UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hvordan har du det om dagen?

– Jeg har det veldig bra som mamma og føler at jeg klarer å sjonglere jobben min ved siden av mammarollen bedre og bedre, minus at jeg ikke har blogget på ett par dager.. 

Hvordan er hverdagen din nå kontra før du ble mamma i forhold til egenpleie, frisørbesøk og så videre?

– Hverdagen er totalt annerledes. Verken hår, negler eller bryn er “on fleek”. I morgen skal jeg en etterlengtet tur til frisøren min for å innta mammalooken på ordentlig, men ellers prioriterer jeg bare det mest nødvendige og det jeg “må” for å føle meg vel.

Hvordan er forholdet til Ulrik og deg etter lille Severin kom til verden?

– Foholdet vårt har blitt enda bedre etter at Severin kom til verden. Ulrik og jeg har selvfølgelig ikke like mye kjærestetid lenger, men i og med at vi var litt “mette” på det å bare være oss to og lengtet veldig etter å bli foreldre så nyter vi kanskje den nye situasjonen ekstra mye. Det kommer garantert en tid hvor vi får behov for mer tid sammen bare Ulrik og meg igjen også, men nå er det familietid som gjør oss lykkelige.

Merker du at venninner uten barn trekker seg unna deg nå som du har fått barn?

– Nei heldigvis ikke. Jeg føler meg veldig inkludert til tross for at jeg fortsatt må takke nei til det meste på grunn av at Severin er så liten og avhegig av meg.

Hvordan opplevde du de første dagene som mamma?

– Overveldende! Jeg var helt utslitt, men samtidig høy på adrenalin.

Blir du lei deg eller misunnelig på andre bloggere med små barn som får tid til å blogge flere ganger om dagen, bake fortryllende dåpskaker, pusse opp huset, sy klær til barna og så videre?

– Hehe! Dette høres ut som en beskrivelse av søteste Stine. Jeg beundrer henne for alt hun kan og for den mammaen hun er til de tre nydelige døtrene sine, men jeg blir ikke lei meg over at jeg som førstegangsforelder ikke behersker det samme tempoet som en erfaren tvillingmamma med sitt barn nummer tre. 

Hvordan er søvnmønsteret til Severin om dagen og natten?

– Severin sover 5-6 timer sammenhengende om nettene, så jeg føler meg veldig heldig.

Har dere kommet inn i noe rutiner ennå?

– Nei, egentlig ikke.

Ble mammalivet slik du hadde tenkt deg?

– Det er enda mer krevende, enda mer hektisk, enda mer koselig og enda større enn hva jeg hadde sett for meg. Hehe!

Kommer du og Ulrik til å ta prøverør ved søskenforsøk?

– Nei, det tror jeg ikke. Jeg skal aldri si aldri, men jeg føler at livet er komplett med Severin <3

Lar dere Severin se på TV allerede?

– Ja. Vi kjøpte Disney Junior her om dagen faktisk.

Skal du slutte å amme når Severin blir 4 måneder?

– Nei, men vi skal la han få begynne å smake på smoothier og de frukt- og matglassene som det står 4 måneder på i butikken.

Skal du vaksinere Severin?

– Selvfølgelig. Noe annet virker sprøtt etter min mening.

Er det sant at Severin sover på eget rom allerede?

– Ja, det er sant. Den dagen vi flyttet han på eget rom var den dagen han begynte å sove 5-6 timer sammenhengende om nettene. Det tolker jeg som om at han trives godt på eget rom.

Hvor er flybildene du viste på mystory fra?

– Det var en slags innfyttingsgave fra meg til Ulrik. Sykt kule, ikke sant? De henger på veggen i loftstuen vår som ikke er helt ferdig innredet ennå. Jeg bestilte bildene på moblia.no her 🙂

Lurer du på noe til neste ukes spørsmål og svar? Da hadde det vært hyggelig om du ville stille meg et eller flere spørsmål til min Snapchat –> pilotfrue

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg