10 POSITIVE TING DE SISTE UKENE HAR FØRT TIL

Det er mye fokus på alt som er annerledes og synd om dagen. Savnet etter den vanlige hverdagen jeg egentlig ønsket en ferie fra er stort og jeg som vanligvis er veldig positiv kjenner at jeg er blitt mer negativ, eller kanskje bare mer realistisk? Uansett.. For ikke å dra meg og deg som leser lenger ned bestemte jeg meg for å lage en liste over de positive følgene disse siste ukene har ført til for oss, og med oss så mener jeg for Severin, Ulrik, Regien og meg.

💘 Mamma (mormor til Severin) har fått FaceTime! Juhuuuu 😀 Altså, dere aner ikke hvor lenge vi har mast på henne om dette. Hun følger oss på både Instagram og Snapchat så hun er ikke helt ute når det gjelder sosiale medier, men akkurat disse videosamtalene satt langt inne. Hehe! Nå som vi naturligvis ikke har møttes på lenge skjønte hun endelig poenget og ikke minst hvor koselig det er å se hverandre også gjennom telefonen.

🙏🏼 Severin har blitt trygg på Regien. Forholdet til Severin og Regien har blitt bedre enn jeg drømte om. Regien har vært enestående siden hun kom til Norge, men det har likevel tatt litt tid for Severin å bli ordentlig kjent med henne og trygg på henne fordi det ikke har vært så mye tid til bare de to når han har gått i barnehagen. Nå er det tydelig å se at Severin er blitt skikkelig glad i henne og morsomt å se hvor mye han digger henne!

👦🏼 Severin har utviklet seg masse! Vi snakker mange nye ord som han setter sammen og en generelt større forståelse av det vi sier til han. Det er rett og slett en helt ny gutt som en gang skal tilbake i barnehagen. For ja, han skal ikke tilbake nå den 20. april. Vi holder han hjemme først og fremst fordi vi ikke ønsker at han skal være noe prøvekanin i denne pandemien fordi vi fortsatt er bekymret for viruset, men også fordi det er mange familier som har et mye større behov for barnehageplassen sin enn oss fordi jeg jobber hjemmefra og fordi vi har aupair. I tillegg er det jo en fordel for de barna som må tilbake i barnehagen at de barna som kan være hjemme fortsatt holder seg hjemme med tanke på videre smitte.

💰 Ulrik og jeg har blitt mer økonomiske. Jepp, her går det i sparing og sammenligninger av priser. Målet vårt er å oppnå en sparekonto vi er stolte av og som gir oss som familie en ekstra trygghet i tiden fremover hvor tydeligvis alt kan skje.

🗑 Vi kaster mindre mat. Nå som vi er sjeldnere i butikken og handler mat er vi blitt flinkere til å bruke ting vi har i skaper og skuffer før det går ut på dato eller blir dårlig. Vi har også blitt flinkere til å faktisk spise opp middagsrestene, ikke bare ta vare på de for så og kaste de dagen etter.

👩‍🍳 Jeg har blitt flinkere på kjøkkenet! Som de fleste andre som har vært mye hjemme og inne de siste ukene så har det resultert i mer tid på kjøkkenet som igjen resulterer i mye god mat. Jeg har imponert både Ulrik og Regien med mine retter og synes det nesten har blitt litt gøy å lage mat.

Jeg har lært meg å lage den perfekte iskaffen. Det betyr aldri mer Tine iskaffe (jeg pleide å hamste med meg slike fra butikken før) og mindre penger på iskaffe ute fordi jeg slukker det største suget hjemme. Dere som følger meg på Instagram (@pilotfrue) ser hvor hekta jeg er blitt.

😍 Jeg har fått mer orden i saker og ting her hjemme og i båten. Dere som kjenner meg vet at jeg ELSKER å rydde, gi bort ting, selge ting og kaste ting. P.s. Jeg kaster bare ting som er ødelagt eller slitt. I disse hjemmetider har jeg endelig fått tatt en stor oppryddig. Det eneste som gjenstår nå er å få orden i boden. Der har vi fortsatt myyye som kan selges, gis bort og sikkert kastes.

👪 Ulrik Severin og jeg har fått masse kvalitetstid sammen og skapt gode minner som vi aldri kommer til å glemme. Ekstra koselig har det vært når vi har gått turer sammen ute og Severin insisterer på å holde oss begge i hendene mens han synger bortover gaten.

👍🏽 Vi har blitt sunnere. Minus påskeferien er de gode rutinene tilbake for trening og kosthold. Huden min har fått puste fordi jeg har brukt mindre sminke og hatt flere sminkefrie dager enn vanlig. Neglene mine har fått hvile fra gele, noe som aldri hadde skjedd hvis ikke jeg ble tvunget til å ta en pause.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg