FRA “HVERDAGSHALE” TIL GLAMORØS FRISYRE

Er du en av de som ofte tyr til hestehale i hverdagen? Jeg er det. Enkelt og behagelig. Hestehalen i seg selv kan være både sporty og vakker, men den typiske “hverdagshalen” til folk flest er bare kjedelig.

Jeg har lyst til å vise dere hvordan du enkelt kan gjøre om “hverdagshalen” til en mer glamorøs variant. Dette tar deg maks 4 minutter og er noe alle får til.     

Du trenger: 1 stk gummistrikk, 3 stk lusespenner og hårspray

Nivå: Lett

Tid: Maks 4 minutter

Sett sammen gummistrikken og to lusespenner slik som vist på bildet under. Lag til en hestehale med hendene og stikk den ene lusespennen ned øverst i halen. Tvinn strikken rundt håret ved hjelp av den andre lusespennen. Når strikken er stram nok fester du lusespennen på samme måte som du gjorde til å begynne med.

Ta ut en passe mengde hår av halen og tvinn håret rundt gummistrikken. Jeg liker å bruke mye hår for å få en mer “tifeldig” knute, men her er det ingen fasit. Til slutt fester du håret med den siste lusespennen. Gjerne under halen. Bruk godt med hårspray for at frisyren skal holde gjennom hele dagen. 

Har du mer tid til overs? Eller ønsker du en enda mer spennende frisyre? Flett det løse håret! I går gikk jeg for en fiskeflette, men det kan være vel så fint med en vanlig flette eller en annen type flette. Her er det kun kreativiteten som stanser. 

Nå håper jeg på flere kledelige og mindre kjedelige hestehaler fremover 😀

8 kommentarer
    1. Venter alltid på neste innlegg fra deg, du skriver så bra! Jeg blir alltid positiv av å lese bloggen din. Fin hestehale også, den må prøves når jeg får liiiitt lengre hår. Er i spareperioden nå :p Klem!

    2. Herregud for en spennende blogg?… 😛 burde ikke du la dette være til de som er 16-18 år? Virkelig?

    3. Madeleine Storøy: Hei, Madeleine. Jeg skriver om alt som engasjerer meg. I det siste har jeg gjort plass til mer mote og styling. Jeg har fått flere positive enn negative tilbakemeldinger på dette, derfor kommer jeg til å fortsette slik. Aller helst skriver jeg om forhold, trening og motivasjon. Likevel ønsker jeg å tilby leserne mine en variert blogg med et bredt innhold. Håper du vil fortsette og kikke deg inn i ny og ne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg