DERFOR TRAKK JEG MEG

For litt over to år siden startet jeg et firma sammen med min gode venninne Anette Marie. Ting jeg liker AS. En nettbutikk hvor vi skulle selge ting som vi likte. Vi solgte klær, hud-og hårprodukter, accessories, energibarer og mye mye mer. Ideen var god og vi samarbeidet godt. Likevel valgte jeg å trekke meg fra det hele ganske tidlig etter oppstart. Overhodet ingen lett avgjørelse, men det føltes “desverre” rett. Jeg har fått mange spørsmål rundt dette både her på bloggen og av folk jeg møter. Nå tar jeg det opp, en gang for alle..

Det startet som tidsfordriv og ble fort et større prosjekt. Alt gikk så utrolig fort. Ansvaret og oppgavene vokste og vokste. Det føltes ut som om noen konstant hang over skuldrene mine. Anette følte det nok ikke noe bedre. Dette var noe vi skulle gjøre ved siden av journalistutdanningen. For vi var begge fulltidsstudenter på Norges Kreative Fagskole. Heldigvis bestod vi med glans både Anette og jeg. Helt utrolig spør du meg. Viljestyrke. Det er det det handler om. Uten den har du tapt.    

Drømmen om å drive sin egen nettbutikk ble mindre og mindre viktig for meg. Det var ikke lenger min drøm, kun Anette sin. Jeg mistet aldri troen på prosjektet, men jeg mistet all lyst til å drive dette videre. Jeg forstod rett og slett ikke hva jeg hadde begitt meg ut på før det var for sent. Noen vil sikkert kalle meg feig eller uansvarlig og det er greit, men jeg ser ikke noe poeng i å fortsette med noe du ikke trives med. Ingen har nytte av en slik partner.

Jeg hadde andre ønsker for fremtiden. Det var selvsagt veldig trist for Anette som så på dette som sin lille “baby”. For det var hun som stod bak selve ideen og konseptet. Det at Anette valgte å inkludere meg er jeg kjempeglad for. Jeg har aldri lært så mye på ett år som jeg gjorde det året. I tillegg ble jeg kjent med mange dyktige mennesker som jeg fortsatt har kontakt med den dag i dag.

Mange spør om vennskapet til Anette og meg. Jeg får høre at jeg har sviktet henne, slått henne konkurs osv. Det gjør meg vondt. Vi gikk fra å være sammen 24/7 til å kommunisere via mail en periode. Sånn er det med bussiness. Skummelt og ødeleggende, spesielt når man har relasjoner til hverandre fra før. Det var en vanskelig tid for både Anette og meg. En tid jeg gjerne skulle vært foruten. Vi kom heldigvis fort til enighet og har i dag valgt å legge alt sammen bak oss. Jeg heier fortsatt på Anette og Ting jeg liker AS. Det vet hun     

Anette Marie er en fantastisk jente. Hun er ikke bare klok, men også utrolig vakker. Med vakker mener jeg selvsagt ikke bare utseende. Hun er så mye mer. Som toppblogger blir man lett oppfattet som selvopptatt. Er det en ting hun ikke er så er det nettopp det. Selv om hun lever av å fortelle om seg og sitt, setter hun alltid familie og venner først. Det hender jeg ringer når jeg trenger hjelp til noe eller bare ønsker gode råd. Da er hun alltid der for meg. Det setter utrolig stor pris på. 

Livet blir til mens du lever det. Det er det som er så spennende. Dere skal ikke se bort i fra at vi kommer med noen småprosjekter sammen fremover. Jeg liker Anette Marie   

 

 

6 kommentarer
    1. Har ikke hatt noe kjenskap til dette samarbeidet, eller “Ting jeg liker”.
      Men når det er sag,t så skulle det bare mangle at man ikke skal kunne slutt med noe man ikke har lyst til.
      Venner og forretninger er ofte en riski kombo. Har prøvd dette selv. Men man vokser veldig på det og tar med seg viktige erfaringer. I forrestingssammenheng og relasjoner til mennesker.
      Fine bilder av dere 🙂

    2. Bea: Godt og høre at flere har prøvd og feilet, Bea 🙂 Du har helt rett i at dette har gitt meg viktige erfaringer som jeg kommer til å få bruk for resten av livet.

      Ønsker deg en fantastisk uke!

    3. Hvis dette på noen som helst måte skulle få deg til å fremstå som noe annet enn den bortskjemte og umodne jenta du er, fungerte det i alle fall ikke her. Hvilke forventinger har du egentlig til livet? At alt skal være gøy og morsomt og når det ikke er det, er det bare å slippe taket og la andre ta støyten? Anette Marie havnet i store økonomiske problemer på grunn av deg, og du trekker nærmest på skuldrene av dette, for DU synes jo ikke det var gøy lenger. Herregud, voks opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg