FLØRTING HØRER IKKE HJEMME PÅ TRENING

Kjære alle treningsstudio medlemmer. Vær så snill og hør etter. Det er en ting som rett og slett ikke hører hjemme på treningsstudioet, og det er flørting. Du som sjekker opp andre på trening er en tidstyv. Skjerp deg!  

Jeg vet at jeg ikke bare snakker for meg selv når jeg sier at flørting ikke hører hjemme på treningsstudioet. Det oppfattes både pinlig og irriterende. De aller fleste er på trening nettopp for å trene. Er det så vanskelig å forstå? Normale mennesker betaler ikke hundrevis av kroner hver måned for å henge rundt og sanke telefonnummer. Normale mennesker foretrekker å være i fred, spesielt på trening.

Jeg har blitt sjekket opp på trenng både som singel og nå som jeg er i et forhold. Jeg klandrer ingen for at de er uvitende, men jeg klandrer deg som benytter treningssenteret som et sjekkested. Du kan aldri vite om den jenta eller den mannen du prøver å få oppmerksomhet fra er opptatt eller ikke når du møter ham/henne på trening. Derfor har vi andre steder for denne type sosialisering, som utesteder, barer, restauranter, nettsider og lignende. Det handler om rett sted til rett tid. Bruk hodet!    

Mitt tips til deg som er singel: Vis respekt for andres tid og intimsone. Det er det som gjør deg sjarmerende. 

50 kommentarer
    1. Det her må seriøst være noe av det dummeste jeg har lest. Altså, jeg er egentlig ikke en som gidder å kommentere på blogger, men nå ble jeg rett og slett provosert. Ikke fordi jeg er typen som elsker å flørte rundt på et treningssenter, men jeg synes absolutt man skal få lov til å flørte litt hvis man vil det.
      Herregud hva tilsier at man ikke skal møte den store kjærligheten på et treningssenter? Man får ikke lov til å flørte med andre hvis det ikke er på byen når man er singel? Greit at du har kjæreste altså, men at du skal begynne å fortelle folk hvor de kan flørte med hverandre og ikke det blir for dumt!

    2. Cecilie: Hei, Cecilie! Innlegget mitt var ikke ment for å provosere, men når jeg deler mine meninger om ting er det alltid noen som føler det slik.

      Det er ingenting som tilsier hvor man møter den store kjærligheten. Jeg mener likevel at treningsstudioet er et lite tilpasset sted for flørting. Ikke alltid, men ofte føles flørtingen ubehagelig både for personen som blir sjekket opp og for alle andre rundt som enten hører elller ser. Det mener jeg må respekteres.

    3. Enig med Cecilie… Greit å ha sin egen mening, men det har jeg også krav på.
      Flørt gjerne med meg på treningssentrene og alle andre steder. Du får bare sørge for å drite i de som flørter med deg, om du ikke viser interesse gir de seg fort.

    4. Det er vel ikke mer riktig å flørte epå en bar enn på et treningsenter, her klager vi over at man ikke tør og prøve seg hvis ikke man er fulle?!?! Kom igjen gutter og jenter, ta initiativ uansett hvor dere er, bare respekter så fort man ser at noen ikke er med på flørtingen!det er ingen regler på hvor man kan flørte, tenkt så kjedelig!!

    5. Jeg ser tanken din både mtp tidstyv og intimsone, men det er jo en fin måte å møte en med samme interesse? 🙂

    6. Seriøst… Neitakk til folk som ikke tar et hint, eller ikke hører når du sier nei. Ellers; du kan vel si i fra at du ikke er interessert. Og hva er egentlig problemet? Ser ikke for meg at 10 forskjellige menn prøver seg på deg hver gang du trør inn på et treningsstudio. Du er søt du, men come on?
      Og jeg nekter også å tro at “ALLE” disse mennene er skikkelig ekle mot deg. Har et tips til degt: Bare gi faen i de, og så mister de fleste interessen.
      Forøvrig en ypperlig plass å bli sjekket opp; du har mennesker rundt deg og det er fullt belyst, lite sannsynlig at noe ugreie hendelser oppstår.
      Synes at det er mye verre å bli sjekka opp på byen. (Personlig erfaring)
      Må si dette, etter å ha lest et par veldig lite reflekterte tekster av deg, at du kanskje ikke er den beste og mest nyanserte skribenten. Og at det kanskje ikke kommer frem som du ønsker det. Så tror mange missforstår deg lett.

    7. Guro: Det har du forsåvidt rett i. Jeg er kjempeglad for at Ulrik og jeg har den felles interessen for trening. Vi liker å trene sammen og vi viser også følelser for hverandre på trening, men vi møttes ikke på treningssenteret. Vi møtte hverandre i en setting hvor det ikke var mulig å misforstå verken han eller meg. Misforståelser skjer desverre fort, ikke alltid, men ofte på treningsstudioer. Jeg mener ikke at vi ikke kan si “hei” eller smile til hverandre på trening, men det finnes en grense, og når man trår over den grenser blir det fort ubehagelig for enten personen det gjelder eller folk rundt 🙂

    8. Selina: Kjære Selina. Jeg har da vel ikke sagt at jeg blir “overfalt” av menn som prøver seg på meg på trening? Det jeg skrev var at jeg synes denne flørtingen hører hjemme på andre steder enn i treningsstudioet. Personlig har jeg ingen problemer med å avvise mennesker, men jeg vet at mange synes dette er ubehagelig, spesielt i settinger hvor de ikke er forberedt på denne type oppmerksomhet. Jeg har heller ikke sagt at menn som prøver seg er ekle, men jeg synes det viser mangel på respekt av andres tid og intimsone da dette gjøres på trening.

    9. Jeg tror du kunne skrevet et innlegg om hva som helst, til og med appelsin, og folk vil være negative. Bare fordi det kom fra DEG liksom 😉 Jeg vil heller ha blitt sjekket opp på butikken enn på trening for å si det sånn. På trening er man jo både konsentrert og svett.Men enig med hun litt lengre oppe at det ikke skader å prøve. Men da er det viktig å kunne ta avvisningen bra og respektere det, uten noe mer mas. Pågående folk uansett hvor og hvem er ikke tiltrekkende.

    10. Hei Julianne. Dette innlegget virker mer som en unnskyldning for at du skal kunne fortsette blikk kontakt med de kjekke guttene på treningsstudio. Tenker mannen din er blitt misstenksom…

    11. Da må nok jenter begynne å kle seg anderledes…ser jo ut som et horehus på de fleste treningssentere.

    12. Tilfeldig: Bildet har ikke så mye med saken å gjøre nei, men bildet ble tatt rett etter jeg kom hjem fra trening i går, og da ble også innlegget skrevet. Jeg skriver om ting som skjer i hverdagen og tar også bilder av helt hverdagslige ting, som meg i håndkle etter trening.

    13. Pelle: Det blir jo en annen diskusjon, men jeg kan være enig i at det burde vært litt strengere regler i forhold til klesbruk på enkelte treningssentere.

    14. Dette er bare tull og tøys. Man må få lov til å bli kjent med og sjekke opp på trening. På de stedene du mener man skal sjekke opp, har ofte et dårlig utvalg og dårlig tidspunkt – høy musikk, fyll og bråk. Kjærlighet finner man overalt, lykke til og ikke hør på denne oppfordringen fra bloggeren.

    15. Du bør slutte å dusje etter trening, så vil problemet med innpåslitne sjekkere forsvinne.
      Er d en flekk j ser ved doen på bildet ditt?

    16. Andre mener nok noe annet. Bedre om du tar på noen klær neste gang så slipper media konstant være fullt av halvnakne damer. sier nei til å bli sjekket opp samt få oppmerksomhet på en gym, men legger ut bilde på nett av seg selv med kun håndkle på ett bad. møt deg selv i døra snart. a. KRISE!

    17. Har egentlig aldri hatt noen tanker rundt flørting på treningssenteret.
      Det jeg biter meg mest merke i her er den ene kommentaren din over her “Jeg er kjempeglad for at Ulrik og jeg har den felles interessen for trening. Vi liker å trene sammen og vi viser også følelser for hverandre på trening”.
      Dere viser følelser for hverandre på trening? Å stå å kline med kjæresten sin på trening er verre enn litt flørting.
      Jeg trener også med kjæresten min innimellom, men følelsene for hverandre viser vi hjemme..

    18. Flørting kan da virke upassende for noen om man er på treningssenter eller på bar. Det handler vel mer om hvordan man oppfører seg der man er

    19. hvordan forholder du deg til forholdet mellom blogging og flørt som forretningsmodell? Bilde på bad, iført håndkle som eksempel.

    20. Jeg jobber som PT,og treffer altså drøssevis av damer i mitt yrke. Menn også selvsagt, men nå gjaldt det jo dette innlegget. Jeg har fått veldig mange tilbud om å betaling i mer naturalia enn jeg liker, og sier aldri ja til sånt. Men likevel, jeg traff min store kjærlighet i jobben. Men jeg tok aldri initiativ der, jeg fant heller ut hvor hun vanket i fritiden, og gikk dit for å sjekke henne opp – etter at hun ikke var min klient lenger. Det hadde ikke gått å være PT og sjekke opp klientene sine. Men nå har hun altså gratis PT hver økt, noe hun er glad for iallefall. Men PÅ senteret – NEI!. Folk betaler i dyre dommer for å trene, ikke noe mer. Da får man heller vente utenfor eller noe om man er så hipen på dette mennesket.

    21. Anders: Ulrik godkjenner alle bilder jeg legger ut av meg selv på bloggen. Når det er sagt så kjenner jeg han såpass godt at jeg vet hva som er greit og hva som ikke er greit, men skulle jeg være i tvil så spør jeg han 🙂

    22. Morten: Det er så gøy at du er såpass ærlig om dette! Hyggelig at du fant kjærligheten og at dere har trening som felles interesse. Flere burde gjort som deg og tatt kontakt utenfor treningssenteret. Vi bor i Norge.. SÅ vanskelig er det da ikke å treffe på vedkommende et annet sted enn akkurat på trening 🙂

    23. Haha.. kanskje stemmer det du sier, men din siste setning hvor du snakker om tid og sted, og rett under er det bildet av deg, halvnaken. WOW, for en selvinnsikt:)
      Haha..

    24. Du nevner ordene: hører hjemme, tidstyv, flørting, pinlig, irriterende, være i fred, du er i forhold, tid, intimsone.
      REALLY?
      Å lese greia di var en tidstyv i seg selv. Heller bli sjekket opp på studio enn å bli overrasket med bilder av ei halvnaken, nydusjet dame. Intimsone sa du? Greit at du tenker at folk skal respektere DIN intimsone, men hva med MIN?

    25. Kjære trenings glade jenter, slutt å bruke Røhnisch tights, vil ikke havne i fengsel!
      Mvh
      Klarer ikke å holde øyan bort!

    26. Hanne: Jeg er enig i at det kan blir for mye av det gode. Mente heller ikke at vi står og råkliner på trening. Men kjærester, samboere og ektefeller må da ha lov til å vise at man er glade i hverandre?

    27. Det som er mest provoserende? Det er det som går igjen og igjen: Kvinner syter og klager som et lokomotiv på de mest merkverdige saker “rundt trening”… Det er alt fra klær, til at de fryktelige ekle menn smiler til de, det er for lave fettprosenter, det er for mye pondus. Og nå? Denne fryktelige flørten som flyr rundt på enkelte gym. Derfor …
      Gjør som meg:
      Ikke smil til en eneste kvinne.
      Ikke snakk til en eneste ene kvinne.
      Ikke gjør annet enn det man er der for: Å løfte tunge ting og få fred og frihet fra klagestormen fra kvinner som av og til ikke ser ut til å ane hva trening egentlig er.
      Det er ofte mer fokus på å ta bilder, skryte av siste glorende bukse eller – syte over noe som ikke går på selve løft, fremgang, spising eller søvn.
      Takk og pris for at der jeg trener, der er det som regel eldre menn som er der for å trene. Du veit, de tunge tingene av jern som er sveiset på håndtak eller med mulighet til å feste til stenger? Trening – enn å ta selfies eller bruke halve tiden på å klage over andre og alle deres feil.
      Trene hardt, helt uten å klage? Det lar seg gjøre det, faktisk!

    28. Hvem i all verden er det du tror du er..? Noen spesiell grunn til at du tror du har definisjonsrett på hvor og når folk kan ta kontakt med en de tror kan være interessant? Treningssentere er en fin arena for sjekking, og det er ikke vanskelig å vise at man ikke er interessert og trene videre. Det er mange par som har funnet hverandre på treninga, og jeg oppfordrer alle til å fortsette å jakte på det de ønsker seg! Hovne kjerringer som deg får heller trene hjemme da vet du, så slipper du at noen hverken ser på deg eller vil prate med deg. At du derimot synes det er greit for deg og typen din å stå og klå på hverandre på treningssenteret sier jo det meste om hvor landet ligger.. Tenk at du føler behovet for å reagere slik på at unge, spreke mennesker på et studio åpent for alle ønsker, og tar kontakt med hverandre, og kaller det en tidstyv faktisk! Er det noe som er en tidstyv, så må det jo være å lage en hoven, ubrukelig blogg som dette..
      Hilsen første og siste gangs leser.

    29. Møtte min samboer på trening for 7 år siden.
      Hun var da i et forhold (med noen andre enn meg).
      God natt!

    30. Du gjorde deg selv til skyteskive ved og legge ut et slikt blogginnlegg.
      Jeg følger opp det Nils sier: Men å gjøre seg til et objekt på badet er helt ok.
      Og en hver kritisk person vil stille seg akkurat det samme spørsmålet, hvorfor løpe rundt å vifte med halen, for så å klore i neste sekund?
      Dumt det ble førsteside stoff på nettavisen.no 😉

    31. Innimellom morsomt å lese igjennom kommentarfelt og blogger. Men jeg må inrømme at jeg blir relativt overrasket over konklusjoner.
      Rådet om å finne ut av hvor noen holder til, enten ved å følge etter de eller hvordan man foretar den overvåkningen hvis man skal unngå kontakt der man opprinnelig møtes høres for meg utrolig ut som stalking. Og er etter mitt skjønn ikke akkurat optimalt. Da er det vel heller bedre å si hei etter en spinningtime eller noe og kanskje hvis man får ett smil tilbake invitere på en kaffe i kafeen som de fleste treningsstudio har?
      jeg mener selvsagt ikke at det er akseptabelt å sjekke opp en kunde/klient, en ansatt, eller en kollega på jobb. Når man jjobber ett sted kan det være kleint og si nei direkte av redsel for å tape inntekt. Slike situasjoner bør man unngå å sette andre i.
      Fylla tror jeg de fleste er enige om at er en ganske dårlig idé ikke ofte Sånt varer.
      Misforstå meg rett jeg er ikke den som går bort til damer på teningsstudio men ser ikke det prinsipielle i hva som er feil med det. Uansett hva man gjør så er det med å sjekke opp noe som kan oppleves som brudd på intimsone for den som opplever det. det avgjørende er vel i alle situssjoner hvordan man gjør ting og ikke hvor? Og at man tar ett nei for ett nei og lar folk som vil være i fred rett og slett være i fred.

    32. Helt enig med deg!! Jeg har selv blitt sjekket opp på trening, og må si jeg syns det er direkte ubehagelig. Jeg er på trening for å trene, og ikke for å bli “glodd” på og skjekket opp.
      Hvis det er sånn at du absolutt må flørte på trening, se ann signalene fra jenta/gutten du vil prøve deg på! Ikke gå bort å forstyrr en som helt klart og tydelig er midt i treningen og inne i sin egen verden.

    33. At noen kanskje smiler og prøver å oppnå kontakt er ekkelt når man trener – men at du og kjæresten evnt kliner på trening hvor folk er og trener er ok? Du påstår jo at det er en arena for at man skal trene og ikke leke don juan – men da må jo det gjelde type offentlig kjærlighet også? Det hører jo ikke hjemme på trening heller da med din logikk. For det kan man ta hjemme mao.
      Da er det vel ufordragelig å prøve å oppnå kontakt på butikken også, man kan jo risikere å glemme noen på handlelista? Eller på bussen – for da vil man nok utnytte tiden for å ha litt ro? Eller shopper – det er jo bare helt forferdelig. Nei, tiden er tydeligvis inne for at man KUN kan gi et smil eller hint på tinder og lignende.
      Som jente selv blir jeg matt av andre jenter som sutrer på denne måten. har man en ufordragelig guttunge som plager en, så si i fra på treningsstudioet. Ellers kan man jo ta komplimentet, gi et smil i retur og si at man er opptatt/ikke intr. Tadaa – ikke verre enn det

    34. Hei Julianne!
      Jeg er sååååååå uenig med deg! Hehe. Jeg synes så absolutt det er en plass for flørting, til en hvis grad selvfølgelig, på er treningssenter! Hvis man trener fast på et senter og legger merke til noen(gjerne flere ganger) må det jo være lov å sjekke opp den personen. Er man opptatt kan man jo avslå høflig og smile for at noen la merke til deg. Det fantastiske med å sjekke opp/flørte med en fremmed på et treningssenter er jo at man hvertfall har EN ting til felles- trening!
      Jeg er uenig i flere av meningene(innleggene) dine, men det kan jeg også være med min nærmeste familie og venner, Hehe! Synes det er flott at man ikke alltid er enig, hadde vært kjedelig hvis alle mente det samme!
      God helg til deg!

    35. Møtte samboeren min på trening og synes det er helt innafor. Skal man være så prippen at man ikke kan ta det som et kompliment at noen eventuelt synes rumpa di er snasen, så er jo det ganske trist. Kan man ikke ta det med et smil, hvis man ikke er interessert?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg