NÅR KJÆRESTEN GIR DEG INNSYN

Har du noen gang snoket på kjæresten sin telefon eller Facebook? Dette gjelder like mye gutter som jenter. I løpet av et eller annet tidspunkt har vi alle lurt på om han eller hun snakker med andre av det motsatte kjønn. Enten på bakgrunn av mistanker eller av ren nyskjerrighet. Bare innrøm det.

Ulrik og jeg har tilgang til det meste av passord hos hverandre. Jeg kan ikke si at jeg husker alle passordene hans, men jeg vet at hvis jeg spør så får jeg de. Jeg synes det er en selvfølge å gi innsyn til hverandres kontoer. Spesielt i dag som vi har såpass mange forskjellige plattformer å kommunisere gjennom.

Jeg kjenner noen par som ikke har det slik. Alltid logger ut av det som logges ut kan og mener at blant annet Facebook og telefon er privat. Min konklusjon er at en av partene har noe å skjule. Jeg mener..  Hvis det ikke er tilfellet, hvorfor har man da problemer med å gi fra seg passordene sine? Det forstår ikke jeg.  

Jeg vet at mange skulle ønske at de hadde tilgang til kjæresten sine kontoer, men de sier det ikke. Later som om de ikke bryr seg, synes det er flaut å spørre eller kanskje de av en eller annen grunn ikke vil oppgi sitt eget. Alt dette skaper en unødvendig usikkerhet. 

Tillit er helt grunnleggende i et godt forhold. Ikke hold ting hemmelig for partneren din. Heller ikke passord.

 

12 kommentarer
    1. Kunne ikke sagt meg mer enig 🙂 Nå er jeg ikke slik at jeg har passordene til kjæresten, men jeg låner rett som det er mobilen hans uten at han føler behov for å logge ut av sosiale medier og lignende.. Dette får meg faktisk, selv hvor rart det høres ut, til å ha litt bedre tillit til han..

    2. Jeg synes ikke man skal ha “fri tilgang” til kjærestens facebook og mobil. Ikke fordi man kan ha noe å skjule, men plutselig så kan det jo hende en venninne av deg kanskje skriver noe personlig til deg. Jeg hadde i hvert fall ikke likt det om jeg visste at kjærester til venninner av meg hadde tilgang til alt jeg skrev til dem (som skal være personlig) Det er jo ikke normalt å kreve fri tilgang til venners passord heller, selv om man stoler jo på dem og.

    3. Jeg er dels enig og dels uenig. Selv føler jeg ikke behovet for å logge av fb osv når jeg har kjæreste. Man må kunne stole såpass på hverandre. Det endra seg derimot da min maktsyke kjæreste (nå x) begynte å snoke i samtaler på min fb fordi han var en psyko jævel som var sjalu på mine venner (uansett kjønn). Når kjæresten snoker i private samtaler du har med venner og begynner å ta opp ting dere har snakka om og sånn synes jeg det er ubehagelig. Jeg kunne fint snakke med ham om ting jeg og venner hadde snakka om, sitte ved siden av ham i sofaen og chatte osv.. men at han leste samtaler i skjul syntes jeg var ugreit 🙂 Det handler ikke om å ha noe å skjule, men retten til å ha et privatliv. Det er ikke bare “deg og meg” i et forhold, det er også et “deg” og et “meg”. Det synes jeg er viktig å respektere 🙂

    4. Her motiser du deg selv. Du har helt rett i at tillit er grunnleggende i et forhold, men burde ikke tilliten tilsi at du da stoler nok på han til å ikke måtte vite hans passord? Du burde jo stole nok på han til at han ikke gjør noe han ikke burde..

    5. Kjæresten min har verken tilgang til min facebook eller tlf. Han har ikke noe med hva jeg snakker med venninner om. Kanskje er det noe privat? Når det er sagt så kan han faktisk koden til tlf, men hvis han hadde gått inn på min tlf å snoket uten tillatelse hadde jeg faktisk blitt forbanna. Det handler om respekt, og hvis kjæresten hele tiden har et behov for å sjekke fb og tlf så kan han umulig stole mye på meg…..

    6. Kjæresten min ga meg passordet sitt for mange måneder siden. Jeg ga mitt til han. Av ren nysgjerrighet som du sier logget jeg meg inn på facebooken hans. Han sletter alltid samtaler han har hatt med andre jenter og sier til meg ”se, jeg har ikke snakket med noen. bare deg” . I tillegg har en kamerat av han sendt lettkledde/nakenbilder av jenter, noe jeg ikke syns er greit. Men dette har jeg holdt skjult for han ganske lenge nå. I dag fant han ut av jeg hadde vært på facebooken hans. Han mener at jeg ikke stoler på han.. Har du noen tips til hva jeg skal gjøre? :/ jeg angrer veldig, men på en annen side så har han lyvet til meg, noe som gjorde at jeg fortsatte å logge på brukeren hans. Han sa at han aldri hadde vært på min bruker.

    7. Er enig med at man burde kunne gi passordene til hverandre, men da burde man kunne stole på den andre først. Passordet til den andre skal man kun brukes hvis man har en grunn til å bli skeptisk. Jeg bruker å snoke inni mellom men det er veldig sjeldent. Bruker ikke å sjekke samtalene, men hvem han da snakker med. Er bare ren nysgjerrighet vi alle har iblant. Men som regel er det kun hvis han har glemt å logge av facebook. Men er også enig med at man har sitt privatliv. Det er enkelte ting jeg ikke vil han skal lese siden det er ord som blir satt på svart og hvitt. Vi jenter deler mer over chat og sånt. Men man burde virkelig kunne stole på hverandre og være ærlig om det meste, men trenger nødvendigvis ikke å være om alt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg