UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hvordan er mammatilværelsen?

– Jeg stortrives som mamma, men synes fortsatt at det er litt vanskelig å kombinere småbarnslivet med jobb og alt annet enn kun å være mamma. Det blir ikke mye søvn om dagen, for å si det sånn. Når minsten sover på dagtid og på kveldstid må jeg bruke tiden fornuftig. Spesielt når Ulrik er på jobb, og slik vil det nok være helt til minsten begynner i barnehagen.

Kan du fortelle mer om stellebaggen til Severin? Størrelse, design, pris osv..

– Stellebaggen til Severin er en Speedy med monogram i størrelse 40 fra Louis Vuitton. Vi sendte vesken til Paris gjennom Louis Vuitton Oslo for at de skulle håndmale initsialene hans og de to blå stripene. Prisene finnes på nett.

Hva er oppskriften på å gå ned raskt etter svangerskapet?

– For min del har oppskriften vært amming og et normalt sunt kosthold. Uten noen form for trening gikk jeg ned alle kiloene jeg gikk opp i svangerskapet ene og alene på grunn av ammingen og ved å tenke litt over hva jeg spiste i løpet av de to første månedene.

Legen min sa at Severin var den beste fettsugingsmaskinen jeg kunne få, noe jeg må si meg enig i.. Haha!

Hvordan var ammingen for deg i starten?

– Ammingen gikk heldigvis kjempebra helt fra starten, noe jeg naturligvis er veldig glad for.

Hvor er flysmykket til Severin fra?

– Han fikk det i dåpsgave fra farmoren og farfaren sin (foreldrene til Ulrik). Smykket er av hvitt gull og ble laget til han i en gullsmed på Kypros.

Fullammer du?

– Ja, men vi har såvidt begynt å venne han til et måltid med smoothie eller grøt om dagen.

Hvordan gikk det å gi Severin grøt for første gang?

– Det virket ikke som om han var så gira på grøt, men smoothie likte han fra første stund. P.s. Vi gir han selvfølgelig bare de smoothiene og den grøten det står “fra 4 måneder” på.

Har du og Ulrik kallenavn for hverandre og for Severin?

– Jeg kaller Ulrik for “elskling” og Ulrik kaller meg for “baby” og “kona”. Severin har fått kallenavnet “Sev” av oss begge og “klumpelompen min” av meg i blant. Hehe!

Hvordan mener du det er skadelig for Severin å være i en reklame? Hvorfor skulle han i det hele tatt reagere på det når han blir stor?

– Jeg kan ikke vite om Severin hadde tatt skade av å være i en reklame som baby/barn eller ikke, men jeg tror han hadde følt seg litt “brukt” av oss som foreldre, spesielt om vi tok pengene selv. I tillegg er det ikke sikkert at han liker å være i “rampelyset” i det hele tatt når han blir stor og kan bestemme selv. Da er det jo synd om det finnes hundrevis av bilder av ansiktet hans på internett hvor han fronter den ene og den andre kampanjen.

Har dere ikke råd til å arrangere fester uten spons?

– Jeg liker å bruke pengene mine smart. Husk at sponsede ting og tjenester ikke betyr at noe er gratis å motta for bloggeren, men billigere. Jeg vil sammenligne det litt med en butikkansatt som får personalpriser. Den største forskjellen er at butikkmedarbeideren slipper å skrive at plagget eller tingen er sponset når hun/han avbilder den på internett.

Når man får betalt for å vise frem et produkt blir det selvfølgelig noe annet. Til informasjon så fikk jeg ikke betalt for å vise frem produktene jeg brukte til å pynte til dåpen 🙂

Har du venninner med barn?

– Ikke mange, men noen få og heldigvis snart flere.. Bildene i dette innlegget er fra en trilletur rundt Semsvannet med Ingrid, en venninne av meg som har en sønn som er like gammel som Severin. Faktisk så hadde vi termin på samme dag!

Når skal dere til Måløy igjen?

– Vi reiser 12. november og blir der en ukes tid.

Kan du nevne en ting du ikke klarer deg uten i førjulstiden?

– Julebrus! Den uten sukker fra Lillehammer <3

Er det du eller Ulrik som lager middag hos dere?

– Begge. Sjeldent sammen, men vi bytter på.

Hvor skal dere feire jul?

– Vi planlegger å feire jul hjemme i huset vårt for første gang. Vår første jul med barn! Herregud, så koselig det blir!

Hvor skal dere feire nyttår?

– Jeg tror feiringen av nyttårsaften og Ulrik (som jo har bursdag på nyttårsaften) blir på Geilo som vanlig.

Har dere noen ferieplaner i nærmeste fremtid?

– Planen var å reise til et varmt sted i november, men vi har bestemt oss for å bli hjemme og spare penger. Jeg håper at vi kan få til en eksotisk reise til våren en gang.

Hva gleder du deg mest til akkurat nå?

– Det må være å få sove en hel natt sammanhengende uten amming eller andre “forstyrrelser”. Amming i seg selv er selvfølgelig superkoselig, ikke misforstå. Men jeg kunne ønske at jeg slapp å stå opp flere gange om natten for å amme. Det må være lov å si her jeg sitter med store poser under øynene..

Hva gleder du deg mest til dette første året med Severin?

– Jeg gleder meg enormt masse til han begynner å krabbe! Jeg vet at det vil by på nye utfordringer, men det blir likevel gøy. Alle fremskritt er jo gøy!

Har du en søster i Oslo?

– Storesøsteren min (@benedicte_nilsen) bor i Asker bare ti minutter i bil fra Ulrik og meg 🙂

Tusen takk for alle spørsmål! Lurer du på noe til neste runde? Still gjerne spørsmål på Snapchat –> pilotfrue eller på innboks på Instagram —> @pilotfrue. Vi snakkes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg