STAFETTPINNEN MÅ GÅ VIDERE

Etter at jeg stilte opp i VG i går har jeg blitt invitert til å delta videre i barnesponsdebatten på både radio og tv, men valgt å takke nei. Jeg synes som sagt at dette er en viktig debatt og derfor har jeg også delt mitt syn på saken flere ganger her på bloggen. Nå synes jeg det er på tide at stafettpinnen går videre i og med at temaet gjelder så innmari mange flere enn Marianne Jemtegård, Jørgine Vasstrand, Hedda Skoug, Mariann Thomassen og meg.. Og Morten Hegseth da. Han må vi selvfølgelig ikke glemme 🙂

Dere som har fulgt med i debatten og dere som følger meg vet jo hva jeg mener og hva jeg har markedsført i mine kanaler. Det må da være mye mer interessant å høre flere syn på denne saken enn at jeg skal repetere hva jeg mener hele tiden? Med mindre min mening var fasiten for alle, noe den selvfølgelig ikke er. Min mening handler kun om hvordan jeg og mannen min velger å forholde oss til dette på bakgrunn av vår situasjon og våre erfaringer.

Jeg vet at det er mange som er enige med meg. Eller, jeg vet at det er mange kjendismødre i Norge som gjør akkurat det samme som meg og det tolker jeg som å være enig. Dersom du har en såpass stor følgerskare i dag at du mottar barneprodukter gratis mot å vise de frem i sosiale medier eller at du får penger for å markedsføre produkter til barn så gjelder dette også deg, uavhengig om du merker samarbeidene dine riktig etter markedsføringsloven eller ikke og uavhegnig om du lever av å blogge eller ikke. Jeg synes Jørgine hadde mange gode poenger i dette innlegget blant annet som jeg vil si meg enig i, selv om vi ikke har tatt akkurat de samme valgene rundt barna våre.

Til slutt.. Jeg skjønner at denne debatten skremmer og at det er ubehagelig å forsvare seg som forelder offentlig, for det synes nemlig jeg også. Men det som er så fint med debatter er jo at det er rom for alle! Og vet dere hva? Det er til og med lov til å innrømme at man har dummet seg ut eller endre mening underveis når man gjør seg nye erfaringer, selv om man har skrevet noe annet tidligere på internett. Er ikke det herlig? Om ikke annet vil jeg tro at denne debatten bidrar til at alle blir mer bevisste på valgene om eksponering av barn i sosiale medier fremover, spesielt i reklamesettinger.

Nei, nå trekker jeg meg tilbake for denne gang og venter spent på hvem som overtar stafettpinnen.. Heia den som våger!

Forresten.. Jeg brukte filteret “Lagos” fra Instagram på disse bildene. Vet ikke om jeg må si ifra om det, men vil være på den sikre siden. Jeg pleier aldri å bruke filter på bildene som jeg legger ut på bloggen, men etter at jeg ble mamma har jeg naturligvis ikke lenger tid til å stå timesvis foran kamerastativet og derfor frister det veldig med et lite filter her og der for å skjule hvor sliten jeg egentlig ser ut. Det må jeg bare innrømme. Hehe!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg