VALENTINES DATE TIL UNDER 100-LAPPEN

Markeringen av valentinsdagen vokser seg større hvert år. Butikkene tjener store summer på desperate menn og kvinner som går amok denne ene dagen i året. Personlig setter jeg pris på å få kort og blomster, men det er faktisk enda hyggeligere å få det en hvilken som helst annen dag i året. Gjerne i perioder man kanskje trenger en liten oppvarting. Jeg synes ikke at kjærlighetens dag behøver å dreie seg om kostbare gaver, heller det å tilbringe tid sammen med den du er glad i. For det er den tiden sammen som er dyrebar. Den tiden du ellers “ikke har” i hverdagen. Under har jeg satt opp flere forslag til dere som ønsker å gjøre noe ut av dagen til under hundrelappen <3

Kakao og marshmallows: Nesten alle elsker sjokolade, derfor trenger ikke kakaoen “dø ut” i barnefamiliene. Her er en oppskrift på varm sjokolade som jeg selv har testet ut ved flere anledninger. Veldig god og enda bedre i selskap med din kjære. Sett dere på gulvet foran peisen, i sofaen med pledd over dere, eller ta den med på tur i termos. Ekstra hyggelig er det jo å grille marshmallows utendørs.    

Filmmarraton: Sett av en hel kveld til bare dere to med masse gode filmer eller en hyggelig serie som dere begge (viktig) foretrekker. Har dere veldig ulik smak når det kommer til sjanger, så må dere prøve å møtes på midten. Går ikke det ville jeg valgt en annen aktivitet for kvelden. Husk at poenget med valentinsdagen er å tilbringe tid sammen. Dropp favorittserien dersom partneren din ikke deler den samme gleden. Jeg kom nylig over denne siden hvor man kan laste ned filmer og serier gratis. En skikkelig tidstyv, men også helt genialt.

Massasje: Gi hverandre en herlig kroppsmassasje på selve dagen. Sett av god tid slik at dette ikke blir et ork, men heller en ren nytelse for begge parter. Har dere et badekar i hus, så ville jeg anbefale å avslutte det hele med et felles bad. Tips til noe ekstra: Lag ditt eget badesalt. Ingen badekar? En varm dusj kan også være ganske så romantisk så lenge det gjøres sammen. 

Kort: Unngå disse ferdiglagde kortene det kryr av i butikkene. Med litt energi kan du lage ditt eget. Gjør det enkelt og skriv noe personlig. Kanskje det er i dag du skal fortelle henne/han noe du ikke før har fortalt? Print ut bilder av dere sammen. Jeg pleier å bruke Polagram for søte små beskjeder til Ulrik. Det er billig, har rask leveringstid og gir gode bilder. Utrolig koselig å sende med i jakkelommen ellers i hverdagen også.

Trening: Tren sammen. Ulrik og jeg drar ofte på trening sammen, men det betyr nødvendigvis ikke at vi faktisk trener sammen. Finn øvelser dere kan gjøre som et par. Det spiller ingen rolle om det er på det lokale treningsstudioet, hjemme i stuen eller utendørs, så lenge dere gjør noe felles.  

Har dere noen flere forslag til rimelige aktiviteter på valentines? Her er det kun kreativiteten som stopper. Jeg sender nemlig denne hyggelige goodiebagen til dagens beste forslag. Vinneren blir kåret i morgen 😀

Fyr løs! 

 

28 kommentarer
    1. Så fine tips!
      Jeg heier også for hverdagsromantikk med en lapp i matpakken, favorittdropsen til kjæresten tilfeldigvis plassert i jakkelommen hans/hennes eller nyoppredd seng. Små ting, som betyr så masse i lengden 🙂
      Ha en fin helg og håper vi sees snart! <3

    2. Man kan ha piknik på stuegulvet, slenge utover et teppe og dele en middag av brød, aioli, spekeskinker og oster og en deilig rødvin 🙂 Eller for nerder som meg sette av en kveld til å lære et nytt brettspill sammen ala Agricola, Catan eller lignende (advarsel: ikke for dårlige tapere). For foodien: Lag tre-retters middag sammen, bare nye oppskrifter er lov 🙂

    3. Mitt tips er: dra dynene og masse puter ned på stuegulvet, skru av alle lys, tenn masse stearinlys, kjøp inn sjokolade og jordbær og mat hverandre. Ligg å snakk me hverandre om alt mellom himmel og jord, uten forstyrrelser fra mobil og ringeklokken<3

    4. Mitt tips er å ta del i noe av det han liker. Liker han å spille, ta deg tid til å lære deg spillet. Dere kan få mange timer med morro sammen, og han setter ofte pris på at du setter deg inn i det som betyr noe for han også. Ta gjerne med en øl eller to som dere kan drikke sammen og le masse.

    5. Gå på tur, ta med kvikklunsj, appelsin og her kan man også ta med kakao!:) Nå som både snøen enda er her og kanskje litt sol ( ordentlig påske stemmning 🙂 legg vekk mobil og annet innen for sosialt media og fokuser på hverandre,,, dette er dessverre en tidstyv!!! Andre tips kan være et langt bad med masse badeskum og kanskje et glass rød/hvitvin! Man kan også lage mat fra bunnen av sammen, bruke de ingrediensene man allerede har i kjøleskapet og lage noe som
      Man ikke pleier og lage! Litt forandringer i hverdagen!

    6. Valentines day er på en lørdag i år, Så bare det å få lov til å sove så lenge jeg vil hadde vært gull for en gave. Jeg syns også det å lage frokost-middag-lunsj sammen er flott og gir nærhet. Stå i bakken sammen. Lage valentines dag sammen med barna i form av frokost og ute/inne aktiviteter alle sammen. Valentines er ikke til å gi fancy gaver. For meg er valentines en dag man kan stoppe opp å tenke på hva man har i en hektist hverdag, desverre så er det mange som glemmer det ! MIN PERFEKTE GAVE HADDE VÆRT ET KORT SOM HAR ET LOVORD OM AT VI SKAL HA 1 FAST KJÆRESTE KVELD I UKA <3

    7. Hei! 🙂
      Fine tips du har skrevet og jeg er helt enig med at man må ta vare på hverdags romantikken, det har så mye å si!
      Mitt tips til valentines er;
      Lag noe selv! Man trenger virkelig ikke kjøpe dyre gaver i butikken for å gjøre den du elsker glad. Hjemmelagde kort, tegninger (ja faktisk) og bilder. Når jeg sier tegninger, så må jeg nesten forklare hva jeg gjorde.. Jeg tegnet i tegneserieform en liten fortelling om forholdet til forloveden min og jeg, der jeg illustrerte starten av forholdet vårt til nå. Han ble SÅ glad og nesten litt rørt!
      Lag en deilig middag til han/henne på valentines. Vart opp hverandre og nyt hverandres selskap! Ingenting er bedre enn det:)
      Ønsker deg og Ulrik en super valentinesday! ❤

    8. Takk for mange gode tips!! Min mann og jeg har de siste årene dratt til fjells på Valentines day. Vi er så heldige at vi kan låne en hytte. Vi har koblet bort alt av telefoner, tv og pc’er. På hytta er det god mat, vin og peiskos som er på programmet. Antrekket er joggedress eller ull. Hvis vi føler for det, tar vi en skitur. Ellers holder det å prate sammen, spille yatzy, kort og brettspill. Jeg gleder meg allerede til neste helg!! Ha en fin Valentines day!! ❤️

    9. Hva med å lage en liten date hjemme der man står i sexy undertøy og kun et kjøkkelforkle og lager det kjæresten liker best når han kommer hjem? Dette gjorde jeg i fjor og det betydde så utrolig mye mer for han enn en gave 😉 veldig gøy og se uttrykket hans! 😊 billig og garantert at det funker bra!

    10. En god idé kunne vært å ta en tur ut av byen, legge seg ned og se på stjernene! Og når man kommer hjem har man såklart spart penger på undertøyet og droppet det! Håper vi vinner!!!!!!

    11. Først starter man med frokost på sengen. Et hyggelig tips er å mate hverandre! Dropp knekkebrødene, men fokuser på eksotiske frukter som mango og papaya (gjerne dyppet i sjokolade). Når man har spist ferdig, kler man på seg og går en tur til holmekollen for å se på utsikten og få en deilig treningstur. Her oppe er det utrolig koselig å dele en termos med varm sjokolade. Når dere har gått hjem tar dere et varmt bad. Legg noe i vannet slik at boblene skjuler de edle delene. Dette kan være pirrende selv for par som har vært sammen en stund;) Gi hverandre mange komplimenter i løpet av dagen. På kvelden ser dere en romatisk film (eller film av annet ønske) og avslutter kvelden på verdig vis;) Ønsker deg og Ulrik en super valentinesday! ❤ Dere virker som et søtt par!!!!
      Klem Ingrid og Adina <3

    12. I fjor var vi på trenings senteret sammen, og det var faktisk veldig koselig! I år skal vi gå tur opp til Knabben, ha med kakao, pledd og kvikklunch. Komme hjem, ta en varm dusj sammen og sette på en film. Det og gå en tur og bare prate er så godt for både forholdet og en selv! 🙂

    13. Dette gjorde vi i fjor, og det var veldig koselig:)
      Vi skrev egenskaper vi setter stor pris på i den andre på en lapp, og så la vi alle lappene i hvert vårt syltetøyglass. Så leste vi lappene høyt for hverandre. Alltid koselig å få litt ros 🙂

    14. Jeg forguder hverdagsromantikken – og min kjære blir bare flinkere og flinkere på å vise hvor mye han setter pris på meg i hverdagen (en koselig lapp her og en oppvask tatt der -ikke mer som skal til) <3 For kjærlighetensdag, under 100 lappen, ville jeg nok pakket ryggsekken full av godsaker, gått tur til en koselig plass og bare hvert oss to helt til solen gikk ned! 🙂

    15. Mitt beste tips for valentines day er å finne noe begge to er interessert i og ta utgangspunkt i det. Kjæresten min er ikke helt for valentine mtp kjøpepress, men jeg tenker å overraske han med god mat, PS4-kveld og øl – det er jo noe han setter pris på uansett hvilken dag det er. Har også kjøpt nytt undertøy til meg selv, så der slår jeg jo to fluer i en smekk! Ha en fin kveld videre 🙂

    16. Jeg er veldig glad i å gjøre hverdag til noe spesielt. Så hver morgen å kveld sender jeg meld om hvor mye jeg setter pris på han og hvor høyt jeg elsker han, hvor lykkelig han gjør meg osv.
      Vi skal rett og slett gjøre noe som er min favoritt.
      Vi skal ut og handle mat sammen, kjøpe vin, hjem å pynte oss (bor på hvert vårt sted) hjem til meg å lage middagen og desserten sammen. Jeg elsker å gjøre det med han:D
      itillegg trenger det ikke koste allverden.

    17. ha en god helg 🙂
      Gå gjerne inn på bloggen, besøk gjerne Facebook siden vår, trykk liker og del. Vis du er i mot mobbing 🙂
      Følg oss gjerne på bloglovin og, finner knapp du trykker på, på høyre side av bloggen.
      Du finner link til Facebook siden på bloggen under; Facebook
      – Takk

    18. Denne valentinsdagen reiser min kjære på tur med kompisgjengen så dagen blir ikke feiret sammen. Jeg har resertvert plass til oss på ølsmaking og skrevet et kort som han får med seg på tur. Han har en forkjærlighet for øl, og i hverdagen blir det gjerne til at vi gjør mye jeg liker og det han liker gjør han med gutta, derfor tenkte jeg at dette ville være en perfekt ting å gjøre sammen neste gang vi sees.
      For meg handler valentines om å gi den lille ekstra oppmerksomheten som viser at man lytter og er interessert i den andres lidenskaper og bruke dette til å gjøre noe spesielt for den man er mest glad i. Alle er forskjellige og man kjenner sin egen kjæreste best, så derfor har jeg ikke et mer all around tips 🙂

    19. Å, for en fin giveaway! Den skulle jeg gjerne ha vunnet:-)
      Mitt forslag til en perfekt valentinesdate er og komme seg ut i skogen og grille pølser. Det er så koselig. Ta med dere akebrett også, og kjør og lek litt:-) Dere vil garantert le og kose dere. Alle har godt av og bli litt barn igjen;-) Ta gjerne med marsmellows og grill disse etter pølsene. Alltids godt med litt dessert! Så kan dere avslutte dagen med og ta dere en varm dusj da dere kommer hjem, etterfulgt av deilig sex etterpå;-)

    20. Ta et forfriskene bad sammen og spise jordbær syppet i sjokolade. Etter fulgt av film kos. Alltid en sikker vinner ! 😀

    21. Valentines dag er handelstandens dag! Å gå ut å spise middag med mannen er helt uaktuelt, for det blir så klein stemning når det er 1000 vis av andre overalt som absolutt skal feire kjærligheten akkurat den dagen! Jeg slår heller to slag for hverdags romantikken! Dessuten setter jeg personlig mer pris på en god klem og et kompliment fra mannen kontra en gave! Vi har en jente på 7 år sammen og hun har lært på skolen at valentins dagen er dagen for å si noe fint om andre! Det er en fin greie synes jeg 🙂 Årets kjærlighetsdag skal vi tre tilbringe sammen,og så skal vi gjøre noe koselig sammen som familie! Romantisk middag,vin,evt hotell overnatting og sånne ting kan vi gjøre en heltvanlig helg ellers i året!

    22. denne valentine dagen i år var jeg alene. men i fjor var jeg med en jeg traff fra sukker eller dirty-affairs.net husker ikke. men han likte ikke noe . så ble fiasko. å har prøvd den linken til de filmene. fant ikke helt ut av det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg