hits

HVOR GR GRENSEN?

Det er mange som spr meg om hvor grensene vre gr i forhold til det eksponere Severin i sosiale medier og i media generelt. Jeg trodde at jeg hadde svart p det sprsmlet flere ganger, men det er tydelig at jeg ikke har forklart meg godt nok. Derfor vil jeg prve dele mer av det jeg tenker og forklare bedre slik vi ser situasjonen her hjemme i vr lille familie med noen personlige eksempler..

Det viktigste av alt er at vi ikke nsker bruke Severin i reklame. Vi synes det blir feil av meg og av oss tjene penger p vrt eget barn. Klart det er fristende takke ja til alle de lukrative avtalene vi har blitt tilbudt til n, men her gr alts grensen for oss som foreldre til vr lille snn. Samtidig nsker vi ikke peke fingre p andre foreldre som velger annerledes enn oss for sine barn fordi alle familier er forskjellige og tar valg ut ifra ulike forutsetniger, noe vi selvflgelig respekterer.

Eksempel: Jeg har blant annet blitt tilbudt en ekslusiv avtale hvor jeg kunne tjene masse penger p at Severin skulle vre ambassadr for et klesmerke for barn. Det vil si at bde jeg og denne bedriften skulle publisere bilder av Severin med disse klrne over en lengre periode. Bilder av Severin som aldri forsvinner fra internett. Dette takket jeg nei til fordi jeg ikke vil bruke snnen min til tjene penger. Jeg liker klesmerket godt og har ingenting negativt si om bedriften, bortsett fra at jeg stiller meg sprsmlet om de noen gang tenkte p Severin sitt beste i dette tilbudet, og om de gjorde noen som helst vurderinger av hva dette samarbeidet ville ha og si for han i fremtiden.

Nr det er sagt s har vi ikke noe mot markedsfre fysiske ting som klesplagg alene, barnevognen til Severin, leker p rommet hans eller andre ting han bruker i hverdagen/vi bruker til han i hvedagen, med mindre det er snakk om utlevere intime detaljer om Severin eller annet fra hans privatliv. Hvorfor vi synes dette er annerledes og greit er fordi vi ikke tror at Severin kan ta skade eller fle noe ubehag av denne type reklame. Det vi er strenge p og takker nei til i denne familien er som sagt bruke bilder eller video av Severin til fremme produkter, slik jeg bruker meg selv i min jobb som blogger og slik jeg fr lov til bruke Ulrik gjennom vr merkevare. Om konklusjonen vr her er rett eller gal er ikke opp til meg bedmme, men det som spiller en rolle for meg og for oss som foreldre er at vi fler oss komfortable med vr lsning i min nye rolle som mamma som naturligvis preger temaene jeg deler som blogger.

Nr det gjelder Severin sin rolle ellers i sosiale medier, i Bloggerne og i media generelt s er det ogs flere som reagerer siden jeg har sagt at vi prver holde litt tilbake. For ja, vi har publisert bilder av han selv og latt bde Bloggerne og noen andre medier vise han frem. Noe dere sklart legger til merke. Det dere ikke ser er alle intervjuer vi takker nei til og alle situasjoner vi unngr. For vi nsker fremdeles vre forsiktige nr det gjelder eksponering av han, men har kommet frem til at det m finnes en mellomting.

La meg ta et annet eksempel.. Vi hadde som dere vet besk av God Kveld Norge for noen uker siden. Det var ikke naturlig for oss gjre et intervju her hjemme om vrt nye liv som foreldre uten han som er totalt avhengig av meg n i spedbarnstiden. Derfor konkluderte vi med at det var greit ha ham med under opptaket. Produksjonen ble likevel bedt om ikke fokusere p Severin alene, men p oss som familie. Men vi har takket nei til ta han med inn i tv-studioer eller i andre mer "spesielle" settinger som ikke er en naturlig del av hverdagen vr og som er enklere unng.

Jeg burde nok ogs bli flinkere til flytte fokuset p bloggen og i mine kanaler vekk fra ham fremover. Sannsynligvis vil det skje litt av seg selv nr han blir strre og mindre avhengig av bare meg, men i lpet av disse snart frste 4 mnedene har det vrt vanskelig ha fokus p noe annet enn ham. Det m jeg bare innrmme.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar