10 TING JEG UNNER MEG I HVERDAGEN

Jeg unner meg fri fra blogg, fri fra annen jobb, fri fra å ta telefonen når jeg opplever at den maser eller fri fra hva som helst hvis jeg føler for det. Jeg ser på meg selv som en såpass ansvarsfull person at jeg vet når jeg kan koble av og ikke. Du kan si hva du vil om oss bloggere eller selvstendige næringsdrivende generelt, men en ting er sikkert og det er at vi ikke kommer langt uten selvdisiplin og gjennomføringsevne.

Jeg unner meg alltid å bruke god tid på badet. Jeg har selvfølgelig ikke mye tid på badet om morgenen før Severin skal i barnehagen, men når han er levert starter min egentid for fiksing av hår og sminke.

Jeg unner meg det jeg har råd til av interiør til huset og klær i skapet. For ja, jeg er ikke spesielt økonomisk. Men jeg bruker ikke penger jeg ikke har og jeg er spesielt flink til å ta vare på tingene mine. Jeg får helt seriøst mer glede av en dyr veske stående på hyllen enn samme sum tilgjengelig på konto til enhver tid.

Jeg unner meg vaskehjelp. Jeg elsker seriøst å rydde og organisere, men jeg hater å vaske. Jeg elsker forresten ikke å rydde etter Ulrik hver dag og hele tiden, men jeg klarer ikke å leve i rot og derfor trives jeg bedre med å rydde opp etter han enn å irritere meg over at det ikke er ryddig. Hehe!

Jeg unner meg god mat enten det er restaurantbesøk til lunsj, takeaway til middag eller det er noe hjemmelaget kos til kvelds. For ja, god mat skal jeg ha. Hver eneste dag.

Jeg unner meg å skeie ut når Ulrik har fri. Ulrik jobber som dere vet turnus og da har han ikke alltid fri i helgene. Det betyr at vi må gjøre litt “helgeting” i ukedagene noen ganger for at vi også skal få opplevelse av helg i løpet av en arbeidsperiode. Med “helgeting” mener jeg sene frokoster, kjærestetid, shopping, vinos til maten, serietitting til langt på natt og så videre..

Jeg unner meg å trene i arbeidstiden, altså mens Severin er i barnehagen. Nå skal det sies at det har blitt endel kveldsøkter i det siste, men det har bare med mine prioriteringer å gjøre. Jeg trives jo egentlig best når jeg får gjort unna treningen om morgenen.

Jeg unner meg å sove en times tid midt på dagen hvis jeg har mulighet til det. Jeg har ikke tid til det ofte, men hvis jeg har tid til overs og er sliten så hvorfor ikke? Søvn er den beste medisinen for ikke å bli syk eller for å bli frisk. Det skal mye til for at jeg velger en paracett fremfor å sove bort verkingen.

Jeg unner meg å sitte en hel dag hos frisøren selv om jeg egentlig har masse annet jeg burde ha gjort. Etter så mange år med extensions har jeg fått grunnleggende forståelse for hvorfor prosedyren tar tid. I morgen skal jeg til frisøren min i Oslo klokken 10:00 for å gjøre en STOR FORANDRING og derfor varer timen min til 16/17-tiden, før jeg skal videre på et event på Aker brygge klokken 18. Følg meg på Instagram hvis du vil se den store forandringen først –> @pilotfrue

Jeg unner meg å ha velstelte negler både på hender og føtter gjennom hele året. Jeg blir faktisk ikke sponset med neglebehandlinger, bare så det er sagt. Så ja, det blir jo en stor kostnad i løpet av et år. Men jeg synes det er verdt hver krone for selvfølelsen i en jobb hvor jeg lever av å vise meg frem, og siden jeg er hos min fantastiske negledame ganske ofte vil jeg heller betale for behandlingene hun gir meg enn å bombandere dere med mer reklame enn nødvendig. Hvis du lurer på hvem jeg går til for å fikse neglene mine kan jeg selvfølgelig svare deg på Facebook her 🙂

Jeg har vel egentlig ikke problemer med å unne meg noe som helst her i verden og synes ikke at noen andre skal ha det heller. Jeg mener at alle bør unne seg det man vil og kan så lenge man er et menneske med gode verdier og så lenge man setter de man er glad i først. Severin og Ulrik kommer alltid i min første rekke. Før jobb, før trening, før egentid og før alt <3 <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg