Det er bra å være selvopptatt

Jeg blir ofte konfrontert med at jeg fokuserer mye på meg og mitt. Både her i kommentarfeltet, av familie og bekjente. Enda mer nå som jeg blogger. Det tror jeg de fleste bloggere får høre. Det å være selvopptatt blir som oftest oppfattet som noe negativt, spør du meg så er det en god egenskap. 

Jeg setter Ulrik, familien min og vennene mine høyt, men jeg setter meg selv høyere. Nettopp fordi jeg må ha det bra med meg selv for å ha overskudd til andre. Alle mennesker fungerer slik, likevel er det ingen som liker å høre det. Høre at de er selvopptatte.  

Sosiale medier som blant annet Facebook, Instagram og Snapchat har bidratt til å gjøre det mer akseptert å være selvopptatt. Det er blitt trendy å ta bilder av seg selv, dokumentere personlige hendelser, opplyse andre om hvor man er og hva man gjør. 

Alt handler ikke om meg. Jeg er fullstendig klar over det. Men i mitt liv så er jeg hovedpersonen, akkurat som du er i ditt. 

 

 

15 kommentarer
    1. Enig! Det å være selvopptatt vil jeg se på som en positiv ting. Men jeg tror at takket være det samfunnet vi bor i skal vi alltid sette alle andre først, og bli dermed sett på som negativt. Men er som du sier at for å ta vare på andre må du ha overskudd til å gjøre det. Da er du jo også avhengig av å ha det bra med deg selv 🙂

    2. I mitt liv er min datter viktigst. Jo, det å være selvopptatt er en fin egenskap det, man skal ikke glemme seg selv opp i alt. Men at mennesker kan ha andre mennesker rundt seg som de setter like høyt som seg selv, eller høyere, er en enda bedre egenskap.

    3. Det er jo sant det da =) Man skal jo være glad i seg selv og sette seg først selv, men man må jo også lære seg å prioritere riktig og tenke på familie og venner også. =)

    4. Det er forskjell på å ta seg tid til seg selv og å elske seg selv mer enn alle andre. Den ene er en positiv ting, den andre gjør deg både blind og innbilsk

    5. ikke bry deg hva andre tenker ! du er som du vill !
      ta gjerne en titt innom bloggen min <3 seppa.blogg.no

    6. Jeg har aldri egentlig tenkt over hvor mye hat bloggere får i kommentarfeltet, og har tenkt at det bare er noe som fører med “famen” de får av å holde på med dette. Har aldri lagt igjen stygge kommentarer selv til noen, og det er jeg stolt over, men jeg har heller aldri lest så mange stygge kommentarer på andre blogger fordi jeg sjelden gidder å titte over kommentarfeltene. Så ser jeg her på dine kommentarer, fordi jeg syns innleggene dine til nå har vært skikkelig bra og akkurat passe “småprovoserende” til at jeg har villet trykke på kommentarfeltet å lese hva folk skriver til deg. Og fy. Jeg har nå lest kommentarene på dine siste innlegg og jeg skjønner hvorfor toppbloggere sier at stygge kommentarer virkelig er et stort problem. Ble helt sjokkert av ting folk får seg til å skrive til deg. Og du har da ikke gjort noe for at folk skal skrive noe stygt heller. Og ikke har du blitt rik på bloggen din, enda ihvertfall, så misunnelse kan det da ikke være? Bortsett fra bitre mennesker som også vil være i et lykkelig forhold med en kjekk mann etc etc. Men skal vi ikke unne hverandre å være lykkelige da? Jeg blir helt irritert. Ikke la stygge kommentarer gå innpå deg, selv om jeg tror det rådet er overflødig på deg siden du virker som en skikkelig oppegående og smart jente som vet selv hva som fører med toppblogging. Har fått skikkelig sansen for bloggen din på bare få dager og gleder meg til fortsettelsen 😀

    7. Jeg leser innlegget ditt og jeg liker det! Gjør du en adferdsanalyse vil jo all adferd være egoistisk, gir du noen en gave er det jo helt ærlig fordi det lønner seg (bevisst/ubevisst) Fordi du har en baktanke/eller rett og slett fordi DU blir glad for å se noen andre gla osv…
      Har du det bra med deg selv er sjansen større for du gledes av å glede andre… Tenker jeg. Dominoeffekt!
      Så fuck janteloven og alt det der <3 Gjør det som er best for deg og gled andre med et fornøyd og gjerne selvsikkert smil...
      Til de som kommenterer negativt her: Gjør det samme, fokuser mer på dere selv, gjør noe fint for deg selv og kanskje det blir lettere å håndtere at andre er SÅ FORBANNA EGOISTISKE <3
      Luvluv <3

    8. Bra endelig noen tør å si det høyt! Man kan ikke elske noen andre, men mindre man elsker seg selv! BRA INNLEGG!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg