LENGE LEVE VENNINNEKVELDER

Setter du av nok tid til venninnene dine? Da tenker jeg først og fremst på deg som har kjæreste, samboer eller er gift i forhold til hvordan du prioriterer fritiden din. Jeg sa til meg selv og andre at jeg aldri kom til å bli en venninne som dropper jentekvelder for kjæresten. Slike venninner kalte jeg for “dårlige venninner”, og jeg mener det fortsatt. Synd at jeg nå setter meg selv under denne kategorien.

Kvelder som i går lever jeg lenge på. En gjennomført jentekveld med gode samtaler og mye latter. Akkurat slik det bør være. Jeg digger det jo, og sier hver gang at: “Dette må vi gjøre oftere”. Likevel treffes vi for sjeldent. Jeg føler at tiden ikke strekker til, men vet at det handler om prioriteringer.

For meg er venninnner familie. Den eneste forskjellen er at du velger de selv. Familie vil alltid være familie, uansett hva som skjer. Venninner derimot må tas vare på i større grad. De kan du faktisk miste. 

Det er ikke uten videre at man kaller det et “venninneforhold”. Forhold må pleies. Det vet vi alle. Uten tid til hverandre i forholdet dør vennskapet ut. Det er trist, men sant. Jeg har selv opplevd å miste en av mine beste venninner. Vi sluttet å prioritere hverandre og mistet naturligvis kontakten deretter. Ingen uvennskap.

Jeg savner henne den dag i dag. Det hender at jeg tenker på alt jeg burde ha gjort, men jeg kommer jo ikke noe lenger med det. Nylig tok hun kontakt med meg. Det var rart, men veldig godt. Snart skal vi gjenforenes. Vi har ikke sett hverandre på mange år. Jeg gleder meg til å fortelle dere mer om det.  

Tilbake til kvelden i går.. Vi møttes på Nodee for litt prat og hygge før kinoen. Fifty Shades of Grey. Jeg likte filmen. Det må jeg si. Venninnen min derimot var skuffet. Hun har lest boken og savnet derfor endel scener og tanker fra skuespillerne. Men sånn er det vel alltid. Vi hadde det uansett utrolig hyggelig. 

Det blir ikke lenge til neste jentekveld. Dette sier jeg med hånden på hjertet. Jeg er helt avgengig av venninnene mine. Vi gir hverandre en helt spesiell energi. Jeg tror det er glede <3

5 kommentarer
    1. “Bloggen er en ærlig blogg” ja særlig. Du godkjenner jo ikke alle kommentarene engang. Propaganda ass.

    2. Anonym: Jeg har tidligere sagt at jeg ikke godkjenner ekle sex-kommentarer eller kommentarer som kun er rettet negativt mot Ulrik. Ellers godkjenner jeg alt. Det burde dere skjønne av å se litt i kommentarfeltene mine. Der står det ofte mer negativt enn positivt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg