MAMMAKROPPEN

I denne sesongen av Bloggerne får dere se en fotoshoot hvor jeg tar et oppgjør med kroppspresset som gravid. Det er min gode venninne, Anette Marie som er fotograf og jeg er som dere skjønner gravid på shooten. Jeg synes nemlig det er veldg trist at kroppspresset blant både gravide og nybakte mødre eksisterer i det hele tatt og er skikkelig motstander av hele greia, noe jeg håper at jeg fikk godt frem på bloggen mens jeg var gravid og ikke minst gjennom denne sesongens episoder av Bloggerne.

Da jeg var gravid var fokuset kun å ta det med ro og lytte til kroppen. Jeg spiste hva jeg ville, både sunt og usunt. Jeg skrev og snakket minst mulig om vekten min, satt lave krav til meg selv og bare koste meg egentlig. Den første tiden etter fødsel og egentlig helt til nå har trilleturer vært den eneste formen for mosjon jeg har fått. Men fremover skal jeg fokusere mer på mammakroppen, for som mamma kjenner jeg virkelig at jeg trenger mer energi enn hva jeg trengte som “bare” Julianne.

Jeg ønsker å komme tilbake “i form” og synes det er lov å si det høyt uten at det skal bli oppfattet overfladisk. For med ordene “i form” så mener jeg ikke tynn og lett, men sunn og sterk. Og med ordet “tilbake” så mener jeg ikke tilbake til et bestemt tall på vekten eller noe sånt, men tilbake til gode rutiner og tilbake til en sunn kropp som fungerer bra og som jeg trives med. Jeg håper at du ikke prøver å misforstå mitt fokus på trening og kosthold fremover. Meningen er kun å spre treningsglede, kunnskap og motivasjon til dere som ønsker det. Mødre eller ei.

Jeg ser på meg selv som et godt forbilde når det kommer til helse, kropp og trening. Selv har jeg bakgrunn som Personlig Trener og alltid vært glad i å bevege meg. Jeg har sinnsykt stor respekt for kvinner som har gått gjennom en graviditet og ikke minst en fødsel. Derfor ønsker jeg nå å dele min vei tilbake etter en lang prøverørprosess, en tung graviditet med svangerskapsforgiftning og en fødsel som endte i keisersnitt. Håper dere vil følge meg på veien. Det hadde vært til stor motivasjon for en som blir andpusten bare av å gå opp trappene i huset. Pjuh! Hehe! I morgen starter jeg med å dele treningsprogrammet mitt for de fire første ukene i min nye mammakropp som heldigvis er frisk og sterk på sitt vis allerede. Her er noen bilder fra shooten som kommer på skjermen..

Foto: Anette Marie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg