BARE INNRØM DET

Jeg som alle andre trener for å se bra ut. Vi kan godt si: “Jeg trener for å ta vare på helsen”, “Jeg trener for å holde meg sunn og frisk” osv osv.. Ja, dette er store fordeler som kommer med treningen, men hallo.. Vær ærlige med dere selv. Vi trener for å føle oss vel og dette halvåret trener vi for sommerkroppen 2015. Bare innrøm det!
Januar. Det er kanskje den måneden jeg føler meg verst gjennom hele året. Jeg vet at jeg ikke er alene om den følelsen. Det eneste som er igjen av julen er de ekstra kiloene på kroppen. Julemat, søppelmat og sukker. Det er det det kommer av. Men gud så godt det var! Og ikke minst gøy. Jeg angrer ikke et sekund, men jeg vet at jeg har en jobb å gjøre. Den jobben starter nå. 
Jeg skriver dette innlegget på bakgrunn av en kommentar jeg fikk tidligere denne uken
“Er det noen som egentlig bryr seg om hvordan du ser ut i bikini?”
Kommentaren var lenger, men jeg velger å ta for meg dette i første omgang.. Jeg vet ikke om det er noen som bryr seg om hvordan jeg ser ut i bikini. Kanskje noen gjør det, men de fleste gjør nok ikke det. Bortsett fra Ulrik da, mannen min. Men det han bryr seg om er hvordan jeg ser på meg selv, ikke hvordan andre ser meg. 
Selvfølelse. Det er det dette handler om. Det spiller ingen rolle om leserne mine sier jeg er fin og flott hvis jeg ikke mener det selv. Det spiller heller ingen rolle om leserne mine sier jeg er tjukk og stygg når jeg føler meg bra. Men det spiller en rolle om jeg er fornøyd med meg selv. Stort sett så er jeg det, men når jeg ikke er det så velger jeg å gjøre noe med det. Enkelt og greit.  
Selvtillit. Det er noe annet. I mitt tilfellet har det heldigvis kommet med årene. Det krever en viss styrke for å ta i mot kritikk daglig av ukjente. Blogging er ikke for alle. 
Som jeg svarte denne “Maja” på bloggen, så handler dette KUN om meg. Jeg ønsker å føle meg vel i bikini til sommeren. Derfor kickstarter jeg dette året med mye sunn mat og trening. Er det noe galt med det?  

Som dere ser så redigerer jeg ikke bildene mine. Jeg har både smilerynker og føflekker. Men det plager meg foreløpig ikke. For det som plager meg, det gjør jeg noe med 😉
Til dere som sitter hjemme i sofaen og klager: Gjør noe med det!

6 kommentarer
    1. Utrolig bra skrevet! 🙂 Veldig enig i det du skriver. Det å kunne føle seg bra med seg selv er hovedgrunnen for at jeg trener, og til mange andre vil jeg også tro 🙂 Ha en super dag videre 🙂

    2. hva med å innrømme at alle ikke er like? jeg var plaget med sykdom i to år, å jeg er ikke overvektig så kommer ikke fra det. Men uansett, jeg begynte å trene for å se om dette kunne meg å få et bedre immunforsvar og en sunn kropp. jaggu gjorde det, det! det at jeg får bedre kropp er faktisk rett og slett en bonus!

    3. Heldige meg som aldri legger på meg i julen- for jeg gidder ikke å trene fordi jeg må, men heller fordi jeg vil. Og, jeg vil i grunn ikke 😛 Jeg burde ville siden trening er det som kan holde den kroniske betennelsen i hofter og knær i sjakk, så egentlig må jeg! Dilemma det der. He he

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg