo ikke an lissåm!”

    58. Dette er rett og slett mobbing! Og du skaper fordommer!
      Men kanskje du ikke ser det selv bak all usikkerheten din. Du klarer ikke la kjærsten ta på deg om du ikke er nybarbert. Klarer ikke prompe foran han.
      Sånne innlegg du har skaper fordommer hos unge jenter. Du må snart innse at du har et samfunnsansvar!! Hva slags signaler du sender ut til unge, lett påvirkelige jenter…!!

    59. Naivt, umodent og barnslig. Hår har ikke noe med hygiene å gjøre, det er noe vi er født med og det har en funksjon. Derimot er det en fin ting å ta en parfymefri dusj med vann og såpe for dag. DET er hygiene. Parfymefri fordi da slipper andre å få astmaanfall av deg.

    60. Kjære vene… akkurat slike uttalelser som man IKKE trenger fler av.
      Kvinner skal ikke føle at man må barbere seg mer en menn, for kvinner skal ikke føle at de må gjøre seg fine for det mannlige kjønn. sorry men det du skriver i dette innlegget er så på tryne. GO FEMINISMe, som verker er å hate menn eller at kvinner skal bli det dominante kjønn, men at kjønnene skal LIKESTILLES. personer som deg trenger å forstå viktigheten i dette

    61. Du eier rett og slett ikke skam! Og det at du skriver om en spesiell person er bare så tragisk og utenkt av deg. Dette var det verste jeg leste om ever. Seriøst, at det går an å være så frekk. Skam deg, ”dame”!

    62. Så om man har/har ikke kroppshår dikterer i din verden om man defineres som lite feminin/ikke feminin. Hvis dette er et syn du faktisk har på hva femininitet og kvinnelighet så er det utrolig synd på deg som forfekter et 50 år gammelt kvinnesyn. Om du er så usikker på deg selv at din samboer ikke får ta på deg med mindre du er nybarbert”perfekt”.Ta på deg ei strømpebukse

    63. Jeg synes kvinner med barberte armhuler og legger er ekkelt, både å snuse på, se på og ta på. Men nå er jeg bare en mann, så hva vet jeg om slikt?
      Kvinner, dere doller dere kun opp for hverandre. Dere gjør de merkeligste ting fordi diverse ukeblader forteller at det er det siste nye, uansett hvor tåpelig det er. Vil det noensinne trenge inn i skallene deres at mange av oss menn, muligens de fleste, ikke kunne brydd oss mindre om klær, sminke, parfyme, barbering og napping, om vi prøvde?
      Still opp nydusjet i rene klær, og smil. Det holder for meg.

    64. Du som en offentlig person burde virkelig ikke ha gått så langt over grensen! Trodde virkelig at du var et godt forbilde og har lest bloggen din over tid, men en så overfladisk person hadde jeg aldri trodd du var!
      Du skal få lov til å ytre hva du mener, men det går en grense!

    65. Noe så tragisk! Dette har da ingenting med hygiene å gjøre?? Mannfolk lar armhårene vokse fritt, ingen beskylder da de for å være uhygieniske? Du kan fortsatt være like ren om du har kroppshår, for alt du vet dusjet hun før hun dro på jobb?? Jeg personlig liker heller ikke å ha kroppshår, men om andre har det er det flott for dem, og jeg beundrer at de kan føle seg vel med det. Er det MULIG å bli så overfladisk??? Andres valg ang. kropp har du INGENTING med. Skjerp deg.

    66. Hvis dette er “det verste du har sett” så har du jo relativt lite å klage over! Det er ganske enkelt å komme på ting som er mye værre enn dette, feks er bilder fra flyktningeleirene og forholdene i Syria noe som kan klassifiseres som “verste”, eller bilder av torturerte mennesker for å nevne et par ting som faktisk realistisk sett kan gå under kategorien “verste”.
      Get real!

    67. Jeg må dessverre si meg enig i det mange her skriver. Personlig synes jeg du med dette innlegget setter et stort press på både yngre og eldre jenter. Det å føle seg feminin er en individuell opplevelse, og har derfor ingen overordnet definisjon. For deg har det å være feminin grunnlag i å være striglet og barbert, men for andre kan feminitet være å oppleve seg selv som en sterk og uavhengig kvinne. Jeg barberer selv armhulene og leggene for å føle meg vel, noe de fleste jenter i dagens samfunn gjør. Men i bunn og grunn så har jo hårveksten en funksjon, både hos gutter og jenter. Å ytre at dette er usexy, lite feminint og ekkelt, er derfor etter min mening helt på jordet.

    68. Du har seriøse problemer! Ingen er perfekte og la folk gå som de vil. Er du så jævla perfekt mener du? I mine øyne er du og ser du ut som en helt normal jente.

    69. Jeg er helt satt ut jeg..
      Fordi Julianne syntes det var uventet å få servert et hårete armhull, så går alle til angrep? Hun har på ingen måte skrevet at hele verden MÅ barbere seg, men at man burde tenke over det når man jobber i et serviceyrke.
      At hun selv føler seg best ved å ha ting på stell er hennes ting, at resten av dere er late er deres greie.. Ingen vits i å angripe henne fordi hun trives med barberte legger 😉
      Hår for meg hører til på 70-tallet og alle som prøver å forsvare det er late! De som faktisk
      trives med hår på kroppen hadde gitt blaffen i hva Julianne mener 😉
      Ha en fin dag videre Julianne! 😀

    70. Hahahhaa! Og hvem er du til å fortelle hvordan andre skal se ut? Du er ikke akkurat strålende vakker selv

    71. Haha, jeg ler så jævlig av dette innlegget her. Som om du er så perfekt, vennen. Kanskje du burde drite i og klage på andres utseende og fokusere på og lære deg og skrive riktig norsk.

    72. Er du virkelig så trangsynt at du tror hele verden skal stå på tærne for å please deg til enhver tid? Get over your fucking self liksom… Jeez

    73. Hei. Jeg har etter hvert lest en del av innleggene dine, selv om jeg ikke er innom bloggen din hver dag. Jeg sitter gang på gang igjen med ansiktet dypt begravet i hendene, skamfull over måten du fremstiller den moderne kvinne. Hun må være nyshavet til enhver tid, hun kan ikke prompe, hun skal være så “feminin” og pen og ordentlig at om jeg skulle fulgt dine krav ville jeg tilbragt all min tid på badet. Jeg er sint. Jeg er rasende faktisk, men jeg skal prøve å være saklig slik at du kanskje forstår hvilken skade det er du faktisk gjør. For jeg mener oppriktig talt at innlegg som dette er direkte ødeleggende for et moderne samfunn, at du gjennom det du skriver er med på å rive ned det kvinner gjennom mange mange år har kjempet hardt for.
      La meg først få sagt en ting klart og tydelig: jeg har absolutt ingenting imot kvinner som shaver, på samme måte som jeg ikke har noe imot kvinner som ikke shaver. For meg er det fullstendig irrelevant hva kvinner, og mennesker generelt, gjør for å være komfortabel. Det jeg derimot ikke syns er greit, er en voksen kvinne som hakker ned på et enkeltindivid, det er kanskje det mest forkastelige her, og forteller sine lesere at om du ikke shaver er du uhygienisk og ekkel. At du selv er mest komfortabel uten hår er helt fint, om jeg skal være ærlig så er jeg også stort sett det, men vær så snill å ikke bygg opp under de umulige idealene unge jenter møter i dag. Du er med på å bringe tilbake gamle kjønnsroller, som vi heldigvis fortsatt kjemper for å komme oss vekk fra. Du syns kanskje jeg er en stor tulling som overdriver voldsomt og tar meg altfor nær av dine personlige meninger, men vær så snill og tenk over hva det er du skriver, og hvilke budskap det er du sender til dine lesere. Ønsker du virkelig å oppfordre til et sterkere skjønnhetspress?

    74. Enig at hår ikke er så fint på kvinner på de stedene. Men de som velger å ha det må bare få ha det. Håper for guds skyld du ikke går og kikker i skrittet og under armene på venninnene dine før du blir venn med de! Haha!
      Respekt er det noe som heter. Derfor er det kanskje lurt for deg selv om du mener dette er feil osv. At du gir disse kvinnene respekt. Det jeg selv reagerer med intimhår er under armene. Har nesten ikke sett det og mener for meg det er mer naturlig å se kjønnshår i stedet for armhulehår..

    75. Wow må jeg bare si. Du blir virkelig mer og mer motbydelig etter hvert blogginnlegg som kommer. For guds skyld du skal få lov til å ha meninger, akkurat som alle andre som kommentere her har, men enkelt setningene dine, og måten du utrykker deg på jeg merker jeg bare tenker stakkars deg..

    76. God kveld, frue 🙂
      Blir overgitt over alle som raser pga meningen din? Det er din mening og sånn er det! Jeg er 100% enig med deg, og for meg handler det ikke om at noen ser håret heller! Er ingen “fjolledame”, men det med å ha en busk under armen som andre ser, i en sånn jobb? Offnei.. det er ekkelt! For meg handler det også om hygienisk følelse, å ta det bort. Jeg mener også det samme om negler. Å komme med enten skitne eller nedbitte? Neitakk!

    77. Eg jobber som hudterrapeut, og voksing er som regel det eg jobber mest med i yrket mitt. Møter på mange forskjellige mennesker, i alle aldre i forskjellige stadier i livet. Eksempelvis møter eg på jenter i alderen av 16 år som starter å vokse armene sine når det er korte lyse hår. Støter ofte på damer (og menn) som ber meg fjerne hår som ikkje er der eingong! Og da kan ein jo spørre seg sjølv, kven i alle dager er det som starter dette hårhysteriet??
      Og det at du er ein av dei gjør hår til ein kjempe sak (og biting av negler??) gjør meg virkelig vondt. Skal ærlig innrømme at eg hadde reagert på om en dame hadde hatt hår under armene, for det er slik det har blitt at det ikkje skal vere, også grunna hygeniske grunnar. Trur du skal vere glad for at ho gav deg god service!

    78. Du så håret, fordi hu måtte strekke seg. He he serr?? dør vel ikke av synet av litt hår vel. Hvis du synes det er ekkelt så går det an å snu blikket en annen vei. Må jo ikke stirre og irretere seg over en filleting som det.. :-p lol

    79. Om du hadde vært perfekt kunne du ha sagt noe…. Men du er så langt ifra. Usjarmerende personlighet som matcher utseende.

    80. Fy søren, folkens! Skjerp dere! Så grusomme folk kan være. Vi er alle forskjellig, og har derfor også forskjellige meninger om ulike ting. Har du en mening om dette selv, så la nå Julianne få ha sin mening om det også! Tenk å si så mye grusomme ting om en person de overhode ikke kjenner, og påstå at hun er ditt og datt. Folk har virkelig ikke sperrer på nett. Skummelt!
      Fortsett å skrive om det du mener du, Julianne! Det er din blog! Du er tøff! 🙂 Så får heller folk som en uenig i dine uttalelser starte sin egen blogg, og skrive sine egne meninger der! 😉

    81. S: Du mener altså at man kun kan dele meningene sine dersom man er perfekt? Logisk.. Hva vil det egentlig si å være perfekt? Jeg vet ikke, men det vet tydeligvis du?

    82. Sitt her og måpe, at det går ann å henge hu ut bare fordi hu har litt hår under arman, det har jo alle menn, ser du nonn som klage? Koffor må dama ta sæ så høytidelig og føle sæ skitne med litt hår? Koffor e det så viktig å være feminin og bruke 1 time foran speilet hver dag? Må være utrolig slitsomt å gå rundt og tenke over kor mye hår folk har under arman sine ass, føle med dæ.

    83. hygiene? hva med menn? hvis det er hygiene du tenker på da syns jeg du like godt kan be menn shave seg og

    84. Pleier du å dope deg selv? Det ser litt sånn ut når du smiler på bildet over.. Og forresten tenk på de menneskene før i tiden som ikke hadde noen som helst tilgang til barberhøvler eller slikt, det gjorde dem ikke mindre hygienisk, tiltrekkende eller feminine! Noe jeg finner veldig ufeminint er måten du bruker tiden på til å kommentere andres hårvekst, det finnes mer spennende temaer å diskutere kjære deg

    85. Jeg håper virkelig at dette er ironi! Hvis ikke er du helt jævlig tjukk i hodet og ekstremt trangsynt. Jeg synes synd på deg

    86. Det er sjelden jeg kommenterer på blogger, men nå bare MÅ jeg. Jeg er helt enig med deg! Kroppshår på damer er ikke pent og veldig uhygienisk. Selv har jeg høvelen liggende i dusjen og bruker den daglig. Hev deg over alle stygge kommentarer og stå på.

    87. Du gidder vel ikke svare på kommentaren min, men er verdt et forsøk. Hva tror du at du lærer unge jenter nå? At kroppen dems ikke er fin som den er. Og jeg vedder på at du aldri hadde skrevet dette om gutter? Siden du ikke nevner det i det hele tatt. Trodde virkelig vi var kommet lengere i 2015. Håper for all del at dette er ment som en spøk og visst det er det burde du ta deg tid til å sette deg ned og tenke på hva faen du driver med. Så får vi se om du svarer på kommentaren min.

    88. Oh my fucking god!
      Skal jeg le? Skal jeg grine? (Jeg ler)
      Trodde det å spille dum var a blast from the past, har aldri gjort det selv, men de jeg kjenner som gikk for en “dum og deilig” la det vekk når de var 14-15.
      Og til alle unge jenter vil jeg virkelig bare si at det er ingen mening med å være som “pilotfrue”, det at du ikke kan ha noen slags form for kroppshår, at du alltid må være smooth sier meg en ting. Og den tingen, du, det er at du har veldig lav selvtillit, at en mann ikke kan ta på deg fordi du er litt stubbete. Sexlivet ditt kan ikke være bra.
      Mitt ansikt, min kropp er 100 000 ganger mer feminint enn deg/ditt, og det at jeg går rundt med litt hår under armene eller på andre kroppsdeler gjør meg bare mer feminin, og lykkeligere. Femininitet handler ikke om å se perfekt ut, men å være behagelig å være rundt og stråle selvtillit. (Med behagelig så mener jeg selvsagt ikke å være en nikkedukke, men å være deg selv)
      Håper du blir litt bedre med årene, for det å gi slipp på det perfekte vil bare gi deg et bedre liv. Ingenting annet.

    89. Så utrolig mange stygge mennesker det finnes… At dere kan skrive så mange ekle, stygge svar til et innlegg. Virker jo som om folk ikke eier samvittighet. Synes faktisk Pilotfrue tar opp et tema som mange mener noe om jeg… Hår under armene på jenter ER stygt, uansett. Kan sikkert kalle det pirkete, overflatisk osv osv… Men – jenter er opptatt av utseendet sitt, og det er vel ingen forbrytelse??
      Alle vet jo at blogger som omhandler mote, skjønnet, interiør er overflateblogger. Så hvorfor gidder dere å lese dersom det provoserer dere så utrolig mye? Stå på du Pilotfrue, du engasjerer i alle fall folk – det er helt sikkert!!!!

    90. Sjekk ut Maja Hattvang og fortel meg en gang til at man ikke kan være feminin med hår under armene. Hun har mer stil enn du noen gang kommer til å få.

    91. Jeg trodde du var litt opp i åra? Kanskje begynne å oppføre deg som en voksen dame og ikke som en hysterisk tenåring. Det å henge ut folk på denne måten som du gjør er ikke greit.

    92. Ha ha ha, er det mulig å være så idiot? Hvem tror du at du er egentlig, og hvem er du til å fortelle andre hva de skal gjøre? Dette er det mest tragiske innlegget jeg noen gang har lest på en blogg, siste gang jeg besøker din blogg hvertfall. Du virker som en jævla irriterende og provoserende person som tror du er 100 ganger penere enn det du er. Voks opp.

    93. Du er grusom. Jenter med hår og uten hår er like feminine. Dette er bare trist, jeg synest synd på deg fordi du åpenbart ikke har det bra med deg selv. vær så snill å elsk deg selv høyt nok til å aldri si noe sånt igjen.

    94. Til Andrine
      Kanskje du burde drite i og klage på andres utseende og fokusere på og lære deg og skrive riktig norsk.
      *utseende og fokusere på å lære deg å skrive riktig norsk.
      Per og Hanne, å lære, å skrive.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg