OSLO VEST

Det var ikke bare en mann, det var mange gifte menn der ute. Alle hadde en agenda. Unge jenter som meg, og det var det dessverre mange jenter som meg den gang. Noen er der fortsatt. De tilhører samme råtne miljø. Oslo vest.

Det kryr av de på steder som Bar Bygdøy alle, Champagneria, Bølgen & Moi, Bar Tjuvholmen og ja, dere skjønner. Slike “freshe” steder. For meg var det spenningen som pirret. Jeg likte å snike meg rundt. Det var nok den tiden i livet jeg har vært minst aktiv på sosiale medier. Rett og slett fordi ingenting skulle dokumenteres. En uskreven regel i kretser som dette. 

Jeg har aldri falt for en gift mann, men jeg har latt meg sjarmere. Gang på gang. Det var bare en lek for meg. Jeg tok ukene og dagene like uhøytidelig som jeg i dag tar meg selv. Jeg så aldri noe fremtid i dette miljøet. Det var kun uforpliktende moro. Enkelt å forholde seg til, men vanskelig å komme seg ut av. Det ble som en ond sirkel. Klisje, men sant.

Det kom til et punkt hvor jeg ikke lenger kjente meg selv igjen. Jeg kunne ikke stå for noe av det jeg gjorde og følte meg helt forferdelig. Dobbeltliv. Det var det det var. Når du juger så mye (fordi du får beskjed om det) at du ikke engang husker hva du har løyet om så har det gått langt. Altfor langt. Den type menn jeg snakker om gir jenter som meg en følelse av å være liten. Liten og ubetydelig. En ekkel følelse jeg aldri kommer til å glemme. 

Jeg vil jo ingen vondt og er egentlig en snill jente med et stort hjerte. INGEN fortjener å bli bedratt. Selv ikke jeg. For det skal jo sies at jeg tok ansvar for mine handlinger. Jeg tok telefoner, ba om unnskyldning og avslørte flere av disse råtne mannfolka. Nå gjør jeg det igjen ved å formidle det til dere. Håper det har en liten hensikt. Om så bare en der ute gjør det samme, så har jeg lykkes. Ta avstand fra slike menn. 

Ulrik synes det er bra at jeg har levd livet. Jeg kjenner til hvordan ting fungerer og vet hvordan jeg ønsker at vi to skal leve sammen. Det er trist å si det, men per dags dato så kan jeg i hvert fall nevne 10 gifte menn her på oslos vestkant som er fast utro mot damene sine. Menn du garantert har lagt merke til på byen. Du ser de så lett. 

Som Ulrik så fint sa det hadde jeg min 40-års krise tidlig i 20-årene. Jeg er glad for at den er over. Dessverre er det mange unge jenter som aldri kommer seg ut av dette. De blir værende i det usmakelige miljøet og adopterer denne livsstilen videre. Et liv uten viktige verdier som trygghet og kjærlighet. Tragisk.  

  

 

54 kommentarer
    1. Veldig bra skrevet.. Det kommer nok en dag,hvor en av disse jentene vil avsløre en slik hemmelighet. Den dagen de skjønner at de er verdt mer enn snørr papiret til disse mennene. Disse karene vil nok desverre ikke forandre seg. Det er jentene som må komme seg ut av det. Godt at du har kommet deg ut av din “midtlivs krise” i en så ung alder. Har gjort det selv, og føler meg mye mer hel som mennesket nå.

    2. Usikker?
      Leser mange av dine blogginnlegg, ofte tenker jeg.. er denne jenta veldig usikker på seg selv, er hun usikker på sin samboer, er hun sjalu, er hun redd for noe.. svaret jeg kommer frem til er ja, du tar opp utroskap og det at kjæresten er alt for deg hele tiden, livet handler ikke bare om to personer med om livet som en helhet, du sier du ringte og avslørte disse mennene og at de er sånn og sånn, viste du at statistisk sett er kvinner mer utro enn menn? Jeg har vært på Bar på Bygdøy, er en grunn til at det er kjent som cougar town.
      Selvfølgelig syns din samboer det er bra du har levd livet, men tro meg du er ikke ferdig. Du kan ikke si at du har hatt din 40 årskrise alt nå, bare vent! Han har levd livet sitt, er sikkert masse du ikke vet også, selv om du tror du vet alt, så er det nok langt fra sannheten.

    3. Du er vel 30 år sånn som samboeren din?
      Vel, greit at du har gjort en del i livet ditt men aldri i livet om jeg hadde kalt det for “levd livet”. Visste ikke at man måtte være løs for å bli sosialt akseptert av samfunnet. Åh, stakkars deg. Men som Benni sier, tviler virkelig ikke på at samboeren din har gjort noe mindre verre ting, sikkert fremdeles siden du hele tiden skriver om utroskap. Så, perfekt match!

    4. ! Dt dummeste jeg har lest.. Så flaut å lese dette! “Levd livet” livet har mer å by på enn dette.. Slike snille gutter som Ulrik er det mange nok av!! Finner seg i alt, synest alt er greit så lenge “dama hans” er offeret! Alle !! Kan gå i felle og være utro! Skal bare en riktig person til rett sted til.. Bør ikke føle seg så altfor trygg! Tragisk og altfor naivt.. Hvorfor oppsøke slike menn og steder?? Mange spørsmål du kan stille det selv før du ser ned på andre og deres “verdier”. Vær så snill..

    5. Hahahha, jeg må regelrett bare le og stemme i. Du fremstår så umåtelig usikker, og det hovne motbydelige egoet ditt må få seg en grundig sjekk. Ugh!
      Prøver virkelig ikke å såre, bare sier det som det er. Ønsker deg en finfin dag videre, men check yourself before you wreck yourself, pilotdrue!

    6. Jeg syns det er veldig modig gjort av deg å komme ut av et slik miljø og å advare jenter som meg som aldri har vært bort i noe slik. Det er dette som er viktig med blogging at andre kan lære av andre sine feil og få inspirasjon etc. Det er synd at mange av de jentene som kommenterer her kun er sure og gretne, kanskje fordi de selv vet hvor viktig dette egentlig er og de velger å skyve det bort ved å kalle deg ting. Jeg syns ikke du fremstår som usikker i det hele tatt. Du har ingen grunn til å gjøre det og jeg syns du skal fortette å skrive slik du gjør med den ærligheten. Folk må tåle å høre sannheten og dersom de ikke har kunstruktig kritikk å komme med kan de ikke komme her og si at du dømmer dem når du klart og tydelig ikke gjør det. Ingen er perfekte. Kommentarene om ditt ego er jo bare lætterlige. I bet most of these loosers wish they were you 😉 Keep up the good work, babe! xx

    7. Ikke så fremmed verden for meg dette, men her er det litt omvendt.
      Damer har vært ute etter min mann. Og hun ene var attpåtill gift selv. Hun gav seg ikke før jeg sa at jeg kom til å ringe hennes mann.
      Får ofte spørsmål om jeg stoler på han når han er på jobb? Ja. Selv om han er pilot, betyr ikke det at han “har seg” med flyvertinnene på hotellene. Selv om jeg vet at det foregår.
      Men han er jo et skup, så jeg skjønner jo at andre også vil ha han 😉
      Tar det som et kopliment jeg da- at han valgt meg og fortsatt velger meg:)

    8. Hvite damer…
      ÆSJ. med jævla hvite hårene sine overalt, og stygge grisehudfargen sin..
      HAR MAN LAgt merke til hvordan hvite hater …. MØRKE FOLK… men alltid ligger å soler seg for å bli mørk som oss ;D
      FUCKA FOLK ;D og dette er en sosse kjerring..
      De jævla bærums horene er jo største horene på jorda xD hva forventer man .,.. hahahhahaaa

    9. Skjønner ikke hva hun snakker om. Jeg har både trygghet, kjærlighet, spenning og elskerinner, jeg. Stikkord: åpent forhold. Levd slik i mange år nå. Ingen av oss kunne tenke seg å gå tilbake til den smålige, usikre “kan jeg stole på deg?”-kulturen vi opplevde med andre i tenårene og tidlig tyveårene. Livet er for kort til å bli imponert av å se folk i T-banetrappen som sitter og griner en sen lørdagskveld med rennende maskara og “Jamen jeg SÅ at du tok henne på puppen!” “Jammen, det var utenpå BH-en!” osv. Get a life! Gi litt rom, og opplev naturlig romslighet tilbake!

    10. Til deg som kommentere over meg her med sinnsyk dårlig norsk… få deg en jobb og lær deg norsk før du skriver mer dritt !

    11. Hvis de er fast utro vil de nok bli oppdaget. Gjerne av sånne homewreckers som deg. Beklager, men jeg synes ikke noe om folk som blander seg i andres forhold på den måten. Mange av dem er kanskje happy med å se en annen vei. Har du kanskje tenkt på den muligheten?

    12. @”integrere dere uteondinger XD”: Hvor har du det fra at hvite hater mørke folk? Du står for den eneste rasistiske ytringen jeg har sett på nett på lenge, og du er tilsynelatende ikke hvit. Men det er kanskje ikke rasisme når det går andre veien?

    13. Jølle og maya, ta dere en kopp te;). Denne typen som skriver dårlig norsk er ingen utlending – kun en oppmerksomhetssyk fjortis.

    14. Wow, jeg blir helt sjokkert over kommentarene over. Dette er andre gang jeg leser innlegget, og synes selv det ikke finnes noe negativt ved det du skriver og mener. Det er viktig det her med å sette slike temaer i lys, da veldig mange, inkludert meg selv, ikke har direkte kontakt eller kunnskap om slike miljøer.
      Altså, tåler ikke norges befolkning å lese om realiteten? DETTE er et ekte reality-show, slumsk og skitten som den er.
      Takk for å dele dine historier. Dette er hva bloggnorge trenger. Historier og opplevelser. Er vi ikke snart ferdig med alt det overfladiske? Media trenger flere som åpner for virkelig lesning og diskusjon.
      Til slutt, dette her med usikkerhet. Ser det er flere som påpeker det over. Jeg tror jeg aldri vil eller har møtt et par som er 100% sikre på hverandre. Absolutt alle mennesker er ulike, det sier seg selv at alle actions et menneske gjør ikke er predictable. Usikkerhet vil alltid eksistere i menneskers liv, uansett aspekter. Det er ikke en menneskelig følelse å dra ned, heller opp. Å vise usikkerhet ovenfor et annet menneske viser trofasthet og en følelse av å bli aseptert. En måte å vise kjærlighet på, sin hengivelse.
      Du er en flott kvinne, med en utrolig kjekk mann. Jeg er ikke noe kjærlighetsekspert, men i mine øyne viser bloggen et sterkt forhold med to gode mennesker.
      Virkelig glad jeg trykka meg inn på denne bloggen! Takk for alt du gir, pilotfrue 🙂

    15. Cecilie som skrev innlegg 23:21:
      “Dette er et ekte reality-show, samme hvor slumsk og skitten den er”
      Hva er det du snakker om? Hva er skittent eller slumsk i den kulturen hun beskriver? Dette er opplagtheter, selvsagt funker mennesker slik. Spenning i hverdagen er moro. Og ikke fremstill dette som noe “Oslo Vest”-fenomen, da har du ikke vært på mange bygdefester…
      Utrolig at folk kan se på slikt som problematisk. Livets goder!

    16. Jeg forstår ikke alle disse kommentarene. Skulle tro denne “pilotfrue” forsvarte dyremishandling eller noe, men denne teksten er jo bare litt … dagbokaktig. Hvorfor skal hun kalles “hore”?

    17. Kvalmt! -Du fremstiller deg og andre “groupies” nesten som offer. OK, på en måte er dere offer. Dere er tydeligvis offer for deres egen narsissisme. Får dere et ligg med en gift mann, så har dere “slått” den uvitende ektefellen. Det føltes sikkert vidunderlig hver gang. De utro mennene er råtne, sikkert og visst. Og oppi det hele så har de garantert mindre følelse for deg enn kona hjemme. Men deres destruktive drivkraft gjør/gjorde deg interessant. Er ikke det hyggelig å bli foretrukket p.g.a. destruktive krefter? -Bak din rygg snakket de trolig om deg som at du var en billig tøs. En de bare kunne bruke, mens de lever med fasaden på hjemmebane. -En hjemmebane som du og dine tydeligvis ikke har noe i mot å splitte opp. Mannen fortjener det, men hva med kona og barna? For deres del burde du kunne si “nei” og heller legge deg ned for en kjekk single mann – eller fler. Men det er jo mye kjekkere å velge løsningen som rammer en annen kvinne.

    18. Takk for åpenheten din! Tror dette er ett altfor utbredt tema, og viktig å få frem i lyset. Det er aldri greit å stjele en annens kjæreste, og man må jo føle seg lite verdt selv også tenker jeg. Siden personen fortsatt er sammen med kjæresten. Veldig glad på dine vegne at du har funnet ut at det finnes viktigere verdier her i livet.

    19. Du er 25 år, du har ikke opplevd en dritt i livet, midtlivskrisen er du ferdig med, haha, dummeste jeg har hørt.
      Du får det til å høre som om du var en “call girl”. Selv om det er verdens eldste yrke er jo det fortsatt en jobb.

    20. Stå på pilotfrue!
      Og til dere med alle de usaklige kommentarene og personangrepene. Mangler dere elementære debattkunnskaper siden dere kommenterer personen og ikke innlegget? Spark ballen, ikke spilleren.
      Ps jeg er sikker på at disse vestkantsfruene vet hva mennene deres driver med, men å skille seg vil føre til at de ikke lenger har tilgang til vestkantsmannens store lommebok og derfor ser de en annen vei.
      Prostitusjon light, pleier jeg å kalle det.

    21. Og når man blir eldre får man tilbud fra de 20 år yngre opptatte mannfolka. For de av oss som holdet oss godt da.

    22. Stusser på vinklingen her. “Snille jenter med store hjerter” er noen stakkars offer for de fæle mennene de oppsøker aktivt ved å dra på stedene de vet de finner dem.
      Den eneste som kan ta en offerrolle her her er kona hjemme, de øvrige to involverte er rimelig like i min verden. Selv om man later som om man tok ansvar for handlingene siden ved å sladre på mannen til kona.

    23. Til “integrere dere uteondinger XD”
      Jævla idiot… pell deg hjem… og jeg antar det er laaangt unna herfra… Hurra… håper så enormt at det er det 😀 Og til pilotfrue; synes det du skrives er både positivt og negativt… er du voksen så har du et ansvar selv… skyld for f ikke på “menn”… men, ha en fortsatt fin kveld 🙂

    24. Først er du ligger du med menn vel vitende om at de er gift, også ringer du konene deres og forteller om det? Ikke særlig gjennomtenkt og noe en snill jente med et stort hjerte ville ha gjort. Hadde mannen lurt deg, sagt han var singel uten at han var det, eller lurt deg til å tro at det kunne bli dere to, er det noe annet. Men her var du like medskyldig som mennene selv, og ikke minst like (om ikke mer) drittsekk. Det er mulig du selv klarer å lure deg selv om at du egentlig er empatisk, rettskaffen og snill ved å ha gjort det du har gjort og skirve sånne innlegg, men tenkt deg litt om. Dette er ikke ment for å være slem mot deg, men for å få deg til å tenke litt mer igjennom handlingene dine og hva du egentlig presterer å skrive på bloggen din.

    25. Hvor dum går det an å bli. Oppfører du deg som ei hore så blir du behandlet deretter. Trodde du at du skulle vinne en av de rike mennene ved å gå til sengs med dem. Trodde du at du kunne utkonkurrere kona og familien. Stupid.

    26. Fy søren for noen kommentarer du får. Jeg håper egentlig at det er en og samme drittsekk som har skrevet dem, kanskje ifrykt for at du skal avsløre han? Eller så er det kanskje en sånn mann du har avslørt som fortsatt bærer nag?
      Anyway, så tror jeg ikke det er sånn du skal byr deg så forferdelig mye om.
      Jeg var vel kanskje egentlig stikk motsatt. Følte meg så voksen, så aldri vitsen med å drikke seg så sanseløs full at man mister kontrollen eller få seg noe på byen, for å så enten være drit flau når helga var over eller skryte som faen.
      Jeg fant meg kjæreste som 16 åring. Trodde jeg viste og kunne alt. Dette var vel kanskje mitt opprør. Da mamma og pappa var veldig på at jeg ikke måtte låse meg for fast for tidlig, nyte tennårene rett og slett.
      Men jeg angrer ikke. Vi er sammen fortatt.
      Glad på dine vegne at du har funnet en skikklig mann!

    27. Er mannfolk som gjør slik råtne? Selvfølgelig! Men jeg mener at jenter som bevist går etter gifte menn enda værre!

    28. Julianne, kan jeg spørre deg om noe? 🙂
      Når du betegner Oslo vest som et “råttent miljø” og videre utbroderer hvordan du i flere år jobbet “inkognito” som “snill jente” i samvær med slemme menn, tenker du noengang på at det faktisk GÅR an å vanke i disse miljøene UTEN å blande seg inn med disse råtne mannfolka du så vakkert beskriver de som? Man kan faktisk nyte en kveld på Solli Plass uten å flørte, ha seg eller bytte nummer med en rik, gift vestkantmann. Det er INGEN som tvinger deg til å konversere, let alone, starte et forhold med disse gutta. Jeg var en av de i flere år og kan bekrefte at dette ikke er så vanskelig som du fremstiller det. Det trenger ikke bli en selvdestruktiv livsstil. Men du er ung, jeg skjønner. Alt for å stige på blogglisten.
      Tenke litt neste gang, kanskje?

    29. Det er vel lett å sitte på sin høye hest nå… Du bør passe deg for å rakke ned på de som ikke har mulighet til å velge trygghet og kjærlighet….

    30. For en stusselig person du er. Synes synd på mannen din, som sikkert må sitte å høre på al den søpla du øser ut av deg hele tiden. Stakkars dere begge to.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg