JEG LIKER DET ENKELT

Når Ulrik er borte bruker jeg lite tid på mat og matlaging. På kjøkkenet går jeg som regel for noe raskt, sunt og enkelt. Min store favoritt er pizza! Sunn pizza av speltlomper. Jeg lager det like gjerne til lunsj som til middag. Dessuten er det supergodt! I dag brukte jeg noe så enkelt som skinke, ost og paprika, ala grandiosa. Det smakte godt, men det smaker enda bedre med parmaskinke, pinjekjerner og ruccola. 10 minutter i ovnen, og vips så er det klart! Fantastisk i en hektisk hverdag 😀    

Det er kjedelig, lite inspirerende og tar mye tid å forberede måltider kun til seg selv. Flere som kjenner seg igjen? Jeg liker derfor å lage enkel mat når jeg er alene og fokuserer gjerne mer på at den maten jeg faktisk spiser er sunn. Når det er sagt så gleder jeg meg alltid like mye til Ulrik kommer hjem igjen og vi kan kose oss sammen med både handlingen, matlagingen og selve middagen. Kvalitetstid med mannen. Det er noe annet. Da blir fokuset mindre på det sunne og mer på det sosiale, men det er helt greit.



8 kommentarer
    1. Det så veldig godt ut. Jeg pleier å gjøre det samme, men jeg bruker pitabrød som bunn med tomatpurrè på. Og så har jeg fetaost, kjøttpølse, mais, tomat, grillkrydder, oregano og vanlig ost på. Elsker det!

    2. Så lurt å bruke spelt-lompe til bunn. Dette skal testes! Jeg er på jakt etter enkle, sunne retter som 9-åringen min kan få lage til middag innimellom. Dette var jo helt perfekt til han. Gleder meg til han skal få prøve seg 🙂
      Fin blogg du har, forresten!
      Ha en fin dag videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg