10 SPØRSMÅL OG SVAR: STORESØSTER SVARER

Hei dere! I dag vil jeg dele 10 spørsmål og svar om meg som Benedicte svarer på. Jeg håper dere synes det er gøy å lese om meg fra en annen og nær vinkel. For de av dere som ikke vet det er Benedicte storesøsteren min og hun kan stalkes her og her! Hehe 😀

Hvordan er det å ha en kjent blogger som lillesøster?

– Det merker jeg egentlig veldig lite til. For meg er Julianne fortsatt bare min lillesøster. Vi gjør akkurat det samme som vi alltid har gjort. Vi ringer og snapper, ler både med OG av hverandre, gråter og trøster hverandre, diskuterer og er uenige, spør om råd og støtter hverandre. Akkurat slik som søstre flest gjør.

Det hender så klart at vi møter noen av hennes lesere når vi er ute på offentlige steder. Da er det litt rart at hun blir gjenkjent, men jeg har aldri opplevd det som annet enn hyggelig ☺️

Hva er den siste jobben du ser for deg Julianne i?

Det må bli noe administrativt. En kontorjobb ville blitt alt for ensformig og kjedelig for henne. Her ville hun raskt mistet både gleden og motivasjonen. Det gjenspeiles hver gang hun må sende inn bilag til regnskapsfører. Hun burde heller ikke prøve seg på noe teknisk, da hun dessverre er lite teknisk anlagt.

Hvordan var Julianne som liten?

Hun var veldig beskjeden og ikke glad i oppmerksomhet. Hvis hun skulle fremføre en sang eller en vits måtte alle stå med ryggen til. Allikevel syns hun egentlig det var stas og når hun fikk skryt, krøllet hun tungen i munnen.

Julianne var en forsiktig jente som aldri gjorde noe galt, samtidig som hun var den tryggeste medsammensvorne da hun aldri ville røpet andre heller.

Hun var en skikkelig prinsesse. Hun tok blant annet alltid en kjole over pysjen etter mamma hadde lagt henne og slik skulle hun sove.

Kan du fortelle et morsomt minne du har fra barndommen deres sammen?

Da vi bodde i Kristiansand var mamma fulltidsstudent og pappa i full jobb. Dagene måtte fylles med noe og det var ikke alltid like spennende. En dag ble vi liggende på ryggen på gulvet i gangen mens vi kjedet oss. Da oppdaget vi brannvarsleren. Det ble en konkurranse om hvem som så at den blinket først. Her fløy det mange timer. Tenker fortsatt på det når jeg ser på brannvarsleren.

Hva er Julianne skikkelig dårlig til?

Kjøre bil. Hun kjører som hun er konstant under opplæring. Det skal riktignok sies at hun er veldig korrekt og forsiktig bak rattet, men jeg sitter helst ikke på om jeg ikke må.

Hun sliter med å si nei, hun er et skikkelig ja-menneske. Det er en utrolig flott egenskap, men jeg tror noen ganger hun tar på seg for mye. Når det er sagt, så har hun blitt flinkere med tiden.

Ellers er hun ikke akkurat noen mester på kjøkkenet. Hun har sine retter som hun er flink på, men noe gourmet utover taco overlater hun helst til noen andre.

Hva er Julianne best på?

Omsorg og rettferdighet. Hun er ekstremt flink til å ta vare på alle rundt seg ❤️

Hun er også veldig flink til å ta brodden av ubehagelige situasjoner. Hun tar tak i elefanten i rommet, på en humoristisk måte og så blir situasjonen litt lettere med en gang.

Hva er den største forskjellen personlighetsmessig på deg og Julianne?

Hun er pen, jeg er smart? 😅 Neida, men vi er litt natt og dag. Hun er definitivt den jålete mens jeg er litt mer uflidd.
Hun er den positive, morsomme og fryktløse mens jeg raskt ser konsekvenser og utfordringer. Hun er den aktive mens jeg er den teoretiske. Når det er sagt, vil jeg si vi er veldig gode på å få frem de motsatte sidene i hverandre slik at vi blir sterkere begge to.

Hvorfor passer Ulrik og Julianne sammen?

De er et team med felles mål og ønsker i livet. De utfyller hverandre på en slik måte at de også oppnår det de drømmer om. Hun er nok den største drømmeren mens han er realisten. Sammen drar de hverandre lenger. De har veldig lik humor og et lekent syn på livet. De er (kanskje litt overraskende for noen) veldig lite selvhøytidelige begge to. Mye løses med godt humør. De er veldig flinke til å verdsette hverandre og de oppgavene den andre parten utfører. Daglige oppgaver blir også godt fordelt mellom dem. De støtter hverandre og drar hverandre opp og fremover. Og så flørter de fortsatt masse 🥰

Hvem er Julianne i familien?

Den omsorgsfulle som alltid stiller opp. Hun er ekstremt flink til å ta vare på alle rundt seg. Hun er kjærlig og ekte. Hun bryr seg genuint om hvordan du har det. Det føles. Hun har blant annet stilt opp på alle samlinger i barnehagen til hennes nevø, min sønn. Til og med som høygravid og med vondt overalt stod hun og smilte i solsteiken mens han sang stolt til tante. For de hun er glad i, gjør hun alt.

Hun er også den som er flink til å kose seg og å sette pris på kos. Når vi var små og det var taco-fredag med familien satt Julianne seg på toppen av sofaen og sklei/smeltet helt ned på gulvet mens hun sa ‘Nå koser vi oss dere’.

Hvor er Julianne om 10 år?

Jeg tror hun kommer til å fortsette å nyte og glede seg over de små og store tingene i livet. Det kommer til å gi henne mye glede og det vet hun å sette pris på. På jobbfronten har hun sine tanker og drømmer som hun har sagt i mange år allerede. I etterpåklokskapens navn sa hun også at hun ville ha et askepottbryllup fra hun knapt kunne snakke, så jeg har absolutt tro på at Julianne kan oppnå det hun drømmer om. Jeg er stolt av at hun hittil har klart å skape sin egen jobb og sitt eget selskap, som jeg er overbevist om at hun vil fortsette og utvikle i de rette arenaer for henne.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg